تاکید بر جایگاه مهندسان نقشه بردار در صنعت ساختمان استان مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان یزد

تاکید بر جایگاه مهندسان نقشه بردار در صنعت ساختمان استان

مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان یزد در شهرستان میبد در آیین بزرگ‌داشت ابوریحان بیرونی و روزنقشه بردار، بر اهمیت جایگاه مهندسان نقشه بردار در صنعت ساختمان استان یزد تاکید نمود.

کد خبر: 190902009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸ - ۴:۱۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان یزد در شهرستان میبد در آیین بزرگ‌داشت ابوریحان بیرونی و روزنقشه بردار، بر اهمیت جایگاه مهندسان نقشه بردار در صنعت ساختمان استان یزد تاکید نمود.

تاکید بر جایگاه مهندسان نقشه بردار در صنعت ساختمان استان

تاکید بر جایگاه مهندسان نقشه بردار در صنعت ساختمان استان

تاکید بر جایگاه مهندسان  نقشه بردار در صنعت ساختمان استان

محمد حسین صباغی در این آیین با عنوان این که کوچک شمردن مقوله نقشه برداری درجامعه امروز که علم حرف اول را میزند قابل قبول نیست، خاطر نشان ساخت: باید بیش از گذشته به اهمیت این رشته توجه گردد چرا که شروع و حیات هر طرح و پروژه بدون نقشه برداری زیانبار است.

صباغی با عنوان این که ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی که درقرن چهارم هجری میزیست موفق شد برای اولین بار شعاع زمین را محاسبه کند، نام‌گذاری این روزرا به نام نقشه برداری نشان دهنده اهمیت و بزرگی این رشته است.

مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان یزد در شهرستان میبد تصریح کرد: خوشبختانه دردوره گذشته توانستیم با تعامل با شهرداری، در بخشی از ساختمان‌ها نظارت مهندسان نقشه بردار را اعمال کنیم.

تاکید بر جایگاه مهندسان نقشه بردار در صنعت ساختمان استان

وی یاد آور شد: امیدوار هستیم در موضوعات جدیدی از قبیل تفکیک اراضی و UTM که بین نظام مهندسی در اداره ثبت اسناد و شرکت گاز مطرح است، شاهد حضور پررنگ نقشه برداران استان باشیم.

لازم به ذکر است؛ نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان در میبد،سی و هفت مهندس رشته نقشه برداری دارد که سیزده نفر از آن ها دارای پروانه اشتغال و مابقی فاقد پروانه هستند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ شهریور ۹۸
525 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0