توسعه گردشگری یزد مرهون ارتباط با شهرهای جهانی  سخنگوی شورای شهر یزد بیان کرد:

توسعه گردشگری یزد مرهون ارتباط با شهرهای جهانی 

حمیدرضا قمی بیان کرد: یزد بعنوان یک شهر جهانی باید در مسیر توسعه گردشگری قرار گیرد و توسعه گردشگری مرهون ارتباط با شهرهای جهانی است که با یزد قرابت و نزدیکی دارد.

کد خبر: 191013011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸ - ۶:۰۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حمیدرضا قمی بیان کرد: یزد بعنوان یک شهر جهانی باید در مسیر توسعه گردشگری قرار گیرد و توسعه گردشگری مرهون ارتباط با شهرهای جهانی است که با یزد قرابت و نزدیکی دارد.

توسعه گردشگری یزد  مرهون ارتباط با شهرهای جهانی است

وی ظهر ۱ شنبه‌ در نشستی خبری با اشاره به وضعیت ساخت و سازهای یزد، نقش نظام مهندسی ساختمان را بسیار موثر خواند و تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان انتظار دارد شورا جایگاه این تشکل صنفی را در برنامه ها مدنظر قرار دهد ولی شورا نیز در مقابل انتظار دارد نظام مهندسی ساختمان به وظایف خود بدرستی عمل کند.

قمی گفت: انتظار داریم صدور پروانه ساختمانی در دالانهای بروکراسی نظام مهندسی نماند و از طرف دیگر نظارتها درست و کامل و جدی انجام گردد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر این که یزد باید به شهرهای جهانی معرفی و پیوند خواهرخواندگی آن با شهرهای مختلف جهان مستحکم گردد، ادامه داد: این موضوع در کمیسیون میراث فرهنگی دنبال شده و امیدوار هستیم بتوانیم با هماهنگی وزارت امور خارجه این مقوله مهم را موفق‌تر از پیش دنبال کنیم.

وی افزود: یزد بعنوان شهر جهانی مطرح شده بنابراین یکی از محورهای توسعه این شهر، گردشگری است و بطور قطع توسعه گردشگری در گرو ارتباط با شهرهایی است که با یزد قرابت و نزدیکی دارند.

قمی در بخش دیگری از اظهارات خود در باره طرح دوچرخه هوشمند و اشتراکی عنوان کرد: بیست و دو ایستگاه در محدوده بافت تاریخی یزد برای این منظور در نظر گرفته شده و طرح بزودی افتتاح می گردد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بحث ما در توسعه شهری، انسان گرایی است و در این راستا یکی از روش‌هایی که بدنبال آن هستیم، سیستم‌های حمل و نقل ترکیبی است و برای این منظور باید زیرساختها به سرعت مهیا گردد.

وی در باره وضعیت سرمایه گذاری در یزد نیز گفت: اگر شورا و شهرداری بخواهند به درآمدهای معمول اتکا داشته باشند، هیچ تحول قابل توجهی در بودجه شهرداری اتفاق نخواهد افتاد بنابراین باید بدنبال جذب سرمایه در یزد باشیم.

سخنگوی شورای شهر یزد گفت: برای سال نود و هشت بودجه شهرداری یزد نهصد و چهارده میلیارد تومان بسته شد و اگر جذب این درآمد بخوبی محقق گردد، بودجه سال آینده شهرداری یزد بیست و پنج درصد افزایش خواهد یافت که وصول آن کار آسانی نیست زیرا شرایط اقتصادی خیلی بی ثبات و نامناسب است بنابراین تلاش ما باید روان کردن فرآیند سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی باشد.

توسعه گردشگری یزد مرهون ارتباط با شهرهای جهانی 

وی ادامه داد: فضای شهر یزد اکنون برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مناسب نیست زیرا سرمایه گذار هم باید درگیر روند پیچیده اداری در ادارات باشد و هم بتواند تخریب‌ها و تنگ نظریه‌هایی که در این شهر وجود دارد را تحمل کند.

سخنگوی شورای شهر یزد گفت: در همین راستا چالش‌های سرمایه گذاری در یزد را در قالب کمیسیونی بررسی کرده ایم و امیدوار هستیم در آینده شاهد تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در یزد باشیم.

وی عنوان کرد: مشاوران خوبی به این کمیسیون دعوت شده اند و چالش‌های مسیر سرمایه گذاری را رصد کرده اند و اکنون مهم‌ترین چالش سرمایه گذاری در یزد، روند و چگونگی جذب سرمایه است.

قمی در این جلسه، هم‌چنین به پرسش های خبرنگاران در باره ساماندهی سگ‌های ولگرد، وضعیت شهربازی‌های یزد، مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده، زیباسازی خیابان قیام و … پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(طراحي)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مهر ۹۸
583 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0