شهردار کرمان عنوان کرد:

عدم اطلاع از سازه های غیرمقاوم / ضرورت هوشیاری مردم کرمان سياسي

سید مهران عالم‌ زاده با اشاره به نبود اطلاعات دقیق از ساختمان‌ هایی که مقاوم نیستند، بیان کرد: ابتدا باید کار استخراج اطلاعات را انجام دهیم و بعد از آن نسبت به مقاوم ‌سازی ساختمان ‌ها اقدام کنیم.

کد خبر: 961007012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ دی ۹۶ - ۱۲:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،سید مهران عالم‌ زاده با اشاره به نبود اطلاعات دقیق از ساختمان‌ هایی که مقاوم نیستند، بیان کرد: ابتدا باید کار استخراج اطلاعات را انجام دهیم و بعد از آن نسبت به مقاوم ‌سازی ساختمان ‌ها اقدام کنیم.عدم اطلاع از سازه های غیرمقاوم ضرورت هوشیاری مردم کرمان سياسي

عدم اطلاع از سازه های غیرمقاوم ضرورت هوشیاری مردم کرمان سياسي

عدم اطلاع از سازه های غیرمقاوم ضرورت هوشیاری مردم کرمان سياسي

عدم اطلاع از سازه های غیرمقاوم / ضرورت هوشیاری  مردم کرمان سياسي

وی در دیدار عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهردار کرمان با تأکید بر تعامل بیش تر میان شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان و سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: تبیین جایگاه مهندسین در زمینه‌ مسایل شهری ضروری است و این جایگاه باید واقعی باشد.
عالم‌ زاده با اشاره به این که خدمات مهندسان مثل تمام قشرهای دیگر همیشه با حاشیه‌ هایی همراه بوده است، عنوان داشت: عده‌ای اندک با عدم انجام خدمات، جامعه‌ مهندسین را زیر سوال می‌ برند؛ بنابراین، باید سعی کنیم این حاشیه‌ ها حل گردد.
شهردار کرمان همچنین با اعلام این که موضوع سیما و منظر شهری در کرمان سالهاست که فراموش شده است، ادامه داد: ضوابط سیما و منظر شهری در حال گرداوری است و بعد از گرداوری باید توسط کمیسیون ماده پنج مصوب گردد.
وی عنوان داشت: علاوه بر این که ضوابط سیما و منظر شهری باید جامع باشد و قابل دور زدن نباشد، نظارت دقیق بر اجرای این ضوابط هم ضرورت دارد.
وی به بازنگری ضوابط طرح تفضیلی نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از این ضوابط با مقررات ملی ساختمان که سند بالادستی محسوب میگردد، مغایر است که باید اصلاح گردد.
عالم زاده گفت: بخش ‌هایی از مقررات ملی ساختمان ازجمله مبحث سه مربوط به آتش ‌نشانی و پله فرار اجرا نمی ‌شود که این موضوع نیز باید جدی گرفته شود.
وی به صدور شناسنامه‌ فنی ساختمان هم اشاره کرد و افزود: ساختمانی که شناسنامه‌ فنی داشته باشد، تعیین ‌تکلیف شده است؛ لذا، این موضوع باید زودتر به مرحله‌ اجرا برسد.

عدم اطلاع از سازه های غیرمقاوم ضرورت هوشیاری مردم کرمان سياسي

وی به نبود آمار و اطلاعات دقیق از ساختمان‌ های عمومی و شخصی که مقاوم نیستند، اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ابتدا باید کار استخراج آمار و اطلاعات را انجام دهیم و بعد از آن نسبت به مقاوم‌ سازی ساختمان ‌ها اقدام کنیم تا در بروز حوادث، خسارات انسانی نداشته باشیم و خسارات مالی هم کاهش پیدا کند.
عالم زاده هم چنین با اعلام این که اگر جامعه‌ مهندسین اعتقاد دارد باید جایگاهش واقعی باشد، باید حضورش هم دیده شود و روحیه‌ مطالبه ‌گری داشته باشد، بیان کرد: مهندسین باید نسبت به همه مسایل شهری، دولتی و خصوصی فعال و حساس باشند.
وی تصریح کرد: مهندسین باید با عرضه‌ خدمات شایسته، جایگاه خود را در جامعه تثبیت کنند.
وی هم چنین با عنوان این که در این دوره همه موضوعات شهری به سمت کارشناسی و تخصصی می ‌رود و از اعمال سلایق شخصی پرهیز خواهد شد، خواستار همکاری جامعه‌ مهندسین و سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری کرمان شد.
مشوقهایی برای مقاوم سازی ساختمانها در نظر گرفته گردد
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان هم در این دیدار با اشاره به نگرانی مردم از ساختمان‌ هایی که در آن‌ ها ساکن هستند، افزود: این که شهروندان در خانه‌ های خود در برابر حوادث احساس امنیت داشته باشند، ضرورت دارد.
مجید اسماعیلیان بیان کرد: در این رابطه برخی ساختمان‌ ها توجیه اقتصادی برای مقاوم ‌سازی ندارند؛ بنابراین، بانک ‌ها و دولت باید به کمک بیایند و سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری هم مشوقهایی در نظر بگیرند تا مردم با مقاوم‌ سازی خانه‌ های خود، در مکانی امن زندگی کنند.
اسماعیلیان هم‌ چنین با اشاره به تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری کرمان عنوان کرد: بیش ترین مکاتبات سازمان نظام مهندسی ساختمان، با شهرداری است؛ ضمن این که کیفیت ایمنی سازه‌های کرمان، ماحصل همین تعامل و همراهی است.
وی، خطاب به شهردار کرمان با اعلام این که موفقیت شما، موفقیت جامعه‌ مهندسین است، یاد آور شد: کلیه مهندسین در کنار شورا و شهرداری و همگام با سیاست‌ های مدیریت کلان استان، باید سعی کنیم تا شاهد رونق ساخت ‌و سازها باشیم.

منبع : کرمان آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی بهمن ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۶
943 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0