احداث مسکن های سی متر مربعی؛ نامتناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ریاست گروه تخصصی معماری  شورای مرکزی

احداث مسکن های سی متر مربعی؛ نامتناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی

ریاست گروه تخصصی معماری  شورای مرکزی بیان کرد: احداث خانه های سی مترمربعی می‌ تواند ساختار خانواده ایرانی را دچار آسیب کند و رشد و پرورش روحی افراد را تحت مخاطره قرار دهد.

کد خبر: 191015004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ مهر ۹۸ - ۱۰:۰۰ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست گروه تخصصی معماری  شورای مرکزی بیان کرد: احداث خانه های سی مترمربعی می‌ تواند ساختار خانواده ایرانی را دچار آسیب کند و رشد و پرورش روحی افراد را تحت مخاطره قرار دهد.

احداث مسکن های سی متر مربعی؛ نامتناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی

احداث مسکن های سی متر مربعی؛ نامتناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی

احداث مسکن های سی  متر مربعی؛ نامتناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی

به گفته طاهره نصر، به لحاظ معماری، ادراک فضایی مطلوب در معماری ایرانی- اسلامی خیلی حائز اهمیت است و فضاهایی که برای معماری مسکن تعریف شده از اهمیت ویژه‌ای در سلامت روانی خانواده برخوردار است.

وی تصریح کرد: حفظ هر یک از این فضاها علاوه بر جلوگیری از آسیب ‌هایی که به ساختار خانواده وارد می ‌سازد، سبب حفظ بخش ‌هایی از فرهنگ معماری ایرانی می‌گردد.

مســعود عالمی نیســی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز ضمن مخالفت با اجرای طرح مسکن سی متر مربعی برای خانواده‌های کم‌بضاعت اضافه کرد: اگر انبوه‌سازی خانه‌های سی متری شروع گردد، کم کم این مسئله نه تنها در تهران بلکه در سایر کلان شهرهای کشور هم رایج می‌گردد. همانطور که در سال ‌های اخیر احداث مسکن های چهل متر مربعی در تهران پذیرفته شده و این الگو هم غلط است.

احداث مسکن های سی متر مربعی؛ نامتناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی

وی گفت: مسکن هایی با متراژ سی متر مربع برای خانواده‌ای با یک فرزند هم قابل سکونت نیست و حداکثر یک زوج بصورت خوابگاهی می ‌توانند در این خانه‌ ها زندگی کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۸
512 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0