امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان و شرکت مخابرات منطقه البرز امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان و شرکت مخابرات منطقه البرز

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان و شرکت مخابرات منطقه البرز

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان و شرکت مخابرات منطقه البرز ، صورت گرفت. ایجاد بازار کار جدید برای مهندسان و نیز مجریان تاسیسات برقی از دستاوردهای این تفاهم نامه است

کد خبر: 030420013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ تیر ۰۳ - ۴:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان و شرکت مخابرات منطقه البرز ، صورت گرفت. ایجاد بازار کار جدید برای مهندسان و نیز مجریان تاسیسات برقی از دستاوردهای این تفاهم نامه است

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان و شرکت مخابرات منطقه البرز

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان و شرکت مخابرات منطقه البرز
ایجاد بازار کار جدید برای مهندسان و نیز مجریان تاسیسات برقی از دستاوردهای این تفاهم نامه است
در جلسه ای با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، مدیرعامل شرکت مخابرات استان، جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان و مدیران و معاونین شرکت مخابرات منطقه البرز؛ تفاهم نامه همکاری مشترک دو دستگاه به امضا رسید.
در ابتدای جلسه، مهدی اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ضمن عرض خیر مقدم به میهمانانان و تبریک عید سعید غدیر خم از حضور پر شور مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری تجلیل کرد.
اسماعیلی در ادامه ضمن تقدیر از همکاری و مساعدت مجموعه مخابرات منطقه استان البرز؛ امضای تفاهم نامه مشترک در زمینه اجرایی کردن فیبر نوری را نقطه عطف این همکاری ها برشمرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با برخورداری از ۲۴ هزار عضو مهندس، به عنوان بازوی اجرایی شرکت مخابرات در توسعه شبکه فیبر نوری در استان بسیار مثمرثمر خواهد بود.
وی، گذر از سیستم‌های سنتی و بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین در ساخت و ساز را ضروری دانست و ادامه داد: کاهش هزینه های اجرای شبکه و نیز افزایش چشمگیر کیفیت از جمله دستاوردهای توسعه فیبر نوری است که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم به انجام برسد.
مهدی اسماعیلی برگزاری مستمر دوره های تست و تحویل تاسیسات برقی و نیز احیا و راه اندازی انجمن مهندسان برق استان البرز را از دستاوردهای این دوره هیات مدیره برشمرد و افزود: ایجاد بازار کار جدید برای مهندسان و نیز مجریان تاسیسات برقی از دستاوردهای این تفاهم نامه است و آموزش مهندسان طراح و ناظر و مجریان تاسیسات برقی در دستور کار سازمان قرار دارد که در بخش فیبر نوری نیازمند همکاری شرکت مخابرات استان است.
در ادامه، مدیرعامل مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه اکنون بیش از نود درصد از دستگاه های اجرایی به فیبر نوری متصل هستند، تصریح کرد: البرز یکی از استان های پیشرو در این حوزه است.
عبدالله بیان گفت: شبکه فیبرنوری افزون بر بافت شهری در بیش از ۹۵ درصد از روستاهای این استان احداث شده و بیشتر شرکت های تولیدی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اند ضمن آنکه این دسته از مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.
وی تصریح کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.
بیان، ارائه پهنای باند بالا، کاهش محدودیت، ظرفیت سازی بالا، ارائه کیفیت سرویس و حذف محدودیت های بعد مسافت را از جمله مزایای فیبر نوری عنوان کرد.
مدیر عامل مخابرات منطقه البرز ادامه داد: اکنون حدود پانزده هزار مشترک شامل واحدهای اداری، مسکونی و تجاری استان دارای سرویس اینترنت تحت پوشش فیبر نوری هستند و بیش از ده هزار مشترک خانگی از طریق تلفن ثابت به شبکه فیبر نوری متصل هستند؛ در حال حاضر نیز آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.
وی گفت: گسترش خدمات فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی فراهم گردد.
در ادامه، تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه اجرایی کردن فیبر نوری به امضا رسید و در خاتمه این جلسه احکام اعضای کمیته مشترک فیبر نوری به آنان اعطا گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۰۳
54 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0