احمد زیارلاریمی: بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است احمد زیارلاریمی: بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است

احمد زیارلاریمی: بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است

احمد زیارلاریمی: بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است ، ذات این مردم کشاورزی است و نمی توان برای کشاورز دستور العمل و آیین نامه کشاورزی واحد گردآوری کرد

کد خبر: 030431004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ تیر ۰۳ - ۳:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، احمد زیارلاریمی: بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است ، ذات این مردم کشاورزی است و نمی توان برای کشاورز دستور العمل و آیین نامه کشاورزی واحد گردآوری کرد

احمد زیارلاریمی: بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است

احمد زیارلاریمی: بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است
رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران بیان کرد:
بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است
رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران تصریح کرد: بومی سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی به ویژه در کشت محصول راهبردی برنج در این خطه از شمال کشور ضروری است.
احمد زیار لاریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در آمل با اشاره به اینکه هویت مازندران کشاورزی است، گفت: ذات این مردم کشاورزی است و نمی توان برای کشاورز دستور العمل و آیین نامه کشاورزی واحد گردآوری کرد. دستورالعملی که در وزارت‌خانه گردآوری می گردد، باید در استان اختیار بومی سازی این قوانین را داشته باشیم.
زیارلاریمی با بیان اینکه دریافت سند محصول، رصدخانه کشاورزی و تدوین اطلس سرمایه گذاری در مازندران در دستور کار سازمان مهندسی کشاورزی است، ادامه داد: این استان ظرفیت بالایی دارد چراکه به لحاظ اقلیمی تنها استان در خاورمیانه هستیم که همه مواهب و شاخصه های تولید و پیشرفت را باهم داریم.
وی گفت: متاسفانه بهره لازم از ظرفیت کشاورزی و طبیعی استان نبردیم و نمونه آن اقتصاد دریا محور است که رهبر معظم انقلاب بسیار بر روی آن تاکید کردند.
بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است
رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران از راه اندازی دبیرخانه اقتصاد دریاپایه ساحلی کشور در مازندران خبر داد و گفت: از مجموع استان‌های کشور، هفت استان ساحلی است و استان های دیگر توانستند به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند و خوشبختانه در ۱۴۰۳، ۱۷۰ هزار میلیارد ریال برای اقتصاد دریامحور در سطح ملی اعتبار در نظر گرفته شد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به لحاظ آمار کمی رتبه چهارم در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در این سازمان هشت هزار و ۱۸۷ هزار نفر عضو حقیقی و ۱۰۱ عضو حقوقی حضور دارند. هرچند به طور کل ۱۶ هزار نفر عضو هستند که هشت هزار نفر هنوز در سامانه جدید ثبت‌نام نکردند.
رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران تصریح کرد: در زمان حاضر کل امور الکترونیکی این سازمان انجام می‌شود و سامانه “سانتا و سماک” و مجوزهای الکترونیکی کشاورزی و درگاه مجوز ها در حال ارائه خدمات هستند.
وی، وظیفه اصلی این سازمان را سازماندهی، نظامندی و مهارت آموزی و توان افزایی اعضا دانست و گفت: در کنار بسترسازی اشتغال خواهیم داشت، “طرح تام، طرح سداد، سهم بری از دانش و کد کیبار” به منظور صادرات محصول و اصالت سنجی یک محصول است و مختص این سازمان است.
زیارلاریمی ادامه داد: سال گذشته هدف‌گذاری روی کیوی انجام شده و سی هزار تن کد دریافت و با قیمت ۶ برابر به کشور هند صادر شد.
بومی‌سازی قوانین بالادستی حوزه کشاورزی در مازندران ضروری است
رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه صدور مجوزها از سال ۱۳۹۱ در حوزه کشاورزی به سازمان واگذار شد، عنوان کرد: تا به امروز کل فرایند و تشریفات صدور مجوز از جمله دام، طیور آبزی پروری، گلخانه، کلینک ها و داروخانه‌های دامپزشکی با این سازمان است.
وی گفت: ۱۶ هزار و ۳۱۶ مجوز برای دام، یک هزار و ۸۶۰ مجوز واحد مرغداری، ۲۶۰ مجوز واحد مرغ مادر، سه هزار و ۹۰۰ مجوز واحد آبزی پروری، ۲ هزار و ۳۳۶ مجوز گلخانه، یک هزار و ۲۱۴ پروانه بهره وری و تعداد داروخانه‌های گیاه پزشکی یک هزار و ۲۷۰ واحد انجام شد.
وی، یکی از مشکلات در سازمان را بحث مقاومت در امور تصدی‌گری خواند و گفت: هشتصد امور قابل تصدی‌گری وجود دارد که می‌تواند به سازمان واگذار شود، اما به دلیل مقاومت برخی امور دولتی اجازه این کار داده نشده و از این تعداد زیر ده مورد به این استان واگذار شده است، در امر برون سپاری امور مازندران برخلاف سایر امورات در جایگاه آخر قرار گرفته است.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۰۳
12 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0