مهدی بنایی: صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی قزوین مهدی بنایی: صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی قزوین

مهدی بنایی: صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی قزوین

مهدی بنایی: صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی قزوین، پروانه هایی که برای اشتغال به کار مهندسان ساختمانی صادر می شود نیازمند دوره های آموزشی و برگزاری آزمون است

کد خبر: 030431006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ تیر ۰۳ - ۳:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مهدی بنایی: صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی قزوین، پروانه هایی که برای اشتغال به کار مهندسان ساختمانی صادر می شود نیازمند دوره های آموزشی و برگزاری آزمون است

مهدی بنایی: صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی قزوین

مهدی بنایی: صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی قزوین
صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی قزوین
سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قزوین بیان کرد: صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمانی در دستور کار جدی این اداره کل و سازمان نظام مهندسی استان قرار دارد.
مهدی بنایی گفت: طبق دستورالعمل های موجود، مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اخذ پروانه اشتغال به کار، ارتقا و یا تمدید پایه مهندسی نیازمند گذراندن دوره های آموزشی مانند حضور در همایش، کنفرانس‌ها و یا دوره های مختلف هستند.
بنایی افزود: پروانه هایی که برای اشتغال به کار مهندسان ساختمانی صادر می شود نیازمند دوره های آموزشی و برگزاری آزمون است که این مساله منجر به صدور گواهینامه می شود و تاکنون نیز این گواهینامه ها به صورت فیزیکی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صورت می پذیرد.
وی با اشاره به اینکه صدور و یا تمدید گواهینامه های اشتغال به کار مهندسان فرایند طولانی که حتی تا ۳ ماه نیز به طول می کشد، گفت: برای جلوگیری از این مساله و صرفه جویی در مصرف کاغذ، تصمیم گرفتیم تا انجام این کار در استان قزوین را به صورت الکترونیکی در بیاوریم و علاوه بر آن نیز برگزاری آزمون ها هم به صورت مجازی برگزار گردد.
به گفته سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قزوین، جلسات متعددی در این رابطه تشکیل شده و با همکاری اداره فناوری اداره کل راه و شهرسازی در حال بررسی این برنامه هستیم تا به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه فرایند الکترونیکی شدن پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمان قزوین یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی محسوب خواهد شد، گفت: مدت زمان اعتبار گواهینامه های اشتغال به کار مهندسان ۵ سال است و مهندسان نیازمند گذراندن دوره های آموزشی لازم هستند که این مساله جزو ملزومات تمدیدی پایه مهندسی نیز محسوب می گردد.
وی ادامه داد: گواهی نامه های اشتغال به کار مهندسان دارای دو امضا از سوی مدیرکل راه و شهرسازی و رییس نظام مهندسی ساختمان است و مسوولیت برگزاری دوره های مربوط به این گواهینامه ها نیز با مجوز اداره کل راه و شهرسازی استان و با همکاری سازمان نظام مهندسی برگزار می گردد.
یازده هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هستند که از این تعداد بیش از شش هزار مهندس دارای پروانه اشتغال به کار هستند.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۰۳
11 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0