نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازیهای دیجیتال: گرایش ها، فناوری ها و کاربردها، آذر ۹۶
نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازیهای دیجیتال: گرایش ها، فناوری ها و کاربردها، آذر ۹۶ برگزار می شود
به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، سطح برگزاری: ملی نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازیهای دیجیتال
نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازیهای دیجیتال
برگزار کننده: بنیاد ملی بازیهای رایانهای ، مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) ، دانشگاه علم و صنعت
مکان برگزاري: تهران – دانشگاه علم و صنعت
امکان ارسال مقاله: بله
تاريخ برگزاري: ۲ آذر ۱۳۹۶
آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات: ۲۰ شهریور ۹۶
آخرين مهلت ارسال اصل مقالات: ۲۰ شهریور ۹۶
اعلام نتایج داوری اصل مقالات: ۱۵ مهر ۹۶
آخرین مهلت ثبت نام: ۱ آبان ۹۶
دبیر علمی کنفرانس: دکتر بهروز مینایی
دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر محمد حسین رضوانی
تلفن تماس با دبيرخانه: ۸۸۳۱۰۳۷۰-۰۲۱ داخلی ۴۱۳
وب سايت همايش: www.dgrconf.com
ایمیل: INFO@DGRC.COM
کانال تلگرام: DIREC@
در محورهای DGRC2017، مهمترین مسائل مرتبط به بازیهای دیجیتال از زوایای مختلف فنی، هنری، پزشکی و علوم انسانی مدنظر قرار گرفته و در خوشههای نُهگانه زیر دستهبندی شدهاند:
خوشه اول: گرافیک رایانهای و بازیهای دیجیتال
– واقعیت مجازی (Virtual Reality-VR) و بازیهای دیجیتال
– واقعیت افزوده (Augmented Reality-AR) و بازیهای دیجیتال
– فناوریها و الگوریتمهای بلادرنگ برای تصویرسازی (Rendering)
– سایهزنی و نور
– فناوریها و الگوریتمهای انیمیشن
– گرافیک بازیهای موبایلی
– طراحی رابط گرافیکی بازیهای دیجیتال
– الگوریتمهای سریع مدلسازی و تصویرسازی برای بازیهای دیجیتال
– الگوریتمهای محیط گرافیکی و صدا برای فیزیک و موتور بازیسازی
– ویدئوهای همهجانبه و چند دیدگاهی (Immersive and Multiview Video)
خوشه دوم: هوش مصنوعی و بازیهای دیجیتال
– روشهای فازی در بازیهای دیجیتال
– هم فرگشتی (Co-evolution) در بازیهای دیجیتال
– روشهای شبکه عصبی در بازیهای دیجیتال
– مدلسازی NPC در بازیهای دیجیتال
– یادگیری (Learning) در بازیهای دیجیتال
– تصمیمگیری، راهبرد و راهبری (Decision Making,Strategy and Navigation) در بازیهای دیجیتال
– کاربرد نظریه بازی (Game Theory) در بازیهای دیجیتال
– طراحی روایی هوشمند (Intelligent Narrative Design)
– شبیهسازی ازدحام و جمعیت (Crowd and Flock Simulation)
خوشه سوم: جنبههای فنی، الگوریتمها و معماریهای بازیهای دیجیتال
– تولید محتوای روالی (Procedural Content Generation)
– تجربه ایدهآل (Best Practices) و الگوهای طراحی بازی
– تشخیص و تصحیح ضد الگوها (Anti-patterns) در برنامهنویسی بازیهای دیجیتال
– معماریهای مبتنی بر عامل (Agent) در بازیهای دیجیتال
– امنیت بازیهای برخط (Online) با تکیه بر معماریهای نوین
– فناوریهای بهینهسازی بازیهای دیجیتال
– میانافزارها، ابزارها، کتابخانهها و داراییها
– ارزیابی کیفی (Quality Assessment)
– بازیهای آنلاین با جمعیت بالا (MMO)
– دادهکاوی (Data Mining) و بازیهای دیجیتال
– بازیهای دیجیتال سیار
– فناوریهای وب و کاربردهای اینترنتی بازیهای دیجیتال
