لزوم کنترل عملیات اجرایی ساختمان های واقع در بافتهای ثبت شده میراث فرهنگ صباغی

لزوم کنترل عملیات اجرایی ساختمان های واقع در بافتهای ثبت شده میراث فرهنگ

مدیر دفترنمایندگی سازمان نظام مهندسی شهرستان میبد بر ضرورت کنترل عملیات اجرایی ساختمانهای واقع در بافتهای ثبت شده میراث فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی ساختمانهای واقع در بافتهای ثبت شده بمنظور جلوگیری از ساخت و ساز ناهمگون با بافت تاریخی نیاز به کنترل و بررسی دارد.

کد خبر: 191107009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ آبان ۹۸ - ۹:۳۸ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،مدیر دفترنمایندگی سازمان نظام مهندسی شهرستان میبد بر ضرورت کنترل عملیات اجرایی ساختمانهای واقع در بافتهای ثبت شده میراث فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی ساختمانهای واقع در بافتهای ثبت شده بمنظور جلوگیری از ساخت و ساز ناهمگون با بافت تاریخی نیاز به کنترل و بررسی دارد.

لزوم کنترل عملیات اجرایی ساختمان های واقع در بافتهای ثبت شده میراث فرهنگ

لزوم کنترل عملیات اجرایی ساختمان های واقع در بافتهای ثبت شده میراث فرهنگ

لزوم کنترل عملیات اجرایی  ساختمان های واقع در بافتهای ثبت شده میراث فرهنگ

صباغی در دیدار با مدیر جدید پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شهرستان میبد ضمن تبریک انتصاب وی، بیان داشت: شهرستان ميبد در حوزه هاي مختلف میراثی و تاریخی پتانسيلهاي خیلی خوبي دارد که باید زمینه حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی شهرستان و ارزشهای موجود در بافت کهن میبد هر چه بهتر و بیشتر  فراهم شود.

صباغی، آمادگی نظام مهندسی در اجرای ضوابط میراث فرهنگی را در بافتهای ثبت شده اعلام نمود و تصریح کرد: با تعامل و همکاری زمینه بسیاری از فرصت‌های موجود مابین نظام مهندسی و پایگاه پژوهشی بویژه در جهت بهسازی بافتهای فرسوده فراهم می شود.

وی با اشاره به ضرورت فعاليت های علمی در بافت تاریخی میبد، تصریح کرد: در بافت تاریخی میبد عناصر ارزشمند بسیاری وجود دارد که برای حفظ این عناصر بویژه در زمینه معماری باید با ارتقای فعالیتهای علمی مبتنی بر پژوهش و آموزش در ابعاد گوناگون فعالیت‌های شایسته و قابل توجهی انجام گردد.

سیما حشمت، مدیر پایگاه پژوهشی میبد هم در این دیدار آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و تعامل با نظام مهندسی شهرستان میبد اعلام کرد و گفت: پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی میبد، با هدف مدیریت حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی بنا نهاده شده است که در این زمینه باید با دقت و حساسیت فعالیت‌های پژوهشی در زمینه آثار تاریخی و بومی شهرستان انجام شود.

پایگاه پژوهشی میبد در سال هفتاد و هشت با هدف حفاظت از ارزشهای موجود در بافت کهن میبد، هم‌زمان با کاوشهای باستان شناسی نارین قلعه بعنوان  یک مرکز دائم پژوهشی پایه گذاری شد و فعالیت ‌های آن در ۳ بخش مطالعه و پژوهش- حفاظت و مرمتهای اجرایی- معرفی و آموزش است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۹۸
587 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0