نشست مشترك

نشست مشتركی بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان نظام مهندسي ساختمان برگزار شد

نشست مشتركي بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور با حضور محمد امین سازگارنژاد معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دفتر ریاست این سازمان برگزار شد.

کد خبر: 960702025 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ بهمن ۹۵ - ۴:۵۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نشست مشتركي بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور با حضور محمد امین سازگارنژاد معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دفتر ریاست این سازمان برگزار شد.نشست سازمان آموزش فني حرفه اي و سازمان نظام مهندسي

نشست سازمان آموزش فني حرفه اي و سازمان نظام مهندسي

نشست سازمان آموزش فني حرفه اي و سازمان نظام مهندسي

نشست سازمان آموزش فني حرفه اي و سازمان نظام مهندسي

در ابتدا سازگار نژاد معاون وزير و رییس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به بررسی برخي مشكلات صنعت ساختمان پرداخت و لزوم تغيير تكنولوژي در صنعت ساختمان را  در بكارگيري افراد داراي مهارت، مصالح مناسب جهت سبك سازي ساختمان ها دانست.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: طراحي پروژه ها، برنامه هاي عملياتي مناسب برای بكارگيري افراد دارای مهارت و صلاحيت در احداث ساختمان هاي استاندارد و با كيفيت مورد نياز صنعت ساختمان باعث جلوگیری از بوجود آمدن حوادثی ناگوار همانند حادثه ساختمان پلاسكو می باشد.

وی اظهار داشت: نگاه اقتصادي در حوزه صنعت ساختمان حاكم است ولی توجهي به منابع انساني نمي شود. دولت باید با پيمانكاراني كه افراد فاقد صلاحيت را به كار مي گيرند، برخورد نمايد و همانند ساير كشورهاي پيشرفته صندوق توسعه منابع انساني ايجاد شود تا بتوانيم نيروي كار توانمند را تربيت نمایيم.

در ادامه رجبي رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور به بيان نحوه تشكيل نظام مهندسي كشور و انتخاب هيات رئيسه نظام و رئيس نظام مهندسي كشور پرداخت و بيان داشت: با توجه به ارائه خدمات با كيفيت در سطح ملي، علاوه بر نياز كارگران به آموزش هاي فني و حرفه اي بايد آموزش اين دوره ها براي مهندسين نيز طراحي و اجرا شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی در خصوص ارتقاء سطح مهارت كارگر ماهر سازمان از سوي سازمان نظام مهندسي ساختمان اعلام آمادگي و همكاري نمود.

وی همچنین اصلاح سرفصل هاي دانشگاهي را در قالب تشكيل كارگروهي مشترك عملي دانست و نيز اعلام همكاري مشترك برای برگزاري دوره هاي آموزشي و آزمون مهندسين نمود.

رییس سازمان نظام مهندسي در ادامه به بيان مسائل و مشكلات پيشرو از جمله نظارت بر كيفيت خدمات مهندسي در كشور، به روز نمودن مهارت كارگران آموزش ديده و الزام بكارگيري نيروي كار داراي گواهينامه مهارت در شناسنامه فني و ملكي از وظايف خدمات مهندسي سازمان نظام مهندسي پرداخت.

در پایان مقرر شد تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، سازمان نظام مهندسي ساختمان و مسكن و شهرسازي پس از تعامل دو طرف براي طرف سوم ارسال شود.  همچنین طي تشكيل كارگروه مشترك طرح قانوني صندوق توسعه منابع انساني تدوين شود و جلب استقبال مخاطبين از طريق توجه به نقش IT در صنعت ساختمان و ايجاد ۱۳۵ جا و مکان براي ۱۳۵ شغل صورت پذیرد.

منبع: خبرفارسی

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ بهمن ۹۵
1039 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0