تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است

تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است

تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است ، حق الزحمه و تعرفه خدمات مهندسی در مقایسه با حق الزحمه اصناف مختلف مرتبط با صنعت ساختمان خیلی کم‌تر است

کد خبر: 030222004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳ - ۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است ، حق الزحمه و تعرفه خدمات مهندسی در مقایسه با حق الزحمه اصناف مختلف مرتبط با صنعت ساختمان خیلی کم‌تر است

تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است

تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است
بازرس هیئت مدیره نظام مهندسی گلستان بیان کرد:
تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است
پرویز، بازرس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار داشت: نرخ گذاری دستوری برای حق الزحمه مهندسان عامل دستمزد پایین آنان است و این موضوع بر کیفیت خدماتی که ارائه می گردد، اثرگذار است.
محمد پرویز گفت: حق الزحمه و تعرفه خدمات مهندسی در مقایسه با حق الزحمه اصناف مختلف مرتبط با صنعت ساختمان خیلی کم‌تر است و به جرئت می توان گفت درآمد این قشر در دهک دهم قراردارد.
وی گفت: نرخ گذاری دستوری برای حق الزحمه مهندسان عامل دستمزد پایین آنان است و این موضوع بر کیفیت خدماتی که ارائه می شود، اثرگذار است، البته این مسئله نباید توجیهی برای کاهش کیفیت خدمات باشد اما یک حقیقت انکار ناپذیر است.
بازرس هیئت مدیره نظام مهندسی گلستان تصریح کرد: در برخی مواقع حق الزحمه یک استادکار ساده ساختمانی از تعرفه هایی که برای یک مهندس متخصص در نظر گرفته کم‌تر است.
وی با اشاره به استانداردهای دوگانه ای که توسط وزارت راه و شهر سازی تعیین شد، گفت: قیمت اعلام شده برای محاسبه تعرفه خدمات مهندسی نسبت به قیمتی که برای تعرفه های پروژه های نهضت ملی مسکن پرداخت می شود چهل درصد پایین تر است.
پرویز ادامه داد: مسکن ملی به علت سیکل نظام فنی در محدوده استاندارد قرار دارد اما این تفاوت در نرخ گذاری باعث ایجاد دوگانگی در کیفیت شده زیرا توقع ما این است که در بخش خصوصی هم باید همین میزان استاندارد وجود داشته باشد و تعرفه مربوط به خدمات مهندسی این بخش هم با مسکن ملی برابر باشد.
وی تصریح کرد: تعرفه های ساختمان باید از حالت دستوری خارج و عادلانه گردد زیرا تا زمانیکه تعرفه ها عادلانه نشود نمی توان ساختمان‌هایی منطبق با مقررات ملی ساختمان ساخت.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۰۳
275 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0