کاهش تخلفات مالی در نظامهای مهندسی لزوم اصلاح و سیستم ارائه خدمات یک‌پارچه کاهش تخلفات مالی در نظامهای مهندسی لزوم اصلاح و سیستم ارائه خدمات یک‌پارچه

کاهش تخلفات مالی در نظامهای مهندسی لزوم اصلاح و سیستم ارائه خدمات یک‌پارچه

کاهش تخلفات مالی در نظامهای مهندسی لزوم اصلاح و سیستم ارائه خدمات یک‌پارچه ، در حال حاضر 6 استان را بصورت پایلوت مشخص کردیم و کارهای آن تقریبا آماده است

کد خبر: 010210003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۱ - ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش تخلفات مالی در نظامهای مهندسی لزوم اصلاح و سیستم ارائه خدمات یک‌پارچه ، در حال حاضر ۶ استان را بصورت پایلوت مشخص کردیم و کارهای آن تقریبا آماده است

کاهش تخلفات مالی در نظامهای مهندسی لزوم اصلاح و سیستم ارائه خدمات یک‌پارچه

کاهش تخلفات مالی در نظامهای مهندسی لزوم اصلاح و سیستم ارائه خدمات یک‌پارچه
سرپرست سازمان نظام مهندسی بیان کرد:
دنبال کاهش تخلفات در نظام مهندسی ساختمان هستیم| نظارت مهندسان در طرح نهضت مسکن با پنجاه درصد تخفیف!
شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی با عنوان اینکه برای کاهش تخلفات مالی در نظامهای مهندسی باید ساختارها اصلاح و سیستم ارائه خدمات یک‌پارچه گردد، اظهار داشت: کل هزینه اعضا برای انتخابات دو میلیارد تومان میشود.
حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در حاشیه مراسم گرامی‌داشت روز ملی صنعت برق در پاسخ به این سوالی مبنی بر این که علل تخلفات مالی در هر دوره سازمان نظام مهندسی چیست و این تخلفات مالی در سازمان نظام مهندسی ساختمان نشات گرفته از چه چیزی است؟ بیان کرد: برای کاهش تخلفات مالی باید ساختارها اصلاح گردد و در حال حاضر چیزی که شورای مرکزی نظام مهندسی به دنبال آن است این است که ما سیستم ارائه خدمات مهندسی که ارجاع مهندسی یک بخش از آن است را بتوانیم یک‌پارچه کنیم.
برای کاهش تخلفات مالی باید ساختارها اصلاح گردد و در حال حاضر چیزی که شورای مرکزی نظام مهندسی بدنبال آن است این است که ما سیستم ارائه خدمات مهندسی که ارجاع مهندسی یک بخش از آن است را بتوانیم یک‌پارچه کنیم.
شکیب ادامه داد: در حال حاضر ۶ استان را بصورت پایلوت مشخص کردیم و کارهای آن تقریبا آماده است و این ۶ استان را یک شرکتی آمده و موارد را تهیه کرده و داریم می آوریم این یکپارچگی را ایجاد کند و قراردادی در حال تنظیم است تا بتوانیم در شورای مرکزی گزارش های آنلاین را داشته باشیم.
اعلام کردیم فقط اعضایی که حق رای دارند در انتخابات نظام مهندسی که قرار است بیست و دوم اردی بهشت ماه جاری در کیش برگزار گردد، حضور و مبلغ ۶.۷ میلیون تومان به حساب این سازمان واریز کنند
وی در مورد نامه‌ای که به روسای نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها اعلام کرده برای سفر هر یک از اعضای اصلی هیئت مدیره به جزیره کیش برای انتخابات نظام مهندسی ساختمان باید ۶.۷ میلیون تومان به حساب این سازمان واریز کنند، گفت: برای انتخابات باید اعضای هیئت مدیره‌ها، بازرسان،‌ اعضای شورای انتظامی،‌کمیته‌های ۴ جانبه و مهمان ویژه را دعوت میکردند که شاید عموما به هفتصد تا هشتصد مدعو میرسید ولی ما اعلام کردیم فقط اعضایی که حق رای دارند در انتخابات نظام مهندسی که قرار است بیست و دوم اردی بهشت ماه جاری در کیش برگزار گردد، حضور و مبلغ ۶.۷ میلیون تومان به حساب این سازمان واریز کنند. این به معنی محدود کردن است. این مدعوین جمعا میشوند سیصد و هشتاد و سه نفر و هر استانی هم اعلام کرده ایم که در صورت لزوم یک فرد اضافی بیاورد.
شکیب افزود: پس این مدعوین علی الحساب باید شش میلیون و هفتصد هزار تومان پرداخت کنند. قبلا و در بودجه سال قبل این عدد چهار میلیون و هشتصد هزار تومان و در بودجه مصوب شورای مرکزی بود. اما چون امسال مصوبه نداشتیم چهل درصد به علت تورم این مبلغ حضور در انتخابات نظام مهندسی را اضافه کردیم و به شش میلیون و هفتصد هزار تومان آنهم به صورت علی الحساب رساندیم.
* درآمدزایی حضور در انتخابات نظام مهندسی ساختمان در کیش دو میلیارد تومان
شکیب در پاسخ به این سوال که اگر جمع مبلغ ۶.۷ میلیارد تومان برای حضور در انتخابات نظام مهندسی را قبول ندارید با این مطالبی که عنوان کردید این مبلغ حضور اعضا در انتخابات به ۲ میلیارد تومان می رسد؟ بیان کرد: بله به ۲ میلیارد تومان میرسد ولی به هر حال ما دو راه بیشتر نداشتیم. هشت دوره انتخابات نظام مهندسی برگزار گردیده است که دو دوره آن در تهران بوده و مابقی در شهرهای بی طرف بوده و وابسته به هیچ استانی هم نباشد. چون هر استانی که برگزار گردد شاید از میزبانی استفاده کند. عمدتا انتخابات در کیش برگزار می شده و امسال هم با توجه به وضعیت هایی که داریم تصمیم بر این شد تا برای اینکه باز هم حاشیه ای به وجود نیاید و انتخابات راحت تر برگزار شود در کیش برگزار کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از اعضا هم برای برگزاری انتخابات در کیش نظرسنجی کردید؟ بیان کرد: سی و یک فروردین ماه یک هیات عمومی برگزار گردید، که در این مصوبه هیات عمومی اعلام گردید که انتخابات نظام مهندسی بیست و دوم اردی بهشت ماه و سیصد و هشتاد و سه نفر اختیارات خود را واگذار کردند به نماینده وزیر راه و شهرسازی(زریبافان) و اعلام کردند که محل برگزاری انتخابات را نماینده وزیر تعیین کند.
شکیب گفت: این مکان برگزاری انتخابات رو هم نماینده وزیر راه تعیین و نهایی نکرد بلکه به نظرخواهی روسای سازمان نظام مهندسی استانها موکول کرد و در سی و یک استان نظرخواهی صورت گرفت و جمیع جهات تصمیم بر این شد تا در کیش برگزار گردد.

