شناسنامه دار شدن واحدهای مسکونی ریاست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان قزوین

شناسنامه دار شدن واحدهای مسکونی

ریاست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: با افزایش هر یک سال عمر مفید ساختمان، ده هزار میلیارد تومان در کشور صرفه‌جویی می ‌گردد.

کد خبر: 190810009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مرداد ۹۸ - ۱:۵۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: با افزایش هر یک سال عمر مفید ساختمان، ده هزار میلیارد تومان در کشور صرفه‌جویی می ‌گردد.

شناسنامه دار شدن واحدهای مسکونی

شناسنامه دار شدن واحدهای مسکونی

واحدهای مسکونی  شناسنامه‌دار می‌ گردند

جلسه صمیمانه مدیران سازمان نظام مهندسی استان قزوین با خبرنگاران صبح امروز با حضور جمعی از اهالی رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.

در این جلسه که به بهانه روز خبرنگار و تقدیر از زحمات خبرنگاران برگزار گردید، ریاست سازمان نظام مهندسی استان قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: رسانه ‌ها نقش بسیار مهمی در به ثمر نیل اهداف نظام مهندسی ساختمان دارند چرا که زبان گویای مردم و از سوی دیگر تبیین کننده نقش اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان و مروج آن هستند.

سید کاظم مجابی با عنوان این که ارتقاء کیفیت ساخت و حفظ حقوق بهره‌برداران از مهم‌ترین اهداف نظام مهندسی ساختمان است، اظهار داشت: نظام مهندسی ارتباط مستقیم با بهره‌برداران ندارد و از همین رو خبرنگاران در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند تا این نهاد را به هدف اصلی خود برسانند.

مجابی ضمن ارائه گزارشی در دو حوزه “برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان و راه‌اندازی دفتر مشاوره شهروندان” ادامه داد: در راستای ارتقاء کیفیت ساخت و بهبود زندگی مردم و با هدف استفاده شهروندان از تجربیات این نهاد، دفتر مشاوره شهروندان در استان قزوین به صورت پایلوت راه‌اندازی گردیده است.

وی یاد آور شد: شهروندان می ‌توانند بصورت رایگان از خدمات این دفتر استفاده کرده و از بانک اطلاعاتی این مجموعه که با رویکرد رفع نقایص صنعت ساختمان در قبل، حین و بعد از ساخت راه‌اندازی شده بهره‌مند گردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین، استفاده از مصالح با کیفیت را یکی از مهم ‌ترین مولفه‌های استحکام در ساختمان برشمرد و افزود: استفاده از مصالح با کیفیت که از یک سو عمر مفید ساختمان را بیش تر کرده و از طرف دیگر کم ترین آسیب را به محیط زیست بزند، از مهم ‌ترین اهداف سازمان نظام مهندسی است.

نمایشگاه صنعت ساختمان در قزوین برپا می ‌گردد

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین خاطرنشان کرد: در همین راستا نمایشگاه صنعت ساختمان از شانزدهم تا نوزدهم مهرماه در استان قزوین در بیش از دو هزار متر مربع و در قالب هشتاد غرفه برپا می‌ گردد.

مجابی، از تشکیل کمیسیون ویژه انتخاب شرکت ‌های معتبر در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: اولویت شرکت در این نمایشگاه، استفاده از ظرفیت‌ های درون استانی است و سعی می‌ گردد تا شرکت ‌های تولید کننده بهترین و باکیفیت ‌ترین مصالح در این نمایشگاه حضور یابند.

واحدهای مسکونی شناسنامه‌دار می ‌گردند

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بهره‌برداران عدم آگاهی از مصالح بکار رفته در ساختمان خریداری شده، شخص مهندس ناظر و مجری ساختمان و اطلاعاتی از این قبیل است که موجب می ‌گردد تا بهره‌برداران احساس امنیت کم تری از سازه خود داشته باشند.

مجابی ادامه داد: در همین راستا یکی از برنامه‌های سازمان نظام مهندسی در راستای حفظ حقوق بهره‌بردار صدور شناسنامه برای هر واحد ساختمانی است که امیدوار هستیم به سرعت محقق گردد.

وثیق‌نیا، ریاست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان قزوین نیز در این جلسه، عنوان کرد: ارتقاء کیفیت زندگی مردم مهم ‌ترین هدف ماست که تلاش می گردد با ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان این هدف محقق گردد.

شناسنامه دار شدن واحدهای مسکونی

وثیق نیا با عنوان این که رعایت مقررات ملی ساختمان از سویی می ‌تواند حقوق بهره‌برداران را تامین کرده و از طرف دیگر عمر مفید ساختمان را افزایش دهد، خاطر نشان ساخت: متاسفانه در کشورهای پیشرفته عمر ساختمان‌ها صد سال است، این در حالی است که این مدت در کشور ما بیست و چهار سال اعلام شده است.

وی ادامه داد: با افزایش هر سال عمر ساختمان، بیش از ده هزار میلیارد تومان در کشور صرفه‌جویی می‌ گردد، که رقم بزرگی است.

رئیس هیات مدیره نظام مهندسی استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه اقامات خوبی در استان قزوین انجام شده و صنعت ساختمان در استان نسبت به بیست سال گذشته متحول شده است به نحوی که سازه‌های بیست سال پیش با ساختمان‌ های امروزی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

در خاتمه این جلسه از خبرنگاران رسانه‌‌ها تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مرداد ۹۸
696 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0