سازمان نظام مهندسی؛ ناظری غایب در حوادث معادن/گزارش‌های ایمنی معادن، خاک می‌خورند سازمان نظام مهندسی؛ ناظری غایب در حوادث معادن/گزارش‌های ایمنی معادن، خاک می‌خورند

سازمان نظام مهندسی؛ ناظری غایب در حوادث معادن/گزارش‌های ایمنی معادن، خاک می‌خورند

سازمان نظام مهندسی؛ ناظری غایب در حوادث معادن/گزارش‌های ایمنی معادن، خاک می‌خورند ، این فرد موظف است به طور مرتب از معدن بازدید کرده و گزارشات دقیقی از وضعیت ایمنی آن تهیه کند

کد خبر: 030712004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۰۳ - ۶:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی؛ ناظری غایب در حوادث معادن/گزارش‌های ایمنی معادن، خاک می‌خورند ، این فرد موظف است به طور مرتب از معدن بازدید کرده و گزارشات دقیقی از وضعیت ایمنی آن تهیه کند

سازمان نظام مهندسی؛ ناظری غایب در حوادث معادن/گزارش‌های ایمنی معادن، خاک می‌خورند

سازمان نظام مهندسی؛ ناظری غایب در حوادث معادن/گزارش‌های ایمنی معادن، خاک می‌خورند
سعید صدر منصوری کارسناس ایمنی معدن بیان کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان یک نهاد تخصصی، مسئول نظارت بر ایمنی معادن و تعیین مسئول فنی برای هر معدن است.
صدر منصوری تصریح کرد: این فرد موظف است به طور مرتب از معدن بازدید کرده و گزارشات دقیقی از وضعیت ایمنی آن تهیه کند.
منصوری با اشاره به مشکلات نظارتی در این حوزه ادامه داد: علی‌رغم وجود قوانین و مقررات، نظارت بر ایمنی معادن به خوبی انجام نمی‌شود و گزارشات مسئولین فنی اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه تعدد سازمان‌های نظارتی در این حوزه باعث شده هر کدام مسئولیت را وظیفه دیگری بداند اظهار داشت: علاوه بر سازمان نظام مهندسی، سازمان‌هایی مانند صمت و اداره کار نیز مسئولیت نظارت بر ایمنی صنایع را بر عهده دارند.
این مدرس دانشگاه گفت: ناظران تخصصی محیط های کاری باید با تخصص و تجربه و دانش کافی در آن زمینه باشند. برای نظارت بر ایمنی معادن، نیاز به متخصصین با تجربه و دانش فنی بالا است.
وی گفت: ناظران اداره کار یک سازمان عمومی است و نظارتش عمومی است. کارشناسان وزارت بهداشت و وزارت کاردر حوزه بهداشت محیط و سلامت از تمام واحدها بازدید می کنند، اما نظارت تخصصی در این میان با سازمانها و نهادی است که به صورت تخصصی با این کارگاه در رابطه است.
منبع: زیرنویس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۰۳
13 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0