لزوم رعایت استانداردهای ساختمان در استان زلزله خیز یزد مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد

لزوم رعایت استانداردهای ساختمان در استان زلزله خیز یزد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد بر لزوم پیش‌گیری از وارد شدن خسارت در اثر حوادث طبیعی در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به این که رعایت آئین نامه 2800  سبب میشود، ساختمان ها در زمان حوادث خسارت نبینند، در استان زلزله خیز یزد باید اجرای این استانداردها با جدیت دنبال گردد.

کد خبر: 190908006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ - ۱۰:۵۲ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد بر لزوم پیش‌گیری از وارد شدن خسارت در اثر حوادث طبیعی در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به این که رعایت آئین نامه ۲۸۰۰  سبب میشود، ساختمان ها در زمان حوادث خسارت نبینند، در استان زلزله خیز یزد باید اجرای این استانداردها با جدیت دنبال گردد.

لزوم رعایت استانداردهای ساختمان در استان زلزله خیز یزد

لزوم رعایت استانداردهای ساختمان در استان زلزله خیز یزد

رعایت استانداردهای ساختمان  در استان زلزله خیز یزد الزامی است

 

«محمود شاکری شمسی» در گردهمایی تحلیل و بررسی وضعیت ساخت و ساز در استان یزد با حضور شهرداران، نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون ماده نود و نه و صد به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد حوادثی که سال جاری در اثر سیل در برخی از استانهای کشور رقم خورد را ناشی از بی توجهی به رعایت آئین نامه های ساختمانی دانست.

شاکری شمسی تصریح کرد: بررسی آثار حوادث طبیعی در ماههای اخیر در کشور نشان داد که هر جا آیین نامه دو هزار و هشتصد رعایت شده است، ساختمانها پس از حوادث طبیعی پابرجا مانده است.

شاکری افزود: چرا سیلی که در شیراز رخ داد جان بیست و یک نفر را گرفت و  این اتفاق نتیجه تبدیل مسیل به جاده در سی سال پیش بود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستانهای استان در راستای کاهش خسارت و تلفات ناشی از بروز حوادث طبیعی بیان کرد: اعضای این ستاد باید موضوع را جدی بگیرند چرا که اگر در اثر بی تفاوتی در باره موضوعی، حادثه ای رخ دهد در قبال آن مسئول هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: نباید حوادث را به پای قضا و قدر بگذاریم و کم کاری را دخیل ندانیم. ساخت و سازها هم‌چنان ادامه دارد و زمین لرزه های دیگری هم رخ خواهد داد از این رو شهرداران و اعضای کمیسیون های ماده نود و نه و صد باید جدی تر برخورد کنند تا جان و مال مردم ایمن بماند.

وی گفت: مردم میخواهند ساختمانی بسازند که کم‌ترین هزینه و کوتاه ترین زمان ساخت را داشته باشد. از این رو باید خلاهای این مسیر را شناسایی کنیم تا همراهی مردم برای ساخت و سازهای استاندارد افزایش یابد.

لزوم رعایت استانداردهای ساختمان در استان زلزله خیز یزد

شاکری شمسی اظهار داشت: با توجه به این که بسیاری از ساخت و سازهای شهر یزد بدون پروانه است باید علت آن بررسی گردد و در ادامه سازمانها و دستگاههای مقصر در این مسیر باید شناسایی شوند.

وی در ادامه با اشاره به زلزله خیر بودن استان یزد، افزود: بیش از سه چهارم استان یزد روی گسل قرار گرفته و روزانه سه تا چهار زمین لرزه با شدت سه تا چهار ریشتر در استان وقوع می یابد از این رو باید برای حوادث احتمالی، آمادگی حاصل کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد با عنوان این که بسیاری از شهرهای استان با چالش ساخت و سازهای ناایمن روبرو هستند، ادامه داد: باید دقت کنیم که مردم مطمئن باشند که سقف بالای سرشان محکم است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ شهریور ۹۸
557 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0