اقبالیه در مسیر تحول با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان؛

اقبالیه در مسیر تحول

سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌ تواند بعنوان یک مجموعه تخصصی در اجرای مقاوم سازی و ساخت‌وساز اصولی ساختمان ‌های شهر اقبالیه ورود کند تا در این شهر به لحاظ برخورداری از واحدهای مسکونی دارای استحکام شاهد تحول باشیم.

کد خبر: 190807016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ - ۶:۳۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌ تواند بعنوان یک مجموعه تخصصی در اجرای مقاوم سازی و ساخت‌وساز اصولی ساختمان ‌های شهر اقبالیه ورود کند تا در این شهر به لحاظ برخورداری از واحدهای مسکونی دارای استحکام شاهد تحول باشیم.

اقبالیه در مسیر تحول

اقبالیه در مسیر تحول

اقبالیه در مسیر  تحول

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در جریان بازدید شهردار اقبالیه از این سازمان، گفت: با اجرای کامل مبحث بیست و دوم قانون مقررات ملی ساختمان می ‌توان میزان ریسک در کارها و در مواقع بحران را کاهش داد از این رو انتظار می‌ رود شهرداری‌ ها در ساخت‌وسازها توجه به این مبحث را در دستور کار قرار دهند.

سیدکاظم مجابی با تاکید بر لزوم توجه به بازدید ادواری از آسانسورها بمنظور کاهش حوادث ناشی از آن، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می ‌تواند در اجرای ساختمان‌ ها با مقیاس کوچک و متوسط شهری ورود کند که با پایه‌گذاری این سیاست می ‌توان به اجرای دقیق‌تر قانون مقررات ملی ساختمان و ساخت ساختمان ‌های مقاوم در شهرها امیدوار بود.

مجابی با عنوان اینکه باید برای حفظ درآمدهای پایدار شهرداری ‌ها، برنامه ریزی صورت گیرد، گفت: چنان‌چه استحکام بنا طبق ضوابط تعیین شده بخوبی رعایت گردد در اینصورت می‌ توانیم شاهد حفظ هرچه بهتر منافع بهره‌بردار نیز باشیم.

در اقبالیه از ظرفیت مهندسان بومی استفاده می ‌گردد

شهردار اقبالیه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه هم اندیشی با نیروهای متخصص قدمی موثر در انجام بهتر کارها بشمار می ‌رود، عنوان داشت: در اقبالیه برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت دفاتر مهندسی صورت گرفته که امیدوار هستیم با این سیاست شاهد اجرای ساخت و سازهای اصولی در شهر باشیم.

مهران اکبرپور با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی ساختمان‌ ها در شهراقبالیه و ساخت‌وسازها طبق مقررات ملی بمنظور کاهش خسارت در مواقع بحران، اظهار داشت: شهرداری اقبالیه برای ایجاد تعامل با دفاتر مهندسی فعال شهر آمادگی دارد، هم‌چنین کلیه گزارشات کارشناسانه دفاتر در مورد استحکام بنا را خواهد پذیرفت.

اکبرپور ادامه داد: درصددیم بمنظور ارتقاء عمر مفید ساختمان‌ ها در اقبالیه بانک اطلاعاتی مناسبی از ساختمان ‌های موجود در شهر تهیه کنیم تا طبق آن برای مقاوم‌سازی و تقویت استحکام بناها برنامه‌ریزی صورت گیرد، البته در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با شهرداری هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این شهر و برخی دیگر از شهرها بهره‌برداران و مالکان ساختمان‌ ها، صدور پروانه پایان‌کار را جدی تلقی نمی ‌کنند که انتظار می‌ رود سازمان نظام مهندسی ساختمان در مسیر ترویج و تبیین این مهم در میان شهروندان قدم بردارد.

شهردار اقبالیه با تاکید بر اینکه بسیاری از واحدهای مسکونی شهر اقبالیه به لحاظ رعایت مقررات ملی ساختمان نیازمند بازبینی و بررسی هستند، اظهار کرد: چنان‌چه مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه ورود کنند هر ساختمانی را که مهندس ناظر اعلام کند به مقاوم سازی نیاز دارد عملیات اجرایی آن را شروع می ‌کنیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۸
833 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0