تشکیل پنج کمیته تخصصی در حوزه ساخت و ساز استان یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد

تشکیل پنج کمیته تخصصی در حوزه ساخت و ساز استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد در پنل تخصصی « بررسی دغدغه های حوزه ساخت و ساز استان یزد»  پیشنهاداتی را برای تقویت نظارتها درحوزه ساخت و ساز ارائه و خواستار توجه متولیان ساخت و ساز به این پیشنهادات و اعمال نظر در این مورد شد.

کد خبر: 190908005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ - ۱۰:۴۷ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد در پنل تخصصی « بررسی دغدغه های حوزه ساخت و ساز استان یزد»  پیشنهاداتی را برای تقویت نظارتها درحوزه ساخت و ساز ارائه و خواستار توجه متولیان ساخت و ساز به این پیشنهادات و اعمال نظر در این مورد شد.

تشکیل پنج کمیته تخصصی در حوزه ساخت و ساز استان یزد

تشکیل پنج کمیته تخصصی در حوزه ساخت و ساز استان یزد

تشکیل پنج کمیته تخصصی در  حوزه ساخت و ساز استان یزد

«محسن صادقیان» بر لزوم تشکیل پنج کمیته تخصصی در راستای کاهش تخلفات ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: این کمیته ها باید با عضویت ترکیبی از شهرداران، نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان، نماینده وزارت کشور در کمیسیونها و معاونت عمرانی استانداری تشکیل گردد.

صادقیان ادامه داد: یکی از این کمیته ها باید با عضویت هفت نفر شامل نمایندگانی از شهرداران استان، نماینده ثبت اسناد و املاک، نماینده راه و شهرسازی تشکیل گردد، تا برای زمینهای زیر حد نصاب و زمینهای بدون سند راه‌کاری اندیشیده شود.

صادقیان، دیگر کمیته را کمیته ای متشکل از تمام شهرداران استان برای شناسایی زمینهای بالای پنج هزار مترمربع برای جلوگیری از تفکیک غیرمجاز اراضی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: شهرداریها از امروز ملزم هستند که اجراییات را به بخش خصوصی واگذار کنند و نتیجه آن را در نشست های مربوطه ارائه کنند.

وی، هم‌چنین بر لزوم تشکیل کمیته شش نفره در این مورد شامل  سه نفر از شهرداران استان بویژه شهردار منطقه چهار شهرداری تاکید کرد.

تشکیل کمیته تخصصی برای اصلاح کمیسیون ماده صد از دیگر موارد پیشنهادی صادقیان بود که عنوان گردید، کمیته ای با عضویت دو نماینده وزارت کشور، نماینده سایر دستگاهها از جمله سازمان نظام مهندسی، شهرداریها، دادگستری و شورای شهر تشکیل گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصریح کرد: در راستای اصلاح فرایندهای سازمان نظام مهندسی نیز باید کمیته ای با  پنج عضو شامل نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها برای نظارت بر فرآیند نظام مهندسی و حق الزحمه ها تشکیل گردد.

صادقیان ادامه داد: آخرین کمیته نیز کمیته اصلاح فرآیندصدور پروانه است که با عضویت نماینده استانداری، نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان و نماینده اداره کل راه و شهرسازی تشکیل می گردد.

وی در خاتمه به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد پیشنهاد کرد که نسبت به راه اندازی دفتر مشاوره در امر ساخت و ساز اقدام کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ شهریور ۹۸
466 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0