ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

جلسه تخصصی هیئت مدیره سازمان استان خراسان شمالی و هیأت دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین

جلسه تخصصی تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین برگزار گردید.

کد خبر: 960523008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶ - ۸:۰۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی جلسه تخصصی تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین برگزار گردید.جلسه تخصصی هیئت مدیره سازمان استان خراسان شمالی

جلسه تخصصی هیئت مدیره سازمان استان خراسان شمالی

جلسه تخصصی هیئت مدیره سازمان استان خراسان شمالی

جلسه تخصصی هیئت مدیره سازمان استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در آغاز این جلسه واگذار شدن بخشی از مسئولیتها به دفاتر نمایندگی شهرستانها را در شفاف سازی و سرعت بخشیدن به روند امور موثر دانست و گفت: خوشبختانه شهرستان اسفراین به علت تعداد اندک مهندسین مجری، در این حوزه مشکل خاصی ندارد.

مهندس “علی اکبر رمضانی” به دستورالعمل جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد اجباری شدن اختصاص مهندسین مجری به ساختمانهای چهار سقف به بالا با هر متراژی و ساختمانهایی با حداقل ششصد متر مربع بنا با هر تعداد سقفی اشاره کرد و ادامه داد: این دستورالعمل از آیین نامه های مصوب شده در هیئت وزیران ناشی شده و امید است در زمینه اشتغال زایی مهندسان تاثیر گذار باشد.

رمضانی بیان کرد: البته اشتغال زایی بهیچ عنوان از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست ولی نص صریح قانون به اختصاص مهندس مجری برای همه ساخت و سازها اشاره دارد ولی به علت ضعف فرهنگی در این حوزه، این قانون بصورت پله ای و کم کم  نهادینه خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه   رکود صنعت ساختمان تنها بیکاری مهندسبن را در برندارد  مطرح کرد: حدود چهل درصد اشتغالهای موجود، به نحوی به صنعت ساختمان مربوط است و رکود در حوزه ساخت و ساز، بیکاری را در جامعه تشدید خواهد کرد.

وی با این توضیحات بر ضرورت اجرایی شدن دستورالعمل جدید که بزودی در کمیته چهار نفره سازمان نیز بتصویب خواهد رسید تاکید کرد و افزود: در عین حال مجریان شهرستان باید به کلیه دانش این حوزه آگاهی کامل داشته باشند.

رمضانی عنوان کرد: مجری باید با کلیه مسائل حقوقی، مالی، روابط بین کارفرما و پیمان کار، روابط میان کارگر و سرپرست کارگاه آشنا باشد و هرم نیروی انسانی را در کارگاه بخوبی بشناسد.

او با  بیان اینکه رشد مهندسین مجری از اهداف سازمان بشمار میرود تصریح کرد: اگر دانشهای ذکر شده و هم

چنین دیگر مسائل حوزه اجرای ساختمان وجود نداشته باشد، دستورالعمل جدید با شکست روبرو خواهد شد.

وی با این توضیحات، از اعضای دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین خواست تا مهندسین مجری شهرستان را بخوبی آموزش دهند.

رییس هییت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به اینکه بازار کار امروز بدون دانش موفقیت آمیز نیست خاطر نشان ساخت : سازمان نظام مهندسی در بحث آموزش و بالا رفتن سطح دانش خیلی حساس است و در حال حاضر نیز تمدید پروانه اشتغال کلیه مهندسین منوط به گذراندن حداقل یک دوره آموزشی در سال میباشد.

وی افزایش دانش مهندسین را در وهله اول به سود خود ایشان و در مرحله بعدی به نفع صنعت ساخت و ساز استان دانست و اظهار داشت: برای ایجاد فضای رقابتی در این عرصه هم باید همت گردد چرا که هر چه رقابت در این حوزه افزایش یابد، تمایل برای بالا رفتن سطح علمی مهندسین هم افزایش خواهد یافت.

در این جلسه، پرسشهایی حول جزئیات برگزاری دوره های آموزشی و مسائل ساخت و ساز خاص شهرستان اسفراین، تقسیم کار، تعاملات و ارتباطات با شهرداری و دستگاه های ذی ربط، نحوه خدمات دهی دفاتر خدمات آزمایشگاهی و … هم از طرف اعضای دفتر نمایندگی مطرح شد که ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به این پرسشها پاسخ داد.

منبع :سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

 

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مرداد ۹۶
1181 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0