قرار گرفتن هفتاد درصد ساخت و سازهای کشور بر روی گسل زلزله رئیس نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد:

قرار گرفتن هفتاد درصد ساخت و سازهای کشور بر روی گسل زلزله

حسین کامران دیسفانی در همایش بزرگ زلزله و مدیریت بحران سر پل ذهاب در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: ساختمان‌ هایی که طی بیست سال اخیر در کشور احداث شده از نظر کیفیت و مقاومت قابل مقایسه با ساختمان های پیش از انقلاب نیست.

کد خبر: 961007019 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ دی ۹۶ - ۳:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  حسین کامران دیسفانی در همایش بزرگ زلزله و مدیریت بحران سر پل ذهاب در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: ساختمان‌ هایی که طی بیست سال اخیر در کشور احداث شده از نظر کیفیت و مقاومت قابل مقایسه با ساختمان های پیش از انقلاب نیست.قرار گرفتن هفتاد درصد ساخت و سازهای کشور بر روی گسل زلزله

قرار گرفتن هفتاد درصد ساخت و سازهای کشور بر روی گسل زلزله

قرار گرفتن هفتاد درصد ساخت و سازهای کشور بر روی گسل زلزله

قرار گرفتن هفتاد درصد ساخت و سازهای کشور بر  روی گسل زلزله

کامران گفت: ساختمان‌ هایی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها احداث شده با اصول فنی و مستحکم و بمراتب بهتر از برخی از واحدهایی که در شهرها احداث میگردد و تاییداتی که بصورت جدی هنگام مراحل پرداخت وام صورت میگیرد، یکی از عوامل موثر بر بهبود کیفیت ساختمان‌ ها است.
وی ادامه داد: چنان چه مکانیزم بازرسی و تاییدات کار انجام شده علاوه بر نظارت توسط دستگاه‌ های مسئول بویژه حاکمیتی اعمال گردد، نقش بسزایی در بهبود کیفی ساخت و ساز خواهد داشت.
رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با توجه به خلاء بازرسی که در شیوه نامه اجرای ماده سی و سه احساس می‌ کند، در نظر دارد این امر را بصورت حضور در مناطق مختلف شهرداریها از طریق همکاران مجرب جامه عمل پوشانده و تاییدات مرحله‌ ای را بدقت کنترل کند و بدین منظور اولین دفتر در منطقه دوازده شهر مشهد با همکاری شهرداری منطقه شروع و امیدوار هستیم ضمن اعمال این اقدام در سایر نواحی و شهرداری‌ های مناطق، اجرائی و نتایج مطلوب در بهبود کیفیت ساخت و ساز را مشاهده کنیم.

قرار گرفتن هفتاد درصد ساخت و سازهای کشور بر روی گسل زلزله

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم افزود: تا کنون هزار و هفتصد پس لرزه بزرگ و متوسط تا ۶٫۱ ریشتر سرپل ذهاب رخ داده است. پس لرزه‌های سر پل ذهاب پیش بینی می گردد تا صد و پنجاه روز اتفاق بیفتد.
پدر علم زلزله شناسی ایران هم عنوان داشت: هفتاد درصد ساخت و سازهای کشور روی گسل زلزله قرار گرفته است. بیست و پنج میلیون نفر جمعیت ایران در پهنه نسبی گسل زلزله زندگی می‌ کنند و فاجعه خطر زلزله این مناطق را تهدید می ‌کند.
به گفته عکاشه، ۴ شهرستان استان خراسان رضوی مورد تهدید شتاب زلزله قرار دارند.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۶
865 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0