مهدی سالاری

انتقاد از تخریب گسترده ساختمان‌ها در حوادث طبیعی

بمناسبت سالروز زلزله کرمانشاه، یک جلسه تخصصی ازسوی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد برگزار گردید.

کد خبر: 191115005 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ آبان ۹۸ - ۴:۰۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بمناسبت سالروز زلزله کرمانشاه، یک جلسه تخصصی ازسوی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد برگزار گردید.

انتقاد از تخریب گسترده ساختمان‌ها در حوادث طبیعی

انتقاد از تخریب گسترده ساختمان‌ها در حوادث طبیعی

انتقاد از تخریب گسترده ساختمان‌ها  در حوادث طبیعی

در آغاز این جلسه، ریاست سازمان استان با اشاره به این که تا به حال هزینه‌های زیادی برای یادگیری داده ایم، افزود: حوادث طبیعی از آن جهت ارزشمند هستند که موارد جدیدی یاد بگیریم و بر پایه آن از جان هموطنانمان محافظت کنیم.

مهدی سالاری ادامه داد: هر حادثه ای که منجر به تخریب ساختمان می‌گردد برای جامعه مهندسین تبعات منفی دارد و اعتماد مردم به آنها کم گردد، از این‌رو بایستی از باورهایی که طی سالیان گذشته بوجود آمده بعنوان سرمایه اجتماعی به درستی محافظت کنیم.

وی با انتقاد از خرابی ‌های گسترده بر اثر حوادث طبیعی در کشورمان، تصریح کرد: با تنوع دستگاه‌های متولی و انبوه تجربه ها و منابع انسانی شایسته نیست این حجم از تخریب ساختمان‌ها را شاهد باشیم.

در ادامه، دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به تشریح ابعاد خسارت وارده به ساختمان‌های مختلف و علل آن ها در زمین لرزه سال نود و شش در کرمانشاه پرداخت.

انتقاد از تخریب گسترده ساختمان‌ها در حوادث طبیعی

کامبیز نرماشیری ضمن معرفی منطقه زلزله زده و پیشینه لرزه خیزی آن، از عمده علل آسیب ساختمان‌ها را عدم استفاده از مصالح استاندارد، بکارگیری افراد بدون صلاحیت در ساخت و سازها، عدم استفاده مناسب از خدمات مهندسان طراح، ناظر و مجری ذی صلاح و رعایت نکردن ضوابط، آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان ذکر کرد.

در ادامه این جلسه، با تشکیل پنل تخصصی، اساتید مدعو در رشته های عمران، معماری، زمین شناسی و زمین لرزه از جایگاه تخصصی خود، علل وقوع و آسیب های ناشی از زلزله را برای حاضرین تبیین کردند.

اضافه می‌گردد یک نمایشگاه عکس از مناطق زلزله زده نیز با عنوان “نیاموخته های فرو ریخته” بمدت سه روز در محل برگزاری این گردهمایی تخصصی، برای استفاده علاقمندان و عموم مردم بویژه دانش آموزان دایر بود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آبان ۹۸
12589 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0