از وام‌ های کم بهره برای معدنی‌ ها تا تغییر دروس معدنی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

مزیت‌ های سرمایه‌گذاری در بخش معدن آذربایجان‌غربی

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران با عنوان این که آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت بالای معادنش نظیر معدن طلای تکاب سهم اندکی در اشتغال این حوزه دارد، بیان کرد: استانداری، سازمان صنایع و معادن و هم‌چنین نظام مهندسی معدن می ‌توانند با همکاری یک دیگر بخش فرآوری محصولات معدنی را در استان گسترش دهند و مزیت ‌های سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی را معرفی کنند.

کد خبر: 190817005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مرداد ۹۸ - ۱۲:۳۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران با عنوان این که آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت بالای معادنش نظیر معدن طلای تکاب سهم اندکی در اشتغال این حوزه دارد، بیان کرد: استانداری، سازمان صنایع و معادن و هم‌چنین نظام مهندسی معدن می ‌توانند با همکاری یک دیگر بخش فرآوری محصولات معدنی را در استان گسترش دهند و مزیت ‌های سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی را معرفی کنند.

مزیت‌ های سرمایه‌گذاری در بخش معدن آذربایجان‌غربی

مزیت‌ های سرمایه‌گذاری در بخش معدن آذربایجان‌غربی

مزیت‌ های سرمایه‌گذاری در بخش  معدن آذربایجان‌غربی به معرفی نیاز دارد

داریوش اسماعیلی گفت: میزان اکتشاف در استان کم است و می ‌تواند با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی فعال‌تر گردد؛ علاوه‌ بر اکتشاف و استخراج باید فرآوری صنایع معدنی هم در استان انجام گیرد که این امر با جذب سرمایه‌گذار امکان ‌پذیر است.

وی با اشاره به عملکرد این سازمان در دوره جدید، تصریح کرد: از مهر سال گذشته گرداوری سند استراتژی برنامه شش ساله برای نظام مهندسی معدن را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدوار هستیم طی دو تا ۳ هفته آینده تکمیل گردد.

اسماعیلی هم‌چنین گرداوری نقشه راه ۴ ساله معدن و صنایع معدنی را از دیگر اقدامات مهم نظام مهندسی معدن دانست و گفت: صیانت از مواد معدنی و تلاش برای افزایش بهره‌وری در معادن، هوشمندسازی فعالیت ‌ها از جمله ارتقای پایگاه اینترنتی کشور و سی و یک استان و نیز جذب سرمایه‌گذار در بخش معدن و صنایع معدنی از مهم‌ترین اهداف این نقشه راه در حوزه صنایع معدنی کشور است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در مورد هوشمندسازی فعالیت‌های این حوزه، بیان کرد: تا پایان سال بنا داریم ۳ بخش مسئولان فنی، ارجاع کار و پروانه اشتغال را بطور کامل هوشمند و اینترنتی کنیم.

مزیت‌ های سرمایه‌گذاری در بخش معدن آذربایجان‌غربی

اسماعیلی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه در صنایع معدنی نیز عنوان کرد: نقدینگی قابل توجهی در کشور وجود دارد و این وضعیت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است و می ‌تواند جذب صنایع معدنی شود.

اسماعیلی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر دویست هزار میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور است که این رقم می‌تواند ۳ تا ۴ برابر افزایش یابد.

وی با عنوان این که آموزش در حوزه صنایع معدنی از اهمیت ویژه برخوردار است، تصریح کرد: امسال برگزاری ششصد دوره آموزشی برای کارگران معادن خصوصی که نود دوره برای آموزش رانندگان اختصاص دارد را در دستور کار قرار دادیم.

آذربایجان‌غربی با دارا بودن پنجاه و یک ماده معدنی از نظر تنوع در رتبه اول کشور قرار دارد؛ این استان هم‌چنین با وجود چهارصد و شصت و هشت معدن فعال از هفتصد و بیست و نه معدن و دو هزار و صد و شصت و‌ چهار عضو در نظام مهندسی معدن ایران در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ مرداد ۹۸
953 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0