اقدام فروش نهال شناسنامه دار در سطح استان خراسان شمالی حسن نامجو

اقدام فروش نهال شناسنامه دار در سطح استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان خراسان شمالی از اقدام فروش نهال شناسنامه دار خبرداد.

کد خبر: 191031006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ آبان ۹۸ - ۵:۳۱ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان خراسان شمالی از اقدام فروش نهال شناسنامه دار خبرداد.

اقدام فروش نهال شناسنامه دار در سطح استان خراسان شمالی

اقدام فروش نهال شناسنامه دار در سطح استان خراسان شمالی

اقدام فروش نهال شناسنامه دار  در سطح استان خراسان شمالی

حسن نامجو با عنوان این که در حال حاضر بیست و سه مرکز در سطح استان اقدام به فروش نهال شناسنامه دار میکنند، بر پرهیز کشاورزان از خرید نهال‌های بدون شناسنامه تاکید کرد و افزود: نهال‌های شناسنامه دار امکان انتقال آلودگی را نداشته و استانداردهای لازم را برای کشت دارند.

وی در ادامه تعداد واحدهای فروش نهاده های کشاورزی در سطح استان را شصت و دو واحد اعلام کرد و ادامه داد: سیزده کلینیک گیاه‌پزشکی نیز نسبت به ارائه نسخه برای سموم در سطح استان فعالیت دارند که این سازمان با همکاری جهاد کشاورزی نظارت‌ کاملی بر فروش سم بدون نسخه در واحدهای گیاه پزشکی دارد که متخلفان به تعزیرات و کمیته انتظامی سازمان ارجاع داده شده و با آنها برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه دامپروری شامل نگه‌داری و پرورش گوسفند داشتی، گاو شیری، گوساله پرواری، مرغ گوشتی از سال هشتاد و چهار تا به کنون پانصد و نود و یک پروانه بهره برداری را صادر کرده که منجر به ایجاد واحد و تولید شده است.

وی ادامه داد: این سازمان از ابتدای سال جاری تا به کنون نیز هفتصد پروانه راه اندازی دامداری سنتی روستایی در استان در زمینه نگه‌داری و پرورش گاو شیری، گوساله پرواری، بره پرواری و گوسفند داشتی را صادر کرده است.

وی با اشاره به صدور پروانه تاسیس چهل و شش هکتار گلخانه در سال جاری، گفت: برای سیزده هکتار گلخانه نیز پروانه بهره برداری صادر شده که با توجه به پنجاه هکتار گلخانه مجوزدار و سی هکتار گلخانه سنتی استان، سطح آن به صد و چهل هکتار میرسد.

اقدام فروش نهال شناسنامه دار در سطح استان خراسان شمالی

نامجو افزود: با واگذاری اجرای مراحل انجام آبیاری نوین به سازمان از سال نود و چهار تاکنون نیز سیصد و یازده پروژه با بیش از ده هزار هکتار انجام شده است.

نامجو به صدور موافقت اصولی برای احداث مجتمع گاوداری ۵ هزار راسی در شهرستان شیروان برای شرکت شستا نیز اشاره کرد و افزود: برای این واحد تولیدی نیز پروانه تاسیس صادر شده است که با راه اندازی آن روزانه صد و پنجاه تن شیر و سالانه دو هزار و پانصد تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

نامجو در خاتمه به برپایی گردهمایی یک روزه با موضوع خاک در آذر ماه امسال در شهر بجنورد بمنظور آشنایی کشاورزان با تکنولوژی‌های روز در زمینه حفاظت از خاک اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی محاسبات عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۸
865 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0