گشایش نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین معاون عمرانی استاندار قزوین

گشایش نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین

نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان با حضور معاون عمرانی استاندار قزوین، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مدیر کل دفتر شهری استانداری قزوین، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری استان، مدیرکل مدیریت بحران استان، ریاست اتاق بازرگانی قزوین، مدیرکل استاندارد استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، جمعی از متخصصان و فعالان عرصه ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین شروع بکار کرد.

کد خبر: 191009023 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸ - ۵:۵۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان با حضور معاون عمرانی استاندار قزوین، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مدیر کل دفتر شهری استانداری قزوین، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری استان، مدیرکل مدیریت بحران استان، ریاست اتاق بازرگانی قزوین، مدیرکل استاندارد استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، جمعی از متخصصان و فعالان عرصه ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین شروع بکار کرد.

گشایش نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین

گشایش نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین

صنعت ساختمان سی درصد از اقتصاد  کشور را تامین می ‌کند

معاون عمرانی استاندار قزوین در مراسم گشایش این رویداد تخصصی که در محل دائمی نمایشگاه ‌های بین المللی قزوین برگزار گردید، سی درصد از اقتصاد کشور را مربوط به صنعت ساختمان عنوان و بیان داشت: رونق صنعت ساختمان می ‌تواند در حوزه‌های مختلف بویژه اشتغال، اقتصاد و گردشگری تحول ایجاد کند.

علی فرخ‌زاد با عنوان اینکه در طرح آمایش سرزمین استان گردشگری بعنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه استان انتخاب شده، گفت: در حوزه گردشگری یکی از شاخص ‌های مهم، کیفیت ساخت و ساز بوده از این‌رو صنعت ساختمان می ‌تواند مکمل حوزه گردشگری باشد.

فرخ زاد با عنوان اینکه برای برپایی این نمایشگاه تلاش ‌های زیادی صورت گرفت شده تا این رویداد تخصصی و حرفه‌ای برگزار گردد، گفت: برای برگزاری این نمایشگاه از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، استادکاران، انجمن انبوه‌سازان، مهندسان و معماران و همه دست‌اندرکاران این صنعت دعوت شده تا با حضور در آن دانش خود را ارتقاء دهند و همه در مسیر کیفی سازی ساخت و ساز قدم بردارند.

وی ادامه داد: نمایشگاه صنعت ساختمان برای نخستین بار توسط تشکلی تخصصی و متولی این حوزه برگزار گردیده و با سایر نمایشگاه ‌ها به لحاظ غرفه‌آرایی و هدف‌گذاری تفاوت‌ های زیادی دارد، مهم‌تر آن که سازمان نظام مهندسی ساختمان در این نمایشگاه دنبال سود اقتصادی نبودند و با پیش‌بینی کارگاه‌ های تخصصی و تفکر مهندسی، هدف‌گذاری آن تنها انتقال دانش روز و ارتقاء سطح آگاهی فعالان صنعت ساختمان و بهره ‌برداران، ارایه خدمات مهندسی حرفه‌ای، تلاش برای صادرات مصالح ساختمانی بوده است.

فرخ‌زاد اضافه کرد: امیدوار هستیم با استقبال بازدیدکنندگان این نمایشگاه بتواند الگوی خوبی برای سایر استان ‎ها در برگزاری این نوع رویدادهای تخصصی معرفی گردد و به تغییر نگرش ‌ها در تولید و استفاده از مصالح ساختمانی کمک کند.

وی توجه به استفاده از مصالح استاندارد و دارای کیفیت را مولفه‌ای مهم در کیفی ‌سازی ساختمان، افزایش عمر مفید ساختمان و کاهش هزینه‌ های جانبی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه نحوه ساخت‌وسازها در ساختمان ‌های مسکونی و سوله‌های صنعتی، گلخانه‌ها، دامداری و مرغداری‌ ها با پنجاه سال پیش تفاوتی نداشته و هیچ روش پیشنهادی برای ساخت و سازهای جدید نداریم و با سبک ‌های سنتی و دارای هزینه زیاد ساخت و ساز را دنبال می‌ کنیم در حالی‌که روش‌ های نوینی آمده و با بهره‌گیری از آن ‌ها می ‌توانیم بسیاری از هزینه ‌ها را کاهش دهیم.

این مسوول گفت: درحال حاضر بیست و پنج تا سی درصد ساخت و سازها در حوزه غیرمسکونی انجام می ‌گیرد در این میان باید با برگزاری رویدادهای تخصصی مانند نمایشگاه ‌ها و نیازسنجی ها، ساخت‌وساز با تفکر علمی، تغییر روش ‌های معماری و تغییر نگرش در عوامل اجرایی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین، هم‌چنین با عنوان این ‌که نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی برای فرهنگ‌سازی در میان بهره‌برداران است، گفت: چنان‌چه بدنبال ایجاد تحول در ساخت‌وساز و صنعت ساختمان هستیم این تغییر نگرش تنها با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان این حوزه محقق می‌گردد.

