تعیین نرخ مقطوع تعرفه مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی ابطال قرارداد را در پی خواهد داشت تعیین نرخ مقطوع تعرفه مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی ابطال قرارداد را در پی خواهد داشت

تعیین نرخ مقطوع تعرفه مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی ابطال قرارداد را در پی خواهد داشت

تعیین نرخ مقطوع تعرفه مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی ابطال قرارداد را در پی خواهد داشت ، نظام مهندسی اگر می خواهد در جهت واقعی شدن خدمات و حق الزحمه مجریان گامی بردارد باید اقدام به بازرسی های مکرر و مستمر کند

کد خبر: 020816001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۰۲ - ۶:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعیین نرخ مقطوع تعرفه مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی ابطال قرارداد را در پی خواهد داشت ، نظام مهندسی اگر می خواهد در جهت واقعی شدن خدمات و حق الزحمه مجریان گامی بردارد باید اقدام به بازرسی های مکرر و مستمر کند

تعیین نرخ مقطوع تعرفه مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی ابطال قرارداد را در پی خواهد داشت

تعیین نرخ مقطوع تعرفه مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی ابطال قرارداد را در پی خواهد داشت

نایب رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد:
تعیین نرخ مقطوع تعرفه مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی ابطال قرارداد را در پی خواهد داشت
نایب رئیس انجمن انبوه سازان گلستان اظهار داشت: تعیین نرخ مقطوع مجریان ذی صلاح توسط نظام مهندسی گلستان ابطال قرارداد را در مراجع قضایی در پی خواهد داشت.
شهاب نورانی در جلسه با اعضای سازمان نظام مهندسی و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: براساس بند ۱۵ ماده ۱۵ قانون و همچنین بند ۱۵ ماده ۷۳ آیین نامه اجرایی، تهیه و تنظیم مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی در استان و پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی برای تصویب و ابلاغ جزو اختیارات و وظایف هیات مدیره سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان ها است.
نورانی ادامه داد: در تبصره یک ماده ۱۱۷ آیین نامه اجرایی هم تصریح شده که به منظور بررسی و تایید مبانی قیمت گذاری و قیمت خدمات مهندسی، در وزارت مسکن و شهرسازی، شورای بررسی و تایید مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی مرکب از پنج نفر کارشناس خبره به انتخاب وزیر مسکن و شهرسازی و دو کارشناس به معرفی رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل می گردد و در تبصره دو آن عنوان شده که فهرست قیمت خدمات مهندسی پس از تصویب وزیر مسکن برای اطلاع عموم آگهی خواهد شد.
نایب رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: متاسفانه سازمان نظام مهندسی استان گلستان بدون توجه به موارد مذکور اقدام به تعیین نرخ مقطوع برای مجریان ذیصلاح نموده که این امر مغایر با قانون است.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی استان مطابق با مبحث دو مقررات ملی ساختمان فقط تکلیف و اختیار به تنظیم قرار داد همسان مجریان ذیصلاح را دارد و قیمت گذاری مقطوع از حدود اختیارات این سازمان خارج است.
وی گفت: پیشنهاد ما این است که تعیین نرخ پیشنهادی را خود انجمن صنفی مجریان ذی صلاح اعلام کند.
نورانی افزود: نظام مهندسی اگر می خواهد در جهت واقعی شدن خدمات و حق الزحمه مجریان گامی بردارد باید اقدام به بازرسی های مکرر و مستمر کند.
عضو انجمن انبوه سازان گلستان ادامه داد: هم اکنون اکثر مجریان ذی‌صلاح در پروژه ها حاضر نمی شوند ولی اگر سازمان نظام مهندسی بازرسی مستمر داشته و افراد خاطی را به شورای انتظامی معرفی نماید مطمئناً مجریان صوری از بازار خارج شده و نرخ و خدمات واقعی مجریان حاکم خواهد شد.
نایب رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: نرخ مقطوع اعلامی توسط نظام مهندسی استان جز ایجاد هرج و مرج و نهایتاً ابطال آن توسط مراجع قضایی چیز دیگری به دنبال ندارد.
نورانی گفت: مسیر نرخ گذاری بسیار شفاف در قانون اعلام شده و باید آن استناد شود.
وی تصریح کرد: راه واقعی کردن نرخ مجریان ذی صلاح فرهنگ سازی، بازرسی، برگزاری همایش مشترک و خدمات واقعی ارائه کردن است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۰۲
200 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0