پایش اخلاق حرفه ای در نظام مهندسی ساختمان استان یزد اخلاق حرفه ای در نظام مهندسی

پایش اخلاق حرفه ای در نظام مهندسی ساختمان استان یزد

کارگروه ترویج و پایش اخلاق حرفه ای با استناد به تبصره دوم ماده دو مکرر آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی متشکل از مهندسان موجه و مشهور به پایبندی اخلاق حرفه‌ای در رشته ‌های اصلی مهندسی تشکیل گردید.

کد خبر: 190905007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ شهریور ۹۸ - ۱۲:۴۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد،کارگروه ترویج و پایش اخلاق حرفه ای با استناد به تبصره دوم ماده دو مکرر آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی متشکل از مهندسان موجه و مشهور به پایبندی اخلاق حرفه‌ای در رشته ‌های اصلی مهندسی تشکیل گردید.

پایش اخلاق حرفه ای در نظام مهندسی ساختمان استان یزد

پایش اخلاق حرفه ای در نظام مهندسی ساختمان استان یزد

پایش اخلاق حرفه ای در نظام  مهندسی ساختمان استان یزد

طبق ماده دو مکرر آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اصول اخلاق حرفه ای که همه اشخاص در ارائه خدمات مهندسی خود ملزم به رعایت و لحاظ کردن آن هستند بر شمرده شده اند.

رجحان منافع عمومی، انجام خدمات مهندسی به نحو حرفه ای، رفتار شرافت مندانه و مسئولانه در عرضه خدمات مهندسی، احتراز از رفتاری که سبب سلب اعتبار اجتماعی حرفه مهندسی باشد و نیز اجتناب از تکفل هم‌زمان اموری که موجبات منافع متعارض را فراهم آورد از جمله این اصول است.

به دنبال ابلاغ نظام‌نامه کارگروه ترویج و پایش اخلاق حرفه ای و اعلام فراخوان ثبت نام متقاضیان عضویت در کارگروه، در سی و هفتمین نشست هیات مدیره سازمان، اعضای این کارگروه تعیین شدند.

«سعيد ابويي»، «سيد حميد جليليان»، «علي محمد پيله ور»، «سيد احمد رضا کلانتري» ،«حسن ميرجليلي»، «محبوبه نواب زاده»،«مريم حق شناس» اعضای این کارگروه هستند و «محسن اولياء» نیز بعنوان نماينده هيئت مديره در این کارگروه حضور دارد.

پایش اخلاق حرفه ای در نظام مهندسی ساختمان استان یزد

لازم به ذکر است، وظیفه این کارگروه آموزش و ترویج اصول اخلاق حرفه‌ای، پایش مستمر و ارزیابی ادواری رعایت اخلاق حرفه‌ای،  پیش‌بینی راه‌کارهای افزایش اعتماد عمومی و تقدیر از کارهای اخلاقی و چهره های اخلاق حرفه‌ای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۹۸
552 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0