ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بر پایه مواد معدنی است ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بر پایه مواد معدنی است

ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بر پایه مواد معدنی است

ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بر پایه مواد معدنی است ، کرمان به واسطه ساختار زمین‌شناسی به عنوان استانی منحصر به فرد معدنی شناخته می‌شود و چهل درصد منابع معدنی کشور را دارا است

کد خبر: 030431009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ تیر ۰۳ - ۳:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بر پایه مواد معدنی است ، کرمان به واسطه ساختار زمین‌شناسی به عنوان استانی منحصر به فرد معدنی شناخته می‌شود و چهل درصد منابع معدنی کشور را دارا است

ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بر پایه مواد معدنی است

ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بر پایه مواد معدنی است
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان بیان کرد:
ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان بر پایه مواد معدنی است
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان اظهار داشت: کرمان به واسطه ساختار زمین‌شناسی به عنوان استانی منحصر به فرد معدنی شناخته می‌شود و چهل درصد منابع معدنی کشور را دارا است.
احمد حسن‌زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان، در بیست و دومین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران به میزبانی استان کرمان اظهار داشت: چهار هزار نفر عضو این مجموعه هستند که در حوزه‌های استخراج، اکتشاف، فرآوری، متالوژی و نقشه‌برداری فعالیت می‌کنند.
حسن زاده گفت: کرمان به واسطه ساختار زمین‌شناسی به عنوان استانی منحصر به فرد معدنی شناخته می‌شود و چهل درصد منابع معدنی کشور و چهل و دو ماده معدنی را در خود جای داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان تصریح کرد: هشت میلیارد تن برآورد ذخیره معدنی استان کرمان است که بیشتر شامل: مس، سنگ‌آهن، زغالسنگ، کرومیت و تیتانیوم می‌شود.
وی ادامه داد: از پانصد و پنجاه معدن فعال در استان کرمان، سالانه صدوسی میلیون تن ماده معدنی استخراج می‌گردد؛ بنابرابین ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه استان بر پایه مواد معدنی استوار است.
وی، زمینه اکتشافات جدید، استفاده از دانش روز در استخراج و اکتشاف، احداث واحد‌های فرآوری و تکمیل زنجیره مواد معدنی و ناوگان معدنی را در راس زمینه‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان برشمرد.
*سهم متغیر استان‌ها از حقوق دولتی
سپس معاون امور معادن و فراوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با اشاره به سهم متغیر استان‌ها از حقوق دولتی در قوانین مختلف گفت: قانون برنامه هفتم توسعه، پایه و مقدم است.
رضا محتشمی پور ادامه داد: اما گاهی این قانون در مقابل قانون بودجه و سالانه کنار گذاشته می‌شود لذا مجلس شورای اسلامی بایستی فکری برای نقض قوانین کند.
محتشمی پور با بیان اینکه ماده ده قانون معادن یکی از ضدفسادترین قوانین معدن است که در آن الزام به واگذاری معدن در قالب مزایده کردند، گفت: ما اگر این ماده را نداشتیم امروز واگذاری رانتی را به واسطه فشار‌ها روی دستگاه‌های مختلف شاهد بودیم.
محتشمی پور ادامه داد: لذا همین یک بند پشتوانه قانونی ما شد تا فشار‌ها را دفع کنیم.
معاون وزیر صمت به صراحت گفت: برخی می‌خواهند همین یک ماده قانونی را از بین ببرند.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: در صورتی که طبق قانون اجازه تفاسیر شخصی و نظرات دستگاه‌ها را در واگذاری معادن بدهند، به راحتی باب رانت در واگذاری‌ها باز خواهد شد.
*کرمان استانی معدنی است
هم‌چنین در ادامه رضا بسطامی رییس سازمان نظام مهندسی ایران بیان کرد: کرمان استان کامل معدنی است که بُعد معدن این استان از صنعت آن بسیار بیشتر است.
سپس نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز افزود: معادن باید برای توسعه با نیروی انسانیِ قابل دانشگاه‌ها ارتباط برقرار نمایند.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به این موضوع که مسأله واگذاری‌های معادن در کشور به موضوع سیاست گذاری‌ها باز می‌گردد، گفت: دولت باید تدبیری اتخاذ کند تا دست دلالان و کسانی که فعالیت معادن را متوقف می‌کنند، از این حوزه قطع شود.
منبع: دانشجو

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۰۳
13 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0