صنعت ساختمان بیست درصد از اشتغال کشور را محقق می‌ کند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در این مراسم با تاکید بر این‌ که قیمت‌گذاری مسکن باید طبق کیفیت ساخت و مصالح مرغوب صورت گیرد، گفت: کیفیت ساخت‌وساز، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد و رعایت اصول فنی و مقررات ساختمان باید شاخص‌ های قیمت‌گذاری ساختمان‌ ها محسوب گردند در حالی‌که قیمت‌گذاری تنها طبق نرخ زمین انجام می‌‌گردد که این روش منطقی نیست.

سید کاظم مجابی با عنوان این‌که صنعت ساختمان از مهم‌ترین صنایع کشور بشمار می ‌رود و در اشتغال کشور و ایجاد میزان سرمایه در گردش نقش مهمی ایفا می‌ کند، افزود: رونق صنعت ساختمان بسیار حایز اهمیت است، چرا که می‌ تواند منجر به کاهش بیکاری گردد و بسیاری از مشاغل مختلف را به چرخه اقتصاد بازگرداند.

مجابی با عنوان اینکه صنعت ساختمان از استقلال بالایی برخوردار است و در شرایط تحریم این صنعت نیازمند توجه بیشتر است، افزود: صنعت ساختمان بیش از بیست درصد از اشتغال کشور را محقق میکند از این رو باید با رویکردی منطقی به صنعت نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر بازنگری در قوانین ساختمان گفت: با توجه به رشد تکنولوژی در صنعت ساختمان، تغییر روش‌ های زندگی و تغییر نیازهای بهره‌برداران باید در حوزه ساختمان، ضوابط و قوانین بازنگری و به روزرسانی گردد و افرادی که سرمایه‌های خود را در این صنعت به کار گرفته‌اند از امنیت شغلی برخوردار گردند و مشارکت اقتصادی برای آن ‌ها در این حوزه مقرون به صرفه گردد.

وی، توجه به تولیدکنندگان را از اهداف برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان برشمرد و گفت: این رویداد تخصصی فرصتی است تا افرادی که در تولید مصالح و در ساخت و ساز دخیل هستند با استانداردهای نوین آشنا شوند تا بتوانند نیازهای بهره‌برداران را مهیا کنند.

رییس سازمان استان ادامه داد: برپایی این نمایشگاه فرصتی که سه گروه اثر گذار در صنعت ساختمان شامل: تولیدکنندگان، مهندسان و بهره‌ برداران دور هم جمع شوند و دغدغه‌های خود را بیان کنند تا برای رفع آن چاره اندیشی صورت گیرد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان بزرگترین تشکلی تخصصی و پل ارتباطی میان سازندگان و تولیدکنندگان است و می ‌تواند در ارتقاء و رشد صنعت ساختمان نقش مهمی ایفاء کند.

این مسوول با عنوان اینکه شعار تعیین شده برای این نمایشگاه حفظ حقوق بهره‌بردار است، گفت: باید تلاش کنیم، شاخص ‌های کیفی‌سازی ساختمان و ارزیابی ساختمان برای مردم بخوبی معرفی گردد، البته سازمان نظام مهندسی ساختمان در این مسیر با جدیت ورود کرده و با راه‌اندازی دفتر مشاوره شهروندان تلاش کرده آن ها را نسبت به لزوم و توجه به کیفیت ساخت و ساز حساس کند.

مجابی افزود: برگزاری گردهمایی ساختمان ‌های برتر، صدور شناسنامه فنی و ملکی با این رویکرد که مشخصات کامل یک ساختمان برای خریداران مشهود باشد و هم‌چنین صدور گواهی آسانسور گامی موثر در معرفی ساختمان‌ های کیفی و صرفه‌جویی در هزینه‌های بهره‌برداران است.

وی هم‌چنین گفت: متاسفانه هم‌چنان قیمت‌گذاری ساختمان با کیفیت ساختمان تعیین نمی ‌گردد، بلکه زمین و منطقه تعیین کننده قیمت ساختمان است در حالی که بمنظور حفظ حقوق بهره‌بردار قیمت‌گذاری ساختمان تنها باید با توجه به کیفیت و استفاده از مصالح مرغوب صورت گیرد.

تولید و توزیع مصالح ساختمانی استاندارد نظارت می‌گردند

مدیرکل استاندارد استان قزوین نیز دیگر سخنران این رویداد تخصصی بود که نظارت بر تولید مصالح استاندارد، معرفی محصولات دانش بنیان و کنترل توزیع آن را از رویکردهای این اداره برای ترغیب مردم به استفاده از مصالح کیفی در ساخت و سازها بیان کرد.

