تیم ویژه از طرف سازمان نظام مهندسی برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های ناایمن استان مازندران تیم ویژه از طرف سازمان نظام مهندسی برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های ناایمن استان مازندران

تیم ویژه از طرف سازمان نظام مهندسی برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های ناایمن استان مازندران

تیم ویژه از طرف سازمان نظام مهندسی برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های ناایمن استان مازندران ، تشکیل شد. نشست رضا علیخانی با اعضای سازمان نظام مهندسی مازندران برگزار شد

کد خبر: 011126001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ بهمن ۰۱ - ۲:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تیم ویژه از طرف سازمان نظام مهندسی برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های ناایمن استان مازندران ، تشکیل شد. نشست رضا علیخانی با اعضای سازمان نظام مهندسی مازندران برگزار شد

تیم ویژه از طرف سازمان نظام مهندسی برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های ناایمن استان مازندران

تیم ویژه از طرف سازمان نظام مهندسی برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های ناایمن استان مازندران
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بیان کرد:
ساختمان‌های ناایمن در مازندران شناسایی گردد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بیان کرد: برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های نا ایمن استان، سازمان نظام مهندسی تیم ویژه ای تشکیل دهد.
رضا علیخانی عصر ۲ شنبه در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی مازندران، بعدازظهر با بیان اینکه تیم ویژه‌ای برای رصد و شناسایی ساختمان‌ های نا ایمن استان، توسط سازمان نظام مهندسی تشکیل گردد، ادامه داد: رصد و شناسایی ساختمان‌ های ناایمن در وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیر عامل مطرح است و سازمان نظام مهندسی نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
علیخانی با اشاره به اینکه مقاوم سازی ساختمان‌ ها و ارزیابی مقاومت آنها در برابر زلزله بسیار مهم است، گفت: اتفاقات اخیر زلزله خوی، ترکیه و سوریه زنگ خطری است تا سیاست کلی و برنامه نظام مهندسی به درستی پیاده سازی شود.
وی رخداد بحران را همیشگی و غیرمترقبه دانست و ادامه داد: مسئولان وظیفه دارند تا از وقوع فجایع شدید و حوادث جلوگیری کنند و در صورت بروز بحران، اثر آن حداقل باشد و در صورت بالا بودن اثر آن، برای بازتوانی و بازگرداندن به حالت قبل آمادگی لازم وجود داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه متناسب با نیاز استان، سازمان نظام مهندسی تهدیدها را شناسایی کند، گفت: بخشی از کاهش خسارات زلزله به نظام مهندسی، شهرداری و پیمانکاران برمی‌گردد و البته کار فرهنگی و آموزش و توانمندسازی جامعه در این بخش خیلی مهم است.
لزوم مدیریت انرژی در ساختمان سازی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از شهرداری‌ ها خواست تا در صدور پروانه و نظارت در ساخت دقت نظر داشته باشند و تصریح کرد: نظارت‌ ها باید قوی‌تر و نظام مند باشد و پس از نظارت نیز ارزیابی صورت گیرد و نظام مهندسی با دستگاه قضائی برای جلوگیری از تخلف، ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.
علیخانی مدیریت انرژی در ساختمان سازی را بسیار مهم برشمرد و افزود: مصرف انرژی در کشور خیلی بالا است و مدیریت بهینه مصرف و جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمان‌ ها لحاظ گردد و آئین نامه آن تدوین شده و باید به درستی اجرا گردد.
وی، آئین نامه، قانون و مقررات ساختمانی و نظام مهندسی را مناسب برشمرد که در کشور کم نداریم و افزود: اما شبکه مدیریت چگونه راهبری و هدایت شود مهم است و بر عملکردها نظارت گردد و هم‌چنین عملکرد نظام مهندسی نمود پیدا کند و اجرای صحیح قوانین دیده شود.
هم‌چنین وی در این نشست بر موضوعات ایمنی کارگاه ساختمانی، بازآفرینی بافت‌های فرسوده، معضل دونقشه ای بودن برخی از ساختمان، مدیریت فاضلاب، نظارت هوشمند و نوین، فرونشست ساختمان‌ ها ایمنی آسانسورها و اطفا حریق ساختمان‌ ها، ارتباط شهرداری‌ ها با نظام مهندسی تاکید کرد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ بهمن ۰۱
153 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0