اقبال شاکری: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند اقبال شاکری: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند

اقبال شاکری: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند

اقبال شاکری: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند ، راه اندازی سامانه یک‌پارچه ارجاع نظارت کار، عملکرد اعضاء و هیات مدیره ها را یکی از مکانیزم‌های کاهش تخلفات مالی در سازمان نظام مهندسی دانست

کد خبر: 010816003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ آبان ۰۱ - ۹:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اقبال شاکری: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند ، راه اندازی سامانه یک‌پارچه ارجاع نظارت کار، عملکرد اعضاء و هیات مدیره ها را یکی از مکانیزم‌های کاهش تخلفات مالی در سازمان نظام مهندسی دانست

اقبال شاکری: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند

اقبال شاکری: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند

اقبال شاکری گفت: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره تخلفات مالی در سازمان نظام مهندسی تهران بر ضرورت مداخله شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور برای رسیدگی به این موضوع تاکید کرد و در ادامه هم‌چنین به دفاع از عملکرد وزیر راه وشهرسازی در حوزه مسکن پرداخت و افزود: تمام تلاش رستم قاسمی به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن است اما عدم همکاری بانک‌ها و استنکاف برخی از دستگاههای دولتی در واگذاری اراضی تحت تملک خود، سبب کند شدن روند اجرای طرح مسکن ملی شده است.
اقبال شاکری گفت: بیش از ۱ هفته از اعطای حکم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی میگذرد و با توجه به این امر، این سازمان باید عملکرد سازمانهای نظام مهندسی را مورد پایش قرار دهد و به تکالیف قانونی خود در این زمینه عمل کند.
وی ادامه داد: بنابراین سازمان نظام مهندسی ساختمان، برای اینکه پاسخگوی مطالبات مردم و به خصوص بدنه تخصصی نظام مهندسی باشد، باید قویا نسبت به نظارت بر عملکرد هیات مدیره سازمان استان‌ها اقدام کند.
شاکری، راه اندازی سامانه یک‌پارچه ارجاع نظارت کار، عملکرد اعضاء و هیات مدیره ها را یکی از مکانیزم‌های کاهش تخلفات مالی در سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان باید به منظور نظارت بر عملکرد اعضاء و هیات مدیره سازمان استان‌ها این سامانه را برقرار کند تا جلوی تخلفات گرفته و با متخلفان برخورد گردد.
وی هم‌چنین گفت: ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در زمان انتخابات و در حضور نمایندگان مجلس درباره پایبندی به اصول و نظامات اداری نظام مهندسی سوگند یاد کرده اند و با توجه به این امر باید هر چه سریعتر به تخلفات نظام مهندسی تهران ورود کند و این سازمان را از مفاسد مزمن و پیوسته در سطح کلان و خرد نجات دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس، هم‌چنین با بیان اینکه مرجع رسیدگی به تخلفات سازمان‌ های نظام مهندسی، شورای انتظامی است ادامه داد: مجلس نیز قطعا موضوع تخلفات مالی نظام مهندسی تهران را پی‌گیری خواهد کرد و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز باید در این زمینه پاسخگو باشد.
وی هم‌چنین در بخش دیگری ار اظهارات خود در مورد وزیر راه وشهرسازی و شایعات مطرح شده پیرامون استعفای وی گفت: متاسفانه برخی از خبرگزاریها غیر حرفه ای و غیر تخصصی عمل کرده اند و به نقل از بنده اظهاراتی خلاف واقع منتشر کرده اند.
شاکری گفت: وزیر محترم راه و شهرسازی در حوزه مسوولیت خود در حال خدمت است و مسایل مربوط به سلامت جسمی ایشان به رئیس جمهور محترم ارتباط دارد و ملاک اصلی ما عملکرد ایشان است.
وی ادامه داد: امتناع بانک‌ها در اعطای تسهیلات و هم‌چنین استنکاف برخی از دستگاههای دولتی برای واگذاری اراضی تحت تملکشان، ۲ مشکل عمده ای هستند که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن وقفه ایجاد کرده اند و بنده پیشنهاد دادم رئیس جمهور در این زمینه ورود کند و این دستگاه ها را ملکف به همکاری با وزارت راه و شهرسازی و اجرای تکالیف قانونی شان کند.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۰۱
272 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0