انتقاد علی‌محمدی از مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی انتقاد علی‌محمدی از مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی

انتقاد علی‌محمدی از مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی

انتقاد علی‌محمدی از مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ، صورت گرفت. این سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان تخصصی و خصوصی بخش کشاورزی در کشور محسوب می گردد

کد خبر: 030331001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۱ خرداد ۰۳ - ۴:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انتقاد علی‌محمدی از مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ، صورت گرفت. این سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان تخصصی و خصوصی بخش کشاورزی در کشور محسوب می گردد

انتقاد علی‌محمدی از مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی

انتقاد علی‌محمدی از مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی انتقاد کرد؛
مقاومت دولت در واگذاری امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی
علی محمدی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان کرد: این سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان تخصصی و خصوصی بخش کشاورزی در کشور محسوب می گردد ولی دولت در واگذاری برخی امور به این سازمان مقاومت می‌کند.
حجت اله علی محمدی ادامه داد: فلسفه وجودی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزایش ضریب نفوذ دانش در واحد های تولیدی است.
وی گفت: متاسفانه با توجه به شرایط موجود کشور هنوز کشاورزی به‌صورت سنتی انجام می‌شود و نتوانستیم ضریب نفوذ دانش را در این حوزه افزایش دهیم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران افزود: تا کشاورزی اقتصادی نشود قطعا در افزایش کمی و کیفی محصول مشکلات زیادی خواهیم داشت.
محمدی با بیان اینکه در اقتصاد کشاورزی باید دو نگاه ایجاد گردد، افزود: نگاه دولتی باید متفاوت باشد و دانش را هم به عنوان یک نهاده تلقی کند اما بخش دولتی هنوز آن‌قدر که برای کود، سم و ادوات کشاورزی اهمیت قائل است و یارانه می پردازد به دانش اهمیت نمی دهد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی به دو بخش سازمان نظام مهندسی و تشکل‌های بخش کشاورزی تقسیم می گردد و بایستی واحد های تولیدی نسبت به اهمیت دانش توجه کنند تا بتوانیم از ظرفیت کارشناسان استفاده کنیم.
دخالت دولت در اجرا
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران افزود: سازمان نظام مهندسی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان تخصصی و خصوصی بخش کشاورزی در کشور محسوب می گردد ولی دولت در واگذاری برخی امور به این سازمان مقاومت می کند.
وی ادامه داد: امیدوا هستیم بتوانیم در حوزه مهارت آموزی و آموزش کارشناسان و ایجاد مراکز خدمات غیر دولتی خدمات بیشتری ارائه کنیم.
علی محمدی افزود: نقش دولت در دنیا و در تجارت جهانی صرفا نظارت است و حق ندارد در موضوعات اجرایی ورود کند زیرا این مسئله یک ایراد بزرگ به حساب می آید.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران افزود: اگر دولت دست از تصدی گری بردارد امیدوار هستیم معضل بازار محصولات کشاورزی حل و فصل گردد.
وی با بیان اینکه در کمبود و مازاد محصولات کشاورزی مشکل داریم، ادامه داد: تجربه نشان داده با ورود بخش خصوصی مشکلات حل شده و نمونه بارز آن بازار تخم مرغ است.
سازمان نظام مهندسی آموزش تئوری را کنار گذاشته است
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران با انتقاد از اینکه بسیاری از شرکت‌های دولتی مانند پشتیبانی امور دام در بازار سهیم هستند، گفت: دولت باید بیدار شود و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.
علی محمدی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی آموزش تئوری را کنار گذاشته است و به سمت آموزش عملی رفته زیرا دانش آموختگان صرفا با یک مدرک به سازمان می آیند.
وی افزود: به دنبال دریافت حقوق از دانش هستیم به نحوی که کارشناس هر چه خدمات بیشتری ارائه دهد دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد.
علی محمدی با تاکید به اینکه این استان نباید ظرفیت‌های خود را نادیده بگیرد، خاطرنشان کرد: یک سری مشکلاتی در صدور مجوزها در بخش کشاورزی وجود داشت که پی‌گیری خواهم کرد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۰۳
194 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0