حق نظارت مهندسان ناظر در طرح نهضت ملی مسکن پنجاه درصد تخفیف خواهد داشت. یعنی مهندس ناظر پنجاه درصد از حق الزحمه خود را تخفیف دهد.
وی در پاسخ به این سوال که تخفیفات نظام مهندسی ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن چگونه خواهد بود؟ و چگونه مشارکت خواهد کرد؟ افزود: حق نظارت مهندسان ناظر در طرح نهضت ملی مسکن پنجاه درصد تخفیف خواهد داشت. یعنی مهندس ناظر پنجاه درصد از حق الزحمه خود را تخفیف دهد. یعنی مهندس ناظر بلوکی را به متراژ پنج هزار متر مربع برمی دارد این پنج هزار متر حق الزحمه ای دارد مهندس ناظر پنجاه درصد حق الزحمه را دریافت می کند و به جای اینکه پنج هزار متر بعنوان ظرفیت درج شود ۲۵۰۰ متر ظرفیت لحاظ خواهد شد.
وی در مورد علل زمان بر بودن صدور پروانه های ساختمانی که سبب کاهش تعداد پروانه های ساختمانی شده است چیست؟ بیان کرد: ساز و کاری است که باید شهرداری‌ها علت این زمان بر بودن را بررسی کنند. ساختاری که وجود دارد میتوانند تقلیل دهند و زمان را به حداقل برسانند. تصور من این است که اگر اراده ای باشد ظرف ۱ ماه می‌تواند پروانه ساختمانی صادر شود. اگر هم متوسط به دو ماه برسد میتواند مفید باشد. اما در حال حاضر متوسط زمان صدور پروانه ساختمانی ۶ ماه باشد.
مجوزهای کسب و کار تکلیف وزارت راه و شهرسازی است چون پروانه توسط وزارت راه و شهرسازی صادر می گردد، این سامانه را هم وزارت راه باید راه اندازی کند اما چون سازمانهای نظام مهندسی در استانها ذی‌نفع هستند قاعدتا هر کمکی از دست این سازمان بر بیاید انجام خواهیم داد.
وی در مورد مجوزهای کسب و کار نیز گفت: مجوزهای کسب و کار تکلیف وزارت راه و شهرسازی است چون پروانه توسط وزارت راه و شهرسازی صادر می گردد، این سامانه را هم وزارت راه باید راه اندازی کند اما چون سازمانهای نظام مهندسی در استانها ذی‌نفع هستند قاعدتا هر کمکی از دست این سازمان بر بیاید انجام خواهیم داد ولی متاسفانه اشکالی که وجود دارد این است که وقتی میخواهیم پروانه صادر گردد، قاعدتا از یک سری دستگاههای دیگر مثل ثبت احوال و یا مالیات کنترلها بر خط باشد و باید بتوانیم به هم کمک کنیم. اما چون ساز و کار آن فراهم نشده است متاسفانه مجوزهای کسب و کار توسط اداره کل راه و شهرسازی نهایی نشده است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۰۱
346 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0