– معماریها و تکنیکهای بازی مبتنی بر شبکههای اجتماعی
خوشه چهارم: پردازش بازیهای دیجیتال
– پردازش موازی در بازیهای دیجیتال
– توانمندسازی بازیهای دیجیتال با معماری CUDA
– محاسبات توزیع شده و بازیهای دیجیتال
– محاسبات ابری (Cloud Computing) و بازیهای دیجیتال
خوشه پنجم: بازیهای جدی و بازیوارسازی
– یادگیری و بازیهای جدی (DGBL,Edugames)
– سلامت و بازیهای جدی (Health Games)
– تبلیغات و بازیهای جدی (Advergames)
– مذهب و بازیهای جدی (Religious Games)
– محیطزیست و بازیهای جدی (Environmental Games)
– نگرش و بازیهای جدی (Games for Change)
– هنر و بازیهای جدی (Art games)
– مدیریت بحران (Disaster Management) و بازیهای جدی
– شبیهسازی (Simulation) و بازیهای جدی
– خانواده و بازیهای جدی
– مهارت افزایی و بازیهای جدی (Games Exergames,Training)
– بازی به منظور ارزیابی و تست (Game for Assessment)
خوشه ششم: ابعاد رفتاری و اجتماعی بازیهای دیجیتال
– سواد رسانهای و بازی دیجیتال (Game Literacy)
– کارکردهای روانی و ارتباطی واقعیت مجازی (VR)، افزوده (AR) و ترکیبی (MR) در بازیهای دیجیتال
– هویت (Identity) و بازیهای دیجیتال
– احساسات (Emotions) و بازیهای دیجیتال
– جنسیت (Gender) و بازیهای دیجیتال
– اخلاق (Ethics) و بازیهای دیجیتال
– تأثیرات روانی بازیهای دیجیتال
– روشهای نوین تحقیق در مطالعات بازیهای دیجیتال
– مخاطبشناسی بازیهای دیجیتال
– اقتصاد سیاسی (Political Economy) و بازیهای دیجیتال
– دیپلماسی رسانهای (Media Diplomacy) و بازیهای دیجیتال
– رفتارهای جامعه پسند (Prosocial Behavior) و بازیهای دیجیتال
خوشه هفتم: تعاملپذیری در بازیهای دیجیتال
– تجربه بازیکن (Player Experience)
– طراحی تجربه کاربری (User Experience-UX)
– مدلسازی هیجان کاربر (Player Emotion Modelling)
– تعامل انسان و رایانه (Human Computer Interaction-HCI) در بازیهای دیجیتال
– تعاملات عاطفی و شناختی انسان و دیجیتال در بازیهای دیجیتال
– رابط کاربری بازیهای دیجیتال (User Interface-UI)
– محیطهای تعاملپذیر (Context-dependent Interactive Environments)
– فناوریهای پوشیدنی (Wearable Technologies) و بازیهای دیجیتال
خوشه هشتم: هنر و طراحی بازیهای دیجیتال
– طراحی هنری بازیهای دیجیتال
– طراحی کاراکتر در بازیهای دیجیتال
– داستانگویی (Storytelling) در بازیهای دیجیتال
– صدا و موسیقی بازی
– طراحی فضا و جلوههای ویژه بازیها
– نظریههای سرگرمی (Theory of Fun)
– نظریه بازی (Game Theory)
– طراحی رابط کاربری (UI)
خوشه نهم: اقتصاد، مدیریت و کسبوکار در بازیهای دیجیتال
– سیاستگذاری در صنعت بازیهای دیجیتال
– توسعه اقتصادی پایدار (Sustainable Economic Development) از طریق بازیهای دیجیتال
– بازاریابی، تبلیغات و مطالعه رفتار مصرفکننده بازیهای دیجیتال
– مالکیت فکری (Intellectual Property-IP) و مسائل حقوقی مرتبط با کسبوکار بازیهای دیجیتال
– پولسازی (Monetization) در بازیهای دیجیتال
– تجارت الکترونیک و بازیهای دیجیتال
– کارآفرینی (Entrepreneurship) و بازیهای دیجیتال
– مدیریت پروژه در بازیهای دیجیتال
– آیندهپژوهی بازیهای دیجیتال
– تأمین مالی برای بازیهای دیجیتال
– جمع سپاری (Crowdsourcing) در بازیهای دیجیتال
– مدیریت اکتساب فناوری (Technology Acquisition Management) در بازیهای دیجیتال
– آموزش و مدیریت منابع انسانی در ساخت بازیهای دیجیتال