پيام ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان بمناسبت روز جهاني معماري ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان

پيام ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان بمناسبت روز جهاني معماري

اتحاديه بين المللي معماران (UIA) اولين دوشنبه اکتبر هر سال مصادف با روز جهاني اسکان بشر را بعنوان روز جهاني معماري نام‎گذاري کرده اند.

کد خبر: 191007011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ - ۴:۰۲ ب.ظ
  • ​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان،اتحاديه بين المللي معماران (UIA) اولين دوشنبه اکتبر هر سال مصادف با روز جهاني اسکان بشر را بعنوان روز جهاني معماري نام‎گذاري کرده اند.

پيام ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان بمناسبت روز جهاني معماري

پيام ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان بمناسبت روز جهاني معماري

پيام ریاست سازمان نظام مهندسي  ساختمان استان گيلان بمناسبت روز جهاني معماري

  • در تمام طول تاريخ نظم دادن و سامان بخشيدن به زيستگاه هاي انساني در همه جوامع جزو فعاليت هاي اساسي بشر بشمار مي‎رفته است. در حالي که معماري امروز نيازمند خلق فضاهايي است که با نيازهاي انسان امروزي مطابقت داشته باشد و با فناوري روز همگام گردد و چالش‌ها و مشکلات زمان حال و آينده را برطرف سازد. علاوه بر اصول معماري گذشته، مباحث جديدي وارد حوزه معماري شده که آن را پيچيده تر ساخته است. اين مسئله در جوامعي که در حال گذار هستند و دچار تناقض و تنوع در بينش، اقتصاد، فرهنگ و … هستند بيشتر مشهود است. تغييرات نيازهاي جامعه، همخواني با فرهنگ و بالا رفتن کيفيت سليقه مردم کار معماران را سخت تر و مسئوليت آنان را سنگين تر مي ‎نمايد.
    کليک و کشيدن براي جا به جايييکي از مهم‌ ترين مسائل در معماري حال حاضر ايران که جامعه معاصر و امروز با آن دست به گريبان است شرايط سردرگم و پر تناقض فرهنگي است زيرا به علت عدم شناخت درست جايگاه معماري و معمار در روند ساخت و ساز يا فقدان آمادگي کافي معماران در رويارويي با پيچيدگي مسائل به دليل آموزش نامناسب و ناکافي در دانشگاه ها، شاهد حضور کم رنگ و کم اثر حرفه و رشته معماري هستيم.جامعه امروز با مشکلاتي مانند عدم ثبات اقتصادي و به تبع آن گرايش مردم به بهره جويي اقتصادي از زمين و استفاده از تراکم ‎هاي غيرقانوني و کاربري ‎هاي غيرمجاز، مهاجرت هاي ناخواسته و تفاوت هاي فرهنگي و مسايل اجتماعي متعاقب آن مواجه است. از جمله اين مسائل تجمل‌گرايي، فقدان حس مسئوليت اجتماعي، تغيير ذائقه مردم و عدم درک صحيح از کيفيت و معماري خوب به واسطه منفعت طلبي کوتاه مدت، تخريب محيط زيست، کمبود منابع طبيعي و …  است که معمار سهم بسزايي در چاره انديشي براي حل آن ها دارد.
  • پيام ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان بمناسبت روز جهاني معماري

  •  

    در عصر امروز که عصر ارتباطات و رسانه است و مردم به راحتي به انواع شبکه هاي اطلاع رساني دسترسي دارند، شاهد امتزاج فرهنگ هاي مختلف و نگرش هاي متفاوت و گاه متقابل در کشور هستيم و قطعا طراحي در اين فضا کار بسيار سختي است. بی شک با آموزش کاربردي و مطالعه گسترده ميتوان به شناخت صحيحي از محيط زندگي و اجتماع رسيد و تعريف درستي از فرهنگ ارائه داد تا راهگشايي براي معماران در خلق فضاهاي موثر و کارا باشد.

    اينجانب به نمايندگي از اعضاي هيات مديره سازمان ضمن تبريک اين روز به جامعه معماري آرزو دارم تمامي همکاران معمار در انجام مسئوليت ‎هاي خود بيش از پيش موفق و مويد باشند و معماري به جايگاه اصلي خود نايل آيد.

    عبدالرضا قاسميان لنگرودي

    رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان

    منبع: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان

    مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

    انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۸
504 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0