به حداقل رسیدن ضایعات گندم در استان اردبیل ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبییعی استان اردبیل

به حداقل رسیدن ضایعات گندم در استان اردبیل

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبییعی استان اردبیل بیان کرد: با هدف کاهش ضایعات گندم در زمان برداشت، طرح معاینه فنی بیش از 1000 دستگاه کمباین در این استان توسط این سازمان اجرا می ‌گردد.

کد خبر: 190803001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ - ۱:۳۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبییعی استان اردبیل بیان کرد: با هدف کاهش ضایعات گندم در زمان برداشت، طرح معاینه فنی بیش از ۱۰۰۰ دستگاه کمباین در این استان توسط این سازمان اجرا می ‌گردد.

به حداقل رسیدن ضایعات گندم در استان اردبیل

به حداقل رسیدن ضایعات گندم در استان اردبیل

ضایعات گندم در استان اردبیل به  حداقل می ‌رسد

شهرام محمدی، روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان عضو کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و آب و خاک خلخال ادامه داد: با معاینه فنی کمباین‌ ها اگر بتوان دو درصد از ضایعات گندم را درزمان برداشت کاهش داد، ضمن جلوگیری از تلفات محصول درآمد کشاورزان نیز افزایش خواهد یافت.

محمدی اظهار داشت: بعد از اجرای طرح موفق پلاک‌گذاری تراکتورهای فعال در حوزه کشاورزی استان، طرح معاینه فنی کمباین ‌ها با هدف حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید و به حداقل رساندن ضایعات گندم در زمان برداشت این محصول اجرا می‌ گردد.

وی به تغییر قانون پلاک‌گذاری تراکتورها در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: پیش‌تر تراکتورهای با عمر زیر بیست و پنج سال پلاک‌گذاری می‌شد اما در حال حاضر، تراکتورها با تشخیص کارشناسان این سازمان و همکاری اداره راهور استان پلاک‌گذاری می ‌گردد.

محمدی، از توسعه فعالیت ‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در بخش‌ های مختلف زراعت، باغداری، دامداری، پرورش دام، طیور و زنبورعسل در سال ‌های اخیر خبر داد و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر نود درصد از پروانه ‌های فعالیت و بهره‌برداری این بخش ‌ها در این سازمان صادر و با انجام این کار ضمن تسهیل در امور فعالان بخش کشاورزی، تصدی‌گری دولت در بخش تولیدات کشاورزی هم کاهش یافته است.

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبییعی استان اردبیل گفت: در جهت سهولت در کار بهره‌برداران کشاورزی علاوه بر صدور پروانه‌های بهره‌برداری، صدور حواله سوخت ماشین‌آلات کشاورزی نیز توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی انجام می ‌گردد و علاوه بر این برای ۵ هزارو چهارصد نفر از بهره برداران بخش کشاورزی کارت شناسایی الکترونیکی صادر گردیده است.

محمدی با اشاره به فقدان دانش فنی مورد نیاز در بین باغداران استان و ازبین رفتن بخش مهمی از محصولات باغی به علت شیوع آفات نباتی و یا سرمازدگی، از اجرای طرح ناطر باغبانی برای افزایش بازدهی محصول و کاهش تلفات خبر داد و تصریح کرد: بهمین منظور حداقل ۵ ناظر باغبانی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به باغداران و کنترل کیفی محصول در نظر گرفته شده است.

به حداقل رسیدن ضایعات گندم در استان اردبیل

وی یاد آور شد: در راستای شناسایی ایده‌های نو در بخش کشاورزی و تجاری سازی این ایده‌ها ، تا به حال، صد و بیست ایده جدید شناسایی و صاحبان ایده‌ها با همکاری پارک علم و فناوری مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از شش هزار دانش‌آموخته رشته کشاورزی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استان اردبیل چهارصد نفر مربوط به شهرستان خلخال بوده که از این تعداد نیز صد و هفتاد و هشت نفر عضو این سازمان بوده و در توسعه کشاورزی، افزایش بازدهی تولید، کاهش تلفات و ضایعات، فراهم کردن زمینه رقابت جهانی محصولات تولیدی و جلب رضایت بهره‌برداران کشاورزی فعالیت دارند.

امسال چهارصد و پنجاه هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان اردبیل خریداری خواهد شد، به گفته مسئولان پنجاه و دو مرکز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان پیش‌بینی شده است.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مرداد ۹۸
840 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0