تحصیل کودکان روستایی و عشایری را به تهدید تبدیل نکنیم ریاست نظام مهندسی کشاورزی استان البرز مطرح کرد:

تحصیل کودکان روستایی و عشایری را به تهدید تبدیل نکنیم

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز بیان کرد : نباید بدنبال نظامی باشیم که بجای تامین حداقل منافع برای جامعه روستایی و عشایری، تحصیل فرزندانشان به تهدید برای آن ها تبدیل گردد.

کد خبر: 960717010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ مهر ۹۶ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز بیان کرد : نباید بدنبال نظامی باشیم که بجای تامین حداقل منافع برای جامعه روستایی و عشایری، تحصیل فرزندانشان به تهدید برای آن ها تبدیل گردد.تحصیل کودکان روستایی و عشایری را به تهدید تبدیل نکنیم

تحصیل کودکان روستایی و عشایری را به تهدید تبدیل نکنیم

تحصیل کودکان روستایی و عشایری را به تهدید تبدیل نکنیم

تحصیل کودکان روستایی و عشایری را  به تهدید تبدیل نکنیم

نصراله شمس آذر در گردهمایی روز ملی روستا و عشایر که موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار گردید، گفت: جامعه عشایری و روستایی ما گهواره هنر، صنعت و دانش خاص خودش مانند هنر قالیبافی، گلیم بافی، پته دوزی ،صنایع دستی و مواد لبنی بود که در حال حاضر این هنرها در کجای نظام آموزشی ما قرار دارد؟
شمس آذر ادامهه داد: در حال حاضر روستاییان و عشایر ما سعی میکنند که فرزندانشان هم چون دیگر فرزندان این مرز و بوم به تحصیل بپردازند که بعد از تحصیل فرزندانشان و نیاز آنها، مجبور به ترک جامعه سنتی خود میشوند.
او افزود: در مقطعی از تاریخ مسئولین کشور فارغ التحصیلین مدارس ویژه شبانه روزی روستایی و عشایری و دانش سراهای کشاورزی بودند زیرا نیاز بود فردی که میخواهد وارد روستا شود به توان مندی های اولیه مسلط باشد اما تمام اینها را بخاطر یک رویکرد شهری از دست داده ایم.
وی با اشاره به این که مسئولین منابع موجود را امانت الهی تلقی کنند و تصریح کرد: این منابع از نسلهای گذشته به ما رسیده است و ما هم باید میراثدار خوبی برای نسلهای آینده بوده و نباید عامل تخریب و تغییر باشیم.

تحصیل کودکان روستایی و عشایری را به تهدید تبدیل نکنیم


شمس آذر خاطر نشان کرد: بایستی با اراده ای که از قبل بوده و حافظ سرحدات خودمان بودیم، حافظ خوبی برای حریمهای شهری و روستایی خود باشیم و اراده کنیم و بعنوان یک خط قرمز از ورود به حوزه تغییر کاربری کشاورزی پرهیز کنیم.
او یاد آور شد: از مسئولین بخواهیم بزرگ شدن دایره های شهری را با تدبیر بیش تری مدیریت کرده و دایره روستایی را هر روز کوچک تر نکنند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانرضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۶
1192 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0