تخفیف پنجاه درصدی نظام مهندسی به بافت فرسوده  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران

تخفیف پنجاه درصدی نظام مهندسی به بافت فرسوده 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان کرد: بمنظور تشویق افراد متقاضی به اجرای طرح نوسازی در بافت ‌های فرسوده، حق‌الزحمه خدمات نظام مهندسی شامل طراحی و نظارت در این مناطق شامل پنجاه درصد تخفیف شد.

کد خبر: 191106004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ آبان ۹۸ - ۵:۰۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان کرد: بمنظور تشویق افراد متقاضی به اجرای طرح نوسازی در بافت ‌های فرسوده، حق‌الزحمه خدمات نظام مهندسی شامل طراحی و نظارت در این مناطق شامل پنجاه درصد تخفیف شد.

تخفیف پنجاه درصدی نظام مهندسی به بافت فرسوده 

تخفیف پنجاه درصدی نظام مهندسی به بافت فرسوده

تخفیف پنجاه درصدی نظام مهندسی  به بافت فرسوده 

محمد تقی‌زاده در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان تهران که در محل فرمانداری ورامین برگزار گردید، افزود: باز آفرینی، امر مهمی است که تحقق آن به استمرار و تداوم در کار نیاز دارد و تنها با برگزاری یک جلسه، موضوع بازآفرینی در شهرستانی نظیر ورامین حل نمی‌گردد.

تقی زاده ادامه داد: باید دقت داشت که تنها با کار سازمان ‌های رسمی و برگزاری نشست، اهداف بازآفرینی شهری محقق نمی‌گردد چرا که رکن اصلی اجرای این مهم، مردم هستند و مسئولان موظف هستند تا بستر مشارکت آحاد مردم را فراهم کنند.

تقی زاده از ارائه بسته‌های تشویقی به مردم بعنوان یکی از عوامل جلب مشارکت آنها در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری یاد کرد و گفت: یکی از بسته های تشویقی وزارت راه و شهرسازی، ارائه تخفیف پنجاه درصدی حق‌الزحمه خدمات نظام مهندسی شامل طراحی و نظارت به متقاضیان و مالکین بافت ‌های فرسوده است که این مهم کمک شایانی به این امر خواهد بود.

وی گفت: بمنظور ترغیب مردم به مشارکت در طرح‌ های ستاد بازآفرینی، دریافت انشعاب گاز، برق، و آب رایگان بوده و تسهیلات مناسبی از سوی بانک‌ های عامل در نظر گرفته شده که تلاش می‌گردد با برنامه ریزی مناسب، مشکلات دریافت این تسهیلات نیز برطرف گردد.

تقی زاده افزود: ارائه بسته تشویقی، صرفاً در حوزه تخفیف خلاصه نمی‌ شود بلکه میتواند با تجمیع کردن عوارض، ارائه مشوقهایی نظیر سطح اشغال، تراکم و کاربری تجاری، مردم را به این امر ترغیب کرد.

تقی زاده تصریح کرد: استانداری تهران نیز تلاش دارد تا حداکر انعطاف را برای تأمین نظر مسئولان شهر در نوسازی بافت فرسوده در قالب بازآفرینی شهری محقق کند.

تخفیف پنجاه درصدی نظام مهندسی به بافت فرسوده 

وی از راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری بعنوان یکی دیگر از مشوق ‌های مشارکت مردم یاد کرد و گفت: شهرداری با راه‌اندازی این دفاتر، با مردم ارتباط موثر برقرار کرده و مشارکت آنها را در نوسازی و به سازی بافت فرسوده بیشتر می ‌کند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری تهران افزود: بخش خصوص نیز در نوسازی بافت فرسوده، نقش به سزایی دارد لذا شهرداری‌ ها و شوراهای اسلامی موظف هستند تا با ارائه پروژه‌های محرک، انگیزه لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران ایجاد کنند تا آنها نیز با بدست آوردن سود معقول، مسئولان را در اجرای طرح‌های ستاد بازآفرینی همراهی کنند.

وی گفت: از حوزه بازآفرینی شهری انتظار میرود تا علاوه بر اقدامات فضایی و زیربنایی، در حوزه های اجتماعی و اقتصادی نیز وارد شده و ساکنان مناطق فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توانمند کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری تهران بر ضرورت توجه به قدمت تاریخی شهرها در اجرای طرح‌ های بازآفرینی تأکید کرد و گفت: شهرستان ورامین با آثار شاخصی همچون برج علاءالدوله و مسجد جامع بعنوان هویت شهری شناخته می ‌شود لذا در اجرای طرح ‌های بازآفرینی باید به این حوزه نیز دقت داشت و به آن به موضوع محوری و عنصر کالبدی شهر توجه کرد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی ترافیکpdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۸
674 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0