دلیل افزایش حوادث شغلی در معادن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

 تقویت صندوق توسعه سرمایه‌ گذاری فعالیت‌ های معدنی

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران از افزایش بودجه صندوق توسعه سرمایه‌گذاری فعالیت‌ های معدنی به سیصد و پنجاه میلیارد تومان خبر داد و با تاکید بر ضرورت تقویت این صندوق، بیان کرد: امروز با توجه به عدم کمک و ارایه تسهیلات از طرف بانک‌ ها به احیا معادن، صندوق توسعه فعالیت‌ های معدنی می‌ تواند به فعالان معدنی کمک کند.

کد خبر: 190730013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ مرداد ۹۸ - ۴:۲۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران از افزایش بودجه صندوق توسعه سرمایه‌گذاری فعالیت‌ های معدنی به سیصد و پنجاه میلیارد تومان خبر داد و با تاکید بر ضرورت تقویت این صندوق، بیان کرد: امروز با توجه به عدم کمک و ارایه تسهیلات از طرف بانک‌ ها به احیا معادن، صندوق توسعه فعالیت‌ های معدنی می‌ تواند به فعالان معدنی کمک کند. تقویت صندوق توسعه سرمایه‌ گذاری فعالیت‌ های معدنی

 تقویت صندوق توسعه سرمایه‌ گذاری فعالیت‌ های معدنی

تقویت صندوق توسعه سرمایه‌ گذاری فعالیت‌ های معدنی

صندوق توسعه سرمایه‌ گذاری  فعالیت‌ های معدنی باید تقویت گردد

داریوش اسماعیلی گفت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی و برنامه ۴ ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به شکل مشترک بین مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی گرداوری و در تاریخ بیست و پنجم شهریور نود و هفت از طرف وزیر ابلاغ گردید. این نقشه گام به گام در حال اجراست و یکی از این بندها، برگزاری گردهمایی و توجه به معادن کوچک مقیاس است.

اسماعیلی با عنوان این که به رغم پی‌گیری‌های انجام شده برای پذیرش پروانه معدن بعنوان وثیقه بانکی، این موضوع عملی نشد، از افزایش بودجه صندوق توسعه سرمایه‌گذاری فعالیت ‌های معدنی خبر داد و اظهار داشت: بودجه این صندوق افزایش یافته و به سیصد و پنجاه میلیارد تومان رسیده ولی کافی نیست و نیاز داریم این صندوق تقویت گردد.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیش تر به حقوق دولتی گفت: تا ده درصد از حقوق دولتی از طریق انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ ها و موسسات تحصیلات تکمیلی می ‌تواند صرف تحقیق و توسعه و پژوهش شود که ما بعنوان سازمان نظام مهندسی معدن می ‌خواهیم‌ حلقه واصل در این حوزه شویم.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس با تاکید بر این که تضمین خرید محصولات به مفهوم کمک به معادن کوچک است، گفت: دولت باید با هماهنگی معادن بزرگ این اقدام را انجام دهد.

 تقویت صندوق توسعه سرمایه‌ گذاری فعالیت‌ های معدنی

وی با عنوان این که یکی از اقدامات ایمیدرو برای بخش معدن و صنایع معدنی، آموزش است، گفت: با توجه به این که بخش خصوصی نمی‌ تواند هر کدام واحدی برای آموزش داشته باشد، دولت باید در این زمینه دستورالعملی منسجم داشته باشد.

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اجرای ششصد دوره آموزشی برای معادن در ایمیدرو، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن با برخورداری از نیروی انسانی متخصص برای ورود به بخش معدن آمادگی دارد.

اسماعیلی، برای پذیرش مسئولیت پنجره واحد (دریافت مجوزهای معدنی در کوتاه‌ترین زمان) از طرف سازمان نظام مهندسی معدن ایران اعلام آمادگی کرد و افزود: امروز با توجه به عدم کمک و ارایه تسهیلات از طرف بانک ‌ها به احیا معادن، صندوق توسعه فعالیت‌ های معدنی می ‌تواند به فعالان معدنی کمک کند.

به گفته اسماعیلی، در حال‌ حاضر توجه به معادن کوچک مقیاس، توجه به زیرساخت‌ها و ضرورت به حداقل رساندن بوروکراسیهای اداری از ضروریات توسعه بخش معدن است.

امروز (۳ ‌شنبه) گردهمایی “رونق تولید با احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس” برگزار گردید.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۸
857 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0