جرائم ماده صد منجر به افزایش تخلفات ساختمانی در قم شده است ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم

جرائم ماده صد منجر به افزایش تخلفات ساختمانی در قم شده است

ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: جرائم ماده صد باید از بین برود چرا که وقتی ماده صد منبع درآمد می ‌شود ناخواسته تخلفات ساختمانی نیز افزایش پیدا می ‌کند.

کد خبر: 190813010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸ - ۴:۰۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: جرائم ماده صد باید از بین برود چرا که وقتی ماده صد منبع درآمد می ‌شود ناخواسته تخلفات ساختمانی نیز افزایش پیدا می ‌کند.

جرائم ماده صد منجر به افزایش تخلفات ساختمانی در قم شده است

جرائم ماده صد منجر به افزایش تخلفات ساختمانی در قم شده است

جرائم ماده صد منجر به افزایش  تخلفات ساختمانی در قم شده است

امین مقومی، با اشاره به عدم تناسب بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی با بازار کار گفت: موضوع فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی و اشتغال آن‌ ها از مسائل مهمی است که باید تدابیری در سطح کلان و ملی برای این امر اندیشید.

وی گفت: کشور ما طبق آن چه در آمار آمده سومین کشور در زمینه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی است و این در حالیست که آمارها نشان می ‌دهد که کم‌تر از بیست درصد ظرفیت اشتغال مهندسان در سال ‌های اخیر تکمیل‌ شده که باید برای برنامه‌ریزی و در این زمینه اقدامات اصولی انجام داد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم با عنوان این که سازمان نظام‌مهندسی قم در حوزه طراحی و نظارت، کنترل ‌ها و نظارت‌ های خود را تشدید کرده است، تصریح کرد: در حوزه اجرا هم‌چنان ضعف ‌هایی داریم که این امر ممکن است به علت ناهماهنگی ‌های موجود بین دستگاه‌ های مختلف و یا سازندگان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت‌وسازها، افزود: بهره‌گیری از حضور مجریان ذی صلاح در پروژه‌ها، هزینه ساخت را افزایش نمی ‌دهد و برخی اظهار نظرها در موضوعات مختلف حوزه نظام‌مهندسی از جمله این بخش ناصحیح است و در برخی موارد حتی خلاف نص صریح قانون است و انتظار داریم مسئولان امر بصورت کارشناسی و طبق آن چه در قانون آمده اظهار نظر کنند.

جرائم ماده صد منجر به افزایش تخلفات ساختمانی در قم شده است

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم با عنوان این که در حوزه مجریان ذی صلاح در استان قم اقدامات خوبی شده است، گفت: در ماه‌ های گذشته دادستانی قم و دستگاه ‌های نظارتی در این زمینه ورود مناسبی داشتند که چندین پروژه فاقد مجری ذی صلاح متوقف گردید و ما معتقد هستیم اگر شخص دارای صلاحیت در حوزه ساخت‌وساز فعالیت نداشته باشد در این صورت ممکن است تبعاتی را بدنبال داشته باشد و مشکلات پیش‌آمده از نظر قانونی نیز قابل ‌پی گیری نباشد.

مقومی با عنوان این که در ماه‌های گذشته دولت در زمینه ورود به اصلاح قانون ماده صد قدم‌های خوبی برداشته است، گفت: طبق آن چه که در این طرح آمده جرائم از ماده صد حذف خواهد شد و حکم ‌های این کمیسیون تنها تخریب و یا رعایت ضوابط شهرسازی که این امر سبب افزایش کیفیت ساخت‌وسازها و کاهش چشمگیر تخلفات ساختمانی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم اضافه کرد: اعتقاد داریم جرائم ماده صد باید از بین برود، چرا که وقتی ماده صد منبع درآمد می‌ شود ناخواسته تخلفات ساختمانی نیز افزایش پیدا می‌ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۸
540 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0