افزایش مشارکت نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در طراحی بنای مساجد امام جمعه اردبیل بیان داشت:

افزایش مشارکت نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در طراحی بنای مساجد

سیدحسن عاملی با تأکید بر این که ساخت مساجد در اردبیل باید با دوراندیشی انجام گردد، اظهار داشت: مشارکت نظام مهندسی اردبیل در طراحی بنای مساجد نیازمند افزایش است.

کد خبر: 191104015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ - ۵:۱۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،سیدحسن عاملی با تأکید بر این که ساخت مساجد در اردبیل باید با دوراندیشی انجام گردد، اظهار داشت: مشارکت نظام مهندسی اردبیل در طراحی بنای مساجد نیازمند افزایش است.

افزایش مشارکت نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در طراحی بنای مساجد

افزایش مشارکت نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در طراحی بنای مساجد

مشارکت نظام مهندسی  ساختمان استان اردبیل در طراحی بنای مساجد افزایش یابد

وی عصر شنبه در جلسه با کارکنان اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تهیه نقشه تیپ با معماری ایرانی اسلامی در مساجد با همکاری سازمان نظام مهندسی استان ضروری است.

عاملی ادامه داد: متأسفانه در احداث برخی از مساجد تنها به بنای چهاردیواری اکتفا شده و از پرداخت به مسائل و جنبه‌های مهم فرهنگی غفلت می‌گردد.

به گفته عاملی در ترکیه مساجدی با معماری زیبا ساخته می ‌شود که در آینده نزدیک ظرفیت تبدیل شدن به آثار باستانی هنری و دینی را دارد اما متاسفانه در استان ما در ساخت مساجد چنین دوراندیشی دیده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: باید در مورد مساجد بر آینده نگری نیز تاکید کرد و انتظار داریم مدیریت جدید اوقاف و امور خیریه الگوی مدیریتی ارزشمندی را به سایر استان ‌ها صادر کند.

به گفته عاملی، سازمان اوقاف و امور خیریه بزرگ‌ترین مرکز امانت داری برای حمایت از نیازمندان است چرا که افراد خیر و واقفین نیک اندیش بجای سپردن مدیریت اموال و دارایی خود به افراد غیرمتعهد که ممکن است امانتدار خوبی نیز نباشند، اموال خود را به اداره دولتی که دارای قانون و ضرابط مشخصی است واگذار می ‌کنند تا از پاداش معنوی اخروی حاصل از اموال خود بهره مند گردند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر برای تبیین اهمیت وقف، گفت: پیشنهاد می ‌شود تا فیلمی از چگونگی و روند وقف واقفین و نتایج و آثار مثبت آن در جامعه تهیه و در معرض نمایش عموم قرار گیرد.

امام جمعه اردبیل با عنوان این که جای خالی تبلیغات در حوزه وقف در سطح جامعه احساس می‌شود، ادامه داد: رفتار کارکنان اوقاف باید به افزایش جلب اعتماد عمومی نسبت به موضوع وقف بیانجامد.

عاملی گفت: لازم است تا اوقاف روشنگری و اطلاع رسانی دقیقی در مورد هزینه کرد نذورات واریزی به امامزاده‌ها را انجام دهد چرا که عده‌ای بدنبال ایجاد شایعه در جامعه هستند تا از این طریق اعتماد مردم به اوقاف را خدشه دار کنند.

وی با عنوان این که نقش صداوسیما و رسانه‌ها در معرفی جایگاه وقف و ترویج آن بی بدیل است، تصریح کرد: آمریکا و کلیساهای آنها با وقف مدیریت می‌گردد و وقف تنها مختص کشورهای اسلامی نیست.

افزایش مشارکت نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در طراحی بنای مساجد

عاملی با اشاره به این که سازمان دیانت علویان ترکیه بزرگ‌ترین وقف‌ها را دارند، گفت: پیشنهاد می ‌کنیم تا کنفرانس بین المللی وقف در کشور برگزار گردد تا کشورهای جهان گزارش و روش‌های وقف را به صورت علمی با هم دیگر به اشتراک بگذارند.

امام جمعه اردبیل با عنوان این که جای خالی وقف‌های مرتبط با حوزه‌های علمی، کتاب و دانشگاه‌ها در کشور احساس می‌گردد، خاطر نشان ساخت: عده کثیری در استان ما با پخت حلوا و غذا نذورات خود را ادا می ‌کنند که پیشنهاد می ‌کنیم این نذورات به سمت نذورات علمی سوق داده شود تا نتایج آن در جامعه احساس گردد.

وی با عنوان این که فرهنگ وقف اوج ظهور عواطف انسانی در جامعه است که اگر این عواطف انسان دوستانه از بین رود جنایات متعددی در جامعه رخ خواهد داد، گفت: موقوفات تصرف یافته باید با مدیریت اداره کل اوقاف خلع ید شود.

وی گفت: مدیریت فرهنگی مساجد با هیئت امناهایی که فاقد صلاحیت علمی، فرهنگی و کارشناسی شده باشند عملی نخواهد شد و باید این اعضا کادر علمی و متخصصی را جذب مساجد کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آبان ۹۸
624 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0