سیروس صارمی با عنوان این ‌که برگزاری نمایشگاه ‎های تخصصی صنعت ساختمان فرصت خوبی است که مردم به استفاده از مصالح استاندارد تشویق گردند و به کیفیت ساخت و ساز اهمیت دهند، گفت: معرفی محصولات کیفی، آشنایی تولیدکنندگان با تکنولوژی روز و محصولات دانش بنیان در صنعت ساختمان در این نمایشگاه می‌ تواند به احداث خانه ‌های محکم و ایجاد زندگی ایمن و توام با آسایش کمک کند.

صارمی با عنوان این ‌که در استان قزوین دویست و پنجاه واحد تولیدی مرتبط با ساخت و ساز داریم که دویست و سی  واحد ارتباط مستقیم با ساختمان دارند، ادامه داد: ورود محصولات کیفی و استاندارد در نمایشگاه فرصتی است که همه خود را ملزم به استفاده از مصالح مرغوب بدانند در همین راستا برای واگذاری غرفه در این نمایشگاه داشتن مجوزو پروانه استاندارد الزامی بود.

وی گفت: یکی از کارهای مهم اداره استاندارد نظارت بر تولید مصالح ساختمانی کیفی و در کنار آن نظارت بر توزیع کالای استاندارد در بازار است تا شهروندان از مصالح مرغوب و با کیفیت برخوردار گردند.

وی با اشاره به با اجرای طرح طاها گفت: با اجرای این طرح زمینه نظارت مستقیم بر تولید محصولات ساختمانی مهیا گردیده و استفاده از مصالح استاندارد را جدی گرفته‌ایم و تلاش می ‌کنیم رویکرد مردم نیز در این زمینه تغییر کند.

استفاده از مصالح کیفی، آلودگی زیست محیطی را کاهش می‌دهد

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز با تاکید بر اینکه با استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد می‌ توانیم عمر مفید ساختمان‌ ها را افزایش و از آلودگی زیست محیطی جلوگیری کنیم، گفت: ساختمان ‌ها هنگامی که تخریب می‌ شوند، آلودگی زیست‌محیطی بهمراه دارند و هزینه‌ های سنگینی به جامعه تحمیل می‌ کنند در این راستا چنان‌چه از مصالح کیفی و استاندارد استفاده گردد، عمر ساختمان ‌ها ارتقاء و آلودگی‌ های زیست محیطی نیز کاهش می ‌یابد.

وی افزود: در شرایط کنونی لزوم استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد در صنعت ساختمان دو چندان است و باید همه شهروندان و سازندگان به آن اهمیت دهند.

گشایش نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: تولیدکنندگان، مهندسان و بهره برداران با استفاده از مصالح استاندارد می‌ توانند علاوه بر تقویت اقتصاد کلان، صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ محیط زیست قدم‌های موثری در زمینه افزایش عمر مفید ساختمان و حفظ محیط‌زیست بردارند.

در ادامه ریاست هیأت مدیره شرکت نمایشگاه‌ های بین المللی استان قزوین نیز گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان در قزوین برای نخستین بار توسط یک سازمان تخصصی آن هم بدون نگاه سودآوری و اقتصادی و تنها با رویکرد تخصصی، آموزشی و انتقال آموخته‌های روز برپا شده که خیلی ارشمند است.

هادی طاهرخانی اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد نمایشگاه‌ های تخصصی استانداردسازی فعالیت‌ ها و مشتری‌مداری است تا شهروندان با حضور در آن بتوانند از خدمات ویژه‌‌ای برخوردار گردند.

وی هم‌چنین افزود: در این نمایشگاه پنجاه و نه واحد تولیدی و بازرگانی از استان‌ های اصفهان، یزد، همدان، تهران، البرز و قزوین حضور یافته‌اند و آخرین دستاوردهای صنعتی خود در عرصه صنعت ساختمان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر چهار هزار مترمربع برپا شده که ۲ هزار متر آن به برپایی غرفه‌ها و مابقی به برگزاری کارگاه‌ های آموزشی و فعالیت ‌های جانبی اختصاص یافته است، البته هشتاد درصد از شرکت کنندگان این نمایشگاه از تولیدکنندگان صنایع ساختمانی استان قزوین و مابقی از سایر استان ‌ها بودند.

در این نمایشگاه انواع مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، شیرآلات، آجرنما، سیستم‌ های برقی، تاسیسات حرارتی و سرمایشی، خانه‌ های هوشمند و تجهیزات آسانسور با معیارهای رعایت استاندارد در معرض دید علاقمندان و شهروندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه تا نوزدهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین المللی قزوین واقع در انتهای بلوار امام خمینی(رحمه الله) برپاست و علاقه مندان می ‌توانند از ساعت پانزدهم تا بیست و یکم از آن بازدید و آگاهی خود را نسبت به این صنعت ارتقاء دهند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۸
565 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0