طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به ساخت و ساز ها معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی

نداشتن توانایی کار تیمی حلقه گمشده ی وقوع حوادث

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: آن چه حلقه گمشده ما در بحرانها و حوادث مربوط به نظام مهندسی است اخلاق، تعهد و نداشتن توانایی کار تیمی است.

کد خبر: 961007010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ دی ۹۶ - ۱۲:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: آن چه حلقه گمشده ما در بحرانها و حوادث مربوط به نظام مهندسی است اخلاق، تعهد و نداشتن توانایی کار تیمی است.نداشتن توانایی کار تیمی حلقه گمشده ی وقوع حوادث

نداشتن توانایی کار تیمی حلقه گمشده ی وقوع حوادث

نداشتن توانایی کار تیمی حلقه گمشده ی وقوع حوادث

نداشتن توانایی کار تیمی حلقه گمشده ی  وقوع حوادث

سید مجتبی علوی مقدم در نشست مدیران مسکن و ساختمان ادارههای کل راه و شهرسازی منطقه سه کشور در بیرجند گفت: اکنون با توجه به رشد علم و فناوری ولی در بحرانها و مشکلات توفیقات لازم را کسب نکرده ایم.
علوی ادامه داد: زلزله به عنوان یک حادثه طبیعی در اعصار مختلف اتفاق افتاده و همه با آثار مخرب آن در بخشهای ساختمان، کانون خانواده و از بین رفتن زیرساختها آشنایی دارند.
علوی، ایران را جزو کشورهای پرحادثه دانست و تصریح کرد: از سی و چهار حادثه طبیعی دنیا بیست و شش مورد آن در کشور بویژه خراسان جنوبی به وقوع پیوسته یا احتمال وقوع آن وجود دارد.
علوی ادامه داد: وقوع حوادث طبیعی اگر برای ما شرایطی را فراهم نکند تا آگاهی و توجه خود را ارتقاء بخشیم و افکار را متمرکز موضوعات مانند پیش گیری نکنیم ما را با خسارات بیش تری روبرو خواهد کرد.
وی افزود: شناخت کافی نداشتن از نوع اقدامات هنگام وقوع حوادث و نداشتن شرایط لازم برای مقابله با آن، موضوع را به بحران تبدیل خواهد کرد بنابراین در وهله اول باید بدنبال پیش گیری باشیم و این اتفاق نخواهد افتاد مگر این که موضوعات آموزشی را مدنظر قرار دهیم و بدانیم آموزش سنگ بنای توسعه محسوب می گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: آموزش و پیش گیری زمانی مورد توجه واقع گردد در برابر حوادث طبیعی آمادگی کافی و لازم خواهیم داشت زمان بازسازی با تجهیز و امکانات بیش تری پای کار خواهیم آمد و جلوی تبدیل شدن حوادث به بحران را خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: در هر موضوعی اگر اخلاق حذف گردد برای مدیریت چیزی باقی نمیماند لذا انتظار ما از جامعه فرهیخته مهندسی اینست که نسبت به آن چه تحصیل عمل کرده و قسم یاد کرده ایم متعهد باشیم.

نداشتن توانایی کار تیمی حلقه گمشده ی وقوع حوادث


وی تاکید کرد: در صدور مجوزهای ساختمانی میان پیمانکار، کارفرما، شهرداری و نظام مهندسی ارتباط شفاف و مشخصی وجود ندارد و رابطه این گروهها باید مورد بازنگری قرار بگیرد و از حالت سوری خارج گردد.
علوی بر رعایت اقتصاد مهندسی توسط مهندسین ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: در بحث ساختمان گام های خوبی برداشته شده اما تا ایده آل فاصله فراوانی وجود دارد.
علوی با اشاره به پرت زیاد انرژی در ساخت و سازها و ساختمان افزود: نباید نسبت به نوع مصرف و استفاده از ذخایر انرژی بی تفاوت بود و این زمانی محقق می گردد که اخلاق حرفه ای رعایت شود.
علوی خاطر نشان کرد: اگر شهرداریها امروز در صدور مجوزهای ساختمانی در توجه به مهندسین ناظر و تعامل با نظام مهندسی عاقلانه و متفکرانه برنامه را تنظیم کنند بی شک مشکلاتی که امروز در بحث مباحث ساخت و ساز وجود دارد از میان خواهد رفت.
وی تاکید کرد: از مجموعه شهرداری انتظار میرود به طرحهای تفصیلی تهیه شده مقید باشند ارتباط میان ناظر، شهرداری و سازمان نظام مهندسی باید توسط سازمانهای نظام مهندسی مورد رصد قرار بگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع اساسی که در ساخت و ساز اتفاق می افتد موضوعات تراکم فروشی است که شهرداریها به علت نداشتن درآمدهای پایدار و گذران ارایه خدمت به مردم مجبور به آن خواهند شد.
علوی یاد اور شد: امید است وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاههای مربوط جزو دستور کارشان باشد که مشاوران این طرحها موضوعات اقتصادی و پیوستهای درآمدی مربوط به طرح را ضمیمه طرح کنند در این صورت مشکلات به حداقل خواهد رسید.
علوی افزود: کما این که ما معتقدیم فراتر از طرحهای تفضیلی باید به سمت طرحهای راهبردی برویم، امید است شهرداران استان عوض پرداختن به طرحهای تفصیلی برای شهر و شهرداری بدنبال طرحهای راهبردری و عملیاتی باشند و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

منبع : شهردار آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات نظام مهندسی برق مرداد ۹۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۶
937 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0