تخریب بررسی مراحل تخریب

تخریب

به منظور احداث ساختمانهای جدید باید ساختمانهای موجود و قدیمی ( غیر از آثار باستانی ) تخریب شوندو باید قبل از خراب کردن اندازه گیری و صورت مجلس گردد . تاسیسات زائد ، سرویسها و انشعابات مربوط به آن مانند آب ، فاضلاب ، برق ، تلفن ، سوخت و غیرهقبل از شروع به تخریب ابنیه باید قطع گردد و به نحو مطمئنی مسدود شود .بدون اطلاع و اجازه مقامات صلاحیتدارلوله های آتش نشانی نباید قطع شود .در هنگام تخریب همواره مصالح قابل استفاده و خوبی حاصل می گردد تا جای ممکن باید جمع آوری و دسته بندی شدهو سپس در محل مناسبی انبار گردد .

کد خبر: 190823001 تاریخ انتشار: جمعه ۱ شهریور ۹۸ - ۳:۵۳ ب.ظ

به منظور احداث ساختمانهای جدید باید ساختمانهای موجود و قدیمی ( غیر از آثار باستانی ) تخریبشوندو باید قبل از خراب کردن اندازه گیری و صورت مجلس گردد . تاسیسات زائد ، سرویسها و انشعابات مربوط به آن مانند آب ، فاضلاب ، برق ، تلفن ، سوخت و غیرهقبل از شروع به تخریب ابنیه باید قطع گردد و به نحو مطمئنی مسدود شود .بدون اطلاع و اجازه مقامات صلاحیتدارلوله های آتش نشانی نباید قطع شود .در هنگام تخریب همواره مصالح قابل استفاده و خوبی حاصل می گردد تا جای ممکن باید جمع آوری و دسته بندی شدهو سپس در محل مناسبی انبار گردد .

تخریب

تخریب

تخریب

تخریب هیچ ساختمانی بدون تنظیم صورت مجلس و صدور دستور کار ، مجاز نمی باشد و حتما این دستورات و مراحل باید قبل از تخریب انجام شوند. در حین تخریب باید سعی شود از ایجاد گرد و غبار جلوگیری شود لذا یکی از راه حل هایی که برای این کار توصیه می شود و معمولا هم انجام می شود آب پاشی به صورت مستمر در هنگام تخریب استهمچنین جدای از رعایت قوانین حاکم همچون مقررات ودستورات شهرداری و وزارت کار بهتر است به منظور مجزا کردن محیط کارگاه از محوطه اطراف و تامین ایمنی عابرین، دیواری موقت ساخته شود.

نظام مهندسي عمران

منابع آزمون نظام مهندسی عمران اجرا پایه ۳

در مواردی که تخریب یک ساختمان مشکلی برای ساختمان های اطراف ایجاد نکند و یا اینکه در اطراف آن ساختمانی نباشد و یانیازی به مصالح حاصل از تخریب نباشد، برای تخریبازیک لودر استفاده می کنیم و ساختمان را بدون تکه تکه کردن و سبک کردن تخریب می کنیم و با استفاده از کامیون نخاله ها را حمل می کنیم. اما اگر مصالح آن قرار است مورد استفاده قرار گیرد و دارای ارزش اقتصادیاست ، نحوه تخریب آن مهم است و باید طبق اصول تخریب شود به غیر از ارزشمند بودن مصالح در شرایطی که تخریب یک ساختمان امکان صدمه برای ساختمانهای اطراف داشته باشد باید تخریب اصولی صورت بگیرد.

مراحل انجام تخریب :

مرحله اول

اولین قدم مراحل اداری هست یعنی باید قبل از شروع به خراب کردن سازه موجود به سازمانهایمرتبط اطلاع داده شود این سازمان ها عبارتند از: سازمان آب، برق،گاز و تلفن. چرا باید اطلاع داد؟؟ علت اطلاع دادن به این سازمان ها این است که این سازمان ها اقدام به قطع آب ،برق و گاز تا اطلاع ثانویکنند تا مشکلی در حین کار بوجود نیاید.

در اینجا ممکن است سوالی برای شما پیش آید که اینجوری نمی شود به مشکلاتی در آینده ممکن است بر بخوریم چونکه مثلا شرکت آب، آب را قطع می کنداما چون برای مراحل مختلف ساخت و ساز به آب نیاز می باشد به مشکل بر میخوریم خب در این موارد راه حلی وجود دارد شما باید درخواست کنتور جدید بدهید و سازمان آب با تعرفه ای جدید که از تعرفه آب بیشتر است کنتوری در اختیارشما که درخواست کننده هستید قرار می دهد، همین کار را برای برق نیز که تعرفه و آمپراژ آن فرق دارد می توانید انجام دهید.چون در ساخت و ساز ،ماشین آلات مختلفیمانند ماشین آلات بتن ریزییا بالابرها، با برق معمولی نمی توانند کار کنند و نیاز به آمپراژ بالاتری دارند بنابرایندر این مواقع باید از دستگاههای دیزلی استفاده کنیم که ژنراتور تولید کننده برق دارد.

مرحله دوم:

دومین مرحله جمع کردن کلیهملحقاتهمچونسیم برق و تلفن و کولر و…. است.

 

مرحله سوم:

این مرحله کهمرحله سبک کردن نیز می باشدشامل سبک کردن پشت بام با برداشتن لایه های ایزوله است که با برداشتن این لایه ها حدود ۲۰-۳۰ تن از وزن سازه کم می شود.

تخریب

مرحله چهارم:

برداشتن کلیه عضو های غیر باربر از قبیل:در،پنجره است که در صورت تمایل می توان پروفیل های فلزی آنان را به فروش رساند و کسب درآمد کرد.

 

مرحله پنجم:

حالایک سازه نسبتاً سبک داریم و فقط شامل سقف و اسکلت ساختمان می شود.حال باید  بر عکس شیوه ای که ساختمان را ساختیم،آنراخراب کنیم. دیوارهای غیرباربر و جدا کننده معمولیباید تخریب شوند.

مرحله ششم:

در این مرحله یک اسکلت با دیوارهای باربر(حمال) و سقف داریم. ابتدا شروع به تخریب سقف می کنیمو بعد از آن با تخریب ستون در شناژهای افقی در طرف آنها با طناب، بوسیله کارگرهایی پائین می آورند. سقف ها را یکییکی تخریب می کنیم.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۹۸
1057 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0