مشکل ایمنی در معادن مازندران ریاست سازمان نظام مهندسی معدن مازندران بیان کرد:

مشکل ایمنی در معادن مازندران

سید مجتبی مرتضوی صبح یک‌شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به این که تجهیزات معادن از خارج از کشور وارد می گردد و خریداری انی تجهیزات سخت شده است، گفت: در چهار حادثه سالجاری، چهار معدن کار مازندرانی جان باختند.

کد خبر: 191104001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ - ۹:۵۲ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سید مجتبی مرتضوی صبح یک‌شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به این که تجهیزات معادن از خارج از کشور وارد می گردد و خریداری انی تجهیزات سخت شده است، گفت: در چهار حادثه سالجاری، چهار معدن کار مازندرانی جان باختند.

مشکل ایمنی در معادن مازندران

مشکل ایمنی در معادن مازندران

معادن مازندران مشکل  ایمنی دارند

مرتضوی به غیرفعال بودن صد معدن در مازندران اشاره کرد و افزود: با فعال شدن معادن تعطیل، اشتغال‌زایی خوبی صورت میگیرد چرا که اشتغال‌زایی در معدن هشت برابر صنعت است.

وی از فعالیت صد و هفده معدن در حوزه های زغال سنگ، آهک، سیلیس، فلورین و شن و ماسه در استان خبر داد و گفت: نوزده معدن نیز در حال تجهیز هستند تا به عرصه تولید بیایند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با تاکید بر این که هر معدن موظف است یک کارشناس به کار گیرد، تصریح کرد: تنها هشتاد معدن استان مسئول فنی دارند و چهل معدن دیگر بدون مسئول فنی مشغول به کار هستند.

مرتضوی افزود: به دنبال این هستیم تا به کارگیری مسول فنی در همه معادن استان، زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این رشته فراهم گردد.

وی از راه اندازی کمیته ایمنی در این سازمان خبر داد و افزود: نیاز مبرم به سه پایگاه امداد و نجات برای حوادث معدن در استان داریم و این موضوع را به سازمان نظام مهندسی معدن کشور اعلام و این مساله از طریق سازمان صمت در حال پی‌گیری‌ ست تا حداقل یک پایگاه در استان دایر گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران، خواستار تشکیل کارگروه ایمنی استانی در راستای جلوگیری از حوادث معدنی شد و گفت: شکل گیری این کارگروه مرهون همدلی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

مرتضوی از عدم وجود همدلی و وفاق در این زمینه گفت و افزود: با توجه به این که ارگان‌های ذی‌ربط مشغله داشته و به مساله ایمنی معادن ورود پیدا نمیکنند، استانداری مازندران باید با فراخوان دستگاههای مرتبط، از بروز اتفاقات ناگوار در آینده جلوگیری نماید.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: بازدیدهای دوره ای از معادن استان را در دستور کار داریم تا در این راستا تعامل خوبی با معدن داران صورت پذیرد.

مشکل ایمنی در معادن مازندران

وی، خبر از احیا و بازگشایی معادن کوچک مقیاس خبر داد و افزود: بازسازی معدن یک علم بوده و باید به مساله احیا معادن هنگام معدن کاری توجه ویژه ای گردد تا از تخریب محیط زیست جلوگیری شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آلودگی آب و خاک توسط معادن شن و ماسه در محور هراز، گفت: محیط زیست و استانداری در رابطه با موضوع تولید گرد و غبار وارد شدند و تا به حال نامه ای از این دو مجموعه به سازمان نظام مهندسی معدن در راستای حل این معضل ابلاغ نشده است.

مرتضوی در پاسخ به پرسش دیگر در رابطه با برداشتهای غیرمجاز از معادن شن و ماسه با بیان این که از نظر قانون مشکلی نداشته و تنها در اجرای قوانین معضل داریم، تصریح کرد: با بازرسی‌های دوره ای و نقشه برداریهای دقیق می‌توان از میزان برداشتها مطلع گردید و در این راستا به مدیرکل صمت استان پیشنهاد دادیم تا نقشه برداری کامل از معادن روباز استان صورت پذیرد.

مرتضوی در پاسخ به پرسش دیگر در رابطه با واگذاری معادن غیرفعال بیان کرد: وزارت صمت باید معادن غیرفعال را به مزایده بگذارد و در این راستا مقرر گردیده که این مزایده در مازندران صورت پذیرد.

منبع: قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آبان ۹۸
922 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0