انطباق ساختار نظام مهندسی با ساخت و سازها در استان یزد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

عدم قابلیت اجرای تجربه های گذشته برای ساخت و سازهای امروزی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تأکید بر ضرورت تغییر ساختارها، فرآیندها و رفتارهای جامعه در حوزه ساخت و ساز بیان کرد: با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، تجربه‌ های گذشته برای ساخت و سازهای امروزی قابل اجرا نیست.

کد خبر: 190905009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ شهریور ۹۸ - ۷:۰۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تأکید بر ضرورت تغییر ساختارها، فرآیندها و رفتارهای جامعه در حوزه ساخت و ساز بیان کرد: با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، تجربه‌ های گذشته برای ساخت و سازهای امروزی قابل اجرا نیست.

عدم قابلیت اجرای تجربه های گذشته برای ساخت و سازهای امروزی

عدم قابلیت اجرای تجربه های گذشته برای ساخت و سازهای امروزی

تجربه ‌های گذشته برای ساخت و سازهای امروزی قابل اجرا نیست

مهدی سالاری روز پنج‌شنبه در گردهمایی تحلیل و بررسی وضعیت ساخت و ساز در استان یزد با حضور شهرداران استان بیان کرد: صنعت ساختمان یک صنعت کلیدی با گردش مالی و اشتغال‌زایی بالاست و اگر حال و روز این صنعت خوب باشد و درست هدایت و مدیریت گردد، علاوه بر اشتغال و مزایایی اقتصادی متعدد آن، رضایت مردم نیز برای برخورداری از مسکن مناسب تامین می گردد.

سالاری با عنوان این که شرایط امروز کشور با دوره‌های قبل که پول نفت فراوان بود، متفاوت شده و باید با شرایط جدید انطباق پیدا کنیم، ادامه داد: باید ساختارها، فرآیندها و رفتار با نیازهای امروز حوزه ساخت و ساز هماهنگ شده و دیدگاه ‌های متولیان صنعت ساختمان به هم نزدیک شود.

وی با اشاره به این که نگرش ‌ها در نظام مهندسی تغییر کرده اما تغییر فرآیندها زمانبر است، تعامل با سازمان ‌های مرتبط هم چون شهرداری ‌ها را ضروری دانست و افزود: مردم یزد سال‌ هاست که در ساخت و ساز از مهندسان و دستگاه ‌های متولی جلو افتاده‌اند چون آن ها منتظر دستورات سازمان نظام مهندسی یا شهرداری نمی ‌شوند.

سالاری افزود: به علت سودجویی و گردش مالی بالای صنعت ساختمان، منفعل کردن سازمان مهندسی و شهرداری ‌ها برای سوداگران این حوزه سودآوری بیش تری دارد.

وی، واگذاری شناسایی عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در استان یزد و ارائه راه کارهای مناسب از طرف معاونت عمرانی استانداری به سازمان نظام مهندسی در قالب کارگروه تخصصی را در ایجاد تحول صنعت ساختمان استان موثر دانست و تصریح کرد: هوشمندسازی روند صدور پروانه‌ ساختمانی در شهرداری یزد و قول این مجموعه برای اجرای این طرح تا پایان سال و اصلاح دو نقشه‌ای بودن برخی ساخت و ساز در یزد از طریق تعامل میان شهرداری و نظام مهندسی قابل اجراست.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد پیشنهاد کرد که با توجه به مراجعه زیاد مردم در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، بجای تقویت کمیسیون ماده صد، تقویت معاونت عمرانی و معماری شهرداری و نیز واحد صدور پروانه ساخت و ساز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عدم قابلیت اجرای تجربه های گذشته برای ساخت و سازهای امروزی

این مسئول، چندی قبل در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی از ساخت و ساز نود درصد بناهای یزد از طریق شبکه غیر رسمی خبر داده بود.

به تازگی اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر گردیده در نقاط شهری توسط شهرداری‌های کشور در زمستان نود و هفت از طرف مرکز آمار ایران منتشر شده که بر مبنای آن یزد جزو چهار استان دارای کم‌ترین تعداد پروانه ساختمانی صادر شده کشور قرار دارد؛ چهارمحال و بختیاری، ایلام و سمنان در این زمینه جلوتر از استان یزد هستند.

طبق این اساس از مجموع چهل و نه هزار و هشتصد و هفتاد و پنج پروانه ساختمانی صادر شده کل کشور در زمستان نود و هفت سهم استان یزد فقط ششصد و سی و نه پروانه بوده است.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۹۸
532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0