آموزش شیوه های جدید کاهش گازهای گلخانه ای برای مهندسان مکانیک  شیوه های جدید کاهش گازهای گلخانه ای

آموزش شیوه های جدید کاهش گازهای گلخانه ای برای مهندسان مکانیک 

دوره آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی و حذف مبردها و گازهای مضر در سیستم‌های سرمایشی برای 8 نفر از مهندسان مکانیک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با همکاری یک موسسه آموزشی وابسته به وزارت علوم و فناوری آلمان برگزار گردید.

کد خبر: 191020005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸ - ۱۰:۳۴ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دوره آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی و حذف مبردها و گازهای مضر در سیستم‌های سرمایشی برای ۸ نفر از مهندسان مکانیک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با همکاری یک موسسه آموزشی وابسته به وزارت علوم و فناوری آلمان برگزار گردید.

آموزش شیوه های جدید کاهش گازهای گلخانه ای برای مهندسان مکانیک 

آموزش شیوه های جدید کاهش گازهای گلخانه ای برای مهندسان مکانیک

آموزش شیوه های جدید کاهش  گازهای گلخانه ای برای مهندسان مکانیک 

در این دوره مهندسانی از چهار ارگان، شامل سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه شهید رجایی بمدت هفده روز شرکت کردند.

حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و حفاظت از لایه ازن با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای محور اصلی آموزش ‌ها در این دوره بود و دروس بر مبنای پروتکل مونترال که حذف مبردهای CFC را مطرح می‌کند و پروتکل کیوتو که پی‌گیری کاهش گازهای گلخانه ای و جایگزینی مبردهای دیگری بجای مبردهایی که حاوی کلر و فلور هستند را در دستور کار دارد، انجام گردید.

در این دوره که به ۲ صورت نظری و عملی برگزار شد، فرآیندهای آشنایی با عملکرد انواع کمپرسورهای سیستم تبرید، انواع مبردها، نحوه شارژ و دشارژ آن ها، انواع سیستم‌هایی که با گازهای پروپان و دی اکسید کربن کار می‌کنند و نحوه استفاده از این‌گونه مبردها و کمپرسورها در سیستم‌های سرمایشی خانگی و تجاری مورد مطالعه قرار داشت.

به گفته طاهری اصل، عضو شورای مرکزی و نماینده این شورا در پی‌گیری امور دوره مذکور، مهندسان شرکت کننده در این دوره بخوبی نشان دادند که کارشناسان کشور ما تقریباً پا به پای تازه ترین فناوری‌های مربوطه در سطح جهان حرکت کرده‌اند و از لحاظ دانش فنی و سطح علمی بسیار خوب و بالا هستند،  و لیکن شاید به علت کم اهمیت دانستن مسائل زیست محیطی، در کشور و کم‌تر اهمیت دادن به الزامات زیست محیطی در همه سطوح متاسفانه ما هم‌چنان در سیستم‌های برودتی کشور مبردهای خطر آفرین برای محیط زیست را مورد استفاده قرار می‌دهیم.

آموزش شیوه های جدید کاهش گازهای گلخانه ای برای مهندسان مکانیک 

طبق برنامه ریزیهای در دست انجام مهندسان شرکت‌کننده در این دوره برای انتقال آموخته های خود به سایر مهندسان در داخل کشور، کلاس‌هایی را برگزار خواهند کرد.

مرحله بعدی اعزام سایر مهندسان داوطلب که قبلا ثبت نام کرده اند و دوره آموزشی ایران را شرکت کردند، جهت حضور در دوره های مذکور در بهار سال آینده خواهد بود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۸
764 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0