وضعیت قرمز نظارت‌ های صوری نظام‌مهندسی در بخش تأسیسات سلیمانی کارشناس فروش وینو پلاستیک بیان کرد:

وضعیت قرمز نظارت‌ های صوری نظام‌مهندسی در بخش تأسیسات

سلیمانی کارشناس فروش وینو پلاستیک با عنوان این که بخشی از مشکلات تأسیسات ریشه در مسئله فرهنگی دارد. اظهار داشت: متأسفانه هنوز هم جامعه و عوام قبول ندارند که بخش تأسیسات مهم بوده و به‌نوعی قلب ساختمان است؛ و کوچک ‌ترین سهل انکاری در طراحی و اجرا آن می ‌تواند صدمات زیادی را بر ساختمان وارد کند.

کد خبر: 191106001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ آبان ۹۸ - ۴:۵۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سلیمانی کارشناس فروش وینو پلاستیک با عنوان این که بخشی از مشکلات تأسیسات ریشه در مسئله فرهنگی دارد. اظهار داشت: متأسفانه هنوز هم جامعه و عوام قبول ندارند که بخش تأسیسات مهم بوده و به‌نوعی قلب ساختمان است؛ و کوچک ‌ترین سهل انکاری در طراحی و اجرا آن می ‌تواند صدمات زیادی را بر ساختمان وارد کند.

وضعیت قرمز نظارت‌ های صوری نظام‌مهندسی در بخش تأسیسات

وضعیت قرمز نظارت‌ های صوری نظام‌مهندسی در بخش تأسیسات

وضعیت قرمز نظارت‌ های صوری  نظام‌مهندسی در بخش تأسیسات

سلیمانی ادامه داد: مشکل دوم بخش تأسیسات مربوط به مجریان این بخش است تعدادی از این مجریان به ‌صورت تجربی کار را یاد گرفته‌اند و توانایی تحلیل تئوری گونه را ندارند. البته این موضوع را میتوان به تولید کنندگان نیز بسط داد در حال حاضر برخی از تولید کنندگان غیر ذیصلاح بدنبال سود‌های مقطعی آسیب جدی براین صنعت وارد کرده‌اند.

وی افزود: شرکت وینو پلاست با درک مشکلات موجود شروع به گرداوری و ارائه سیستم پاورسیل در بخش صنعت ساختمان کرد که پیمان‌کاران و مجریان طی چندین سال در برابر این طرح موضع‌گیری کردند.

سلیمانی افزود: پس از موضع گیریهای شدید در حال حاضر همه مجریان و تولید کنندگان بعد از هشت سال موافق اجرای این سیستم هستند. این مورد نشان می دهد که متاسفانه جامعه ما حاضر به قبول تکنولوژیهای نوین دنیا با آغوش باز نیست.

به گفته وی، دغدغه بعدی بخش تأسیسات به نظارتهای فرمالیته سازمان نظام مهندسی بر میگردد. سازمان نظام مهندسی در بخش نظارتی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی بسیار سهل انگاری میکند و از متخصصان با سواد و علمی بهره نمیبرد.

وی تصریح کرد: ما بار‌ها با ناظرانی مواجه شده ایم که هیچ شناختی از سیستمهای مدرن تاسیساتی ندارند. در حال حاضر دانش برخی از ناظران حوزه تأسیسات در بخش عمومی بیشتر از بخش تخصصی تأسیسات است.

سلیمانی عنوان کرد: وضعیت قرمز نظارت بر سیستم تاسیساتی سبب شده بخش نظارتی این حوزه از سازمان مهندسی گرفته و این مورد توسط شهرداری در پایان کار لحاظ گردد.

وضعیت قرمز نظارت‌ های صوری نظام‌مهندسی در بخش تأسیسات

وی افزود: اگر سازمان نظام مهندسی مبحث شانزده را در قوانین خود گنجانده باید نظارتهای دقیقی نیز بر اجرای آن انجام دهد؛ ولی متاسفانه بخش نظارت این حوزه تنها با یک امضای صوری انجام میشود.

قابل ذکر است: شرکت تولیدی وینوپلاستیک یکی از شرکت‌های فعال در صنعت تولید لوله و اتصالات پلیمری در ایران است.

این شرکت رسما فعالیت خود را از سال پنجاه و هشت، شروع نموده است و هم اکنون تبدیل به یکی از بزرگ‌ ترین و پیشرفته ‌ترین کارخانجات تولیدی لوله و اتصالات PVC-U پی‌وی‌سی سخت شده است. شرکت وینوپلاستیک نخستین تولید کننده لوله‌های سایز بالای پی‌وی‌سی سخت در کشورسایزهای هفتصد و ده تا هزار و دویست میلیمتر و تنها تولید کننده لوله‌های سایز هزار و دویست میلی‌متر در خاور میانه است. این شرکت، هم‌چنین تنها تولیدکننده لوله و اتصالات U-PVC با گستره وسیعی از اندازه‌ها، از بیست تا هزار و دویست میلی‌متر و با فشار کاری چهار  الی بیست و پنج اتمسفر است که سیستم اتصالات آن به ۲ صورت چسبی و اورینگی ( push-fit) بوده و با دوازده خط اکسترودر و شش خط تزریق، دارای ظرفیت تولید بیش از سی هزار تن در سال است.

منبع: صما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۸
612 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0