لزوم ایمن سازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل تجربه پلاسکو عضو منتخب سازمان نظام مهندسی ساختمان

لزوم ایمن سازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل تجربه پلاسکو

گزارش نهایی کمیته تخصصی به درخواست بازپرس شعبه دهم دادسرای ویژه در مورد اقدامات انجام شده و وضعیت استحکام سازه هتل آسمان ارائه گردید.

کد خبر: 190813015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸ - ۴:۳۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،گزارش نهایی کمیته تخصصی به درخواست بازپرس شعبه دهم دادسرای ویژه در مورد اقدامات انجام شده و وضعیت استحکام سازه هتل آسمان ارائه گردید.

لزوم ایمن سازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل تجربه پلاسکو

لزوم ایمن سازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل تجربه پلاسکو

لزوم ایمن سازی موقت بر روی  سازه ساختمان هتل تجربه پلاسکو

لزوم ایمن سازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل تجربه پلاسکو سبب تصمیمات دقیق و به موقع گردید
اقدامات انجام شده در جهت مهار حادثه حریق هتل آسمان و تکرار نشدن پلاسکویی دیگر حاصل تلاش تیم با دانش و کارآزموده‌ای بود که از ساعات اولیه حریق در کنار نیروهای خدوم و پرتلاش آتش‌نشانی شیراز و سایر دستگاه ‌های اجرایی در محل حادثه حاضر بودند.

پس از جمع‌بندی نهایی، برخی از اعضای کمیته در عصر روز شنبه مورخ نوزدهم مرداد ماه نود و هشت، در صحن هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس حضور یافته و گزارش خود را قرائت کردند.

عضو منتخب سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان دبیر کمیته مذکور، گزارش مبسوطی از اقدامات و بررسیهای کمیته را از ساعات اولیه حادثه تا نتیجه گیری و جمع بندی ارائه کرد.

امیر تابع بردبار بیان کرد: حسب دستور مقام قضائی با حضور در محل حادثه در معیت اعضای کمیته تخصصی، مشاوره های فنی و کارشناسی ارائه گردید.

لزوم ایمن سازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل تجربه پلاسکو

بردبار ادامه داد: تجربه گران بهای ساختمان پلاسکو سبب شد تصمیمات دقیق، مؤثر و به موقعی گرفته شود تا دمای بالای حاصل از آتش، سبب خرابی غیر قابل کنترل و در نتیجه ریزش احتمالی ساختمان هتل و از بین رفتن جان عده ای از شهروندان عزیزمان نگردد.

عضو منتخب سازمان نظام مهندسی ساختمان  افزود: بررسی اولیه نقشه ها نشان داد که ساختمان در حال ساخت هتل آسمان، ترکیبی از فولاد و بتن است و با توجه به تجربه ساختمان پلاسکو، برای جلوگیری از خرابی پیش رونده، خنک سازی ستونها از ابتدا بعنوان یک اقدام حیاتی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی در حال حاضر ضروری است عملیات ایمن سازی و پایدارسازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل انجام گردد، تا مشاور بتواند به پروژه ورود کرده و نظر خود را در مورد میزان خسارات وارده، میزان ایستایی و مقاومت ساختمان در برابر بارهای ثقلی و جانبی حاصل از وزن طبقات و میزان پایداری آن در برابر سایر مخاطرات احتمالی نظیر زمین لرزه را ارزیابی کند.

منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۸
553 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0