دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با حجت الاسلام نیک‌بین دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با حجت الاسلام نیک‌بین

دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با حجت الاسلام نیک‌بین

دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با حجت الاسلام نیک‌بین ، نماینده مجلس شورای اسلامی صورت گرفت. شنیدن نظرات تخصصی افراد دخیل در این امر برای تصویب یک قانون تخصصی بسیار لازم و راه‌گشاست

کد خبر: 001209003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۹:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با حجت الاسلام نیک‌بین ، نماینده مجلس شورای اسلامی صورت گرفت. شنیدن نظرات تخصصی افراد دخیل در این امر برای تصویب یک قانون تخصصی بسیار لازم و راه‌گشاست

دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با حجت الاسلام نیک‌بین

دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با حجت الاسلام نیک‌بین
دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان با حجت‌الاسلام نیک‌بین نماینده مجلس شورای اسلامی
در راستای بررسی و ارائه پیشنهادات در مورد پیش‌نویس اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مهندس افخمی نایب رئیس اول سازمان، مهندس مهاجر دبیر سازمان و صبری، دباغ و زارعی نمایندگان هیأت مدیره با حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان در روز شنبه سی ام بهمن ماه دیدار کردند.
در این دیدار که به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید، افخمی نایب رئیس اول سازمان ضمن بیان گزارشی از عملکرد هیأت مدیره دوره نهم در کاهش زمان پاسخ‌گویی و کوتاه کردن زمان صدور پروانه ساختمانی، برگزاری دوره ‌های آموزشی و تلاش برای برگشت به مسیر قانون در مورد تعرفه خدمات مهندسی، نکاتی در رابطه با طرح مجلس بیان کرد. افخمی از پیچیده شدن امورات سازمان و افزایش فرایندها و بروکراسی سازمانی در صورت تصویب پیش نویس قانون به علت افزایش سهم وزارت راه و شهرسازی و ارگان ‌های دولتی در امور سازمان ‌های نظام مهندسی بعنوان ایرادی اساسی یاد کرد.
هم‌چنین زارعی، نماینده هیأت مدیره در امور شهرستان‌ ها با اشاره به متن طرح پیشنهادی مصوب شده در کمیسیون عمران بیان کرد: پس از انتشار این طرح در فضای رسانه‌ای کشور موج انتقاد از این طرح به راه افتاد و مهندسان خراسان رضوی نیز نظرات خود را به ما بعنوان نمایندگان جامعه مهندسی منتقل کرده‌اند، ولی علی‌رغم صحبت برخی نمایندگان در مورد اعمال اصلاحات مدنظر جامعه مهندسی، مستندات منتشر شده از نگرانی‌ های مهندسان نکاسته است.
زارعی از حجم بسیار زیاد جرم انگاری در پیش نویس منتشر شده انتقاد کرد و گفت: ‌وقتی بحث اصلاح قانون می‌شود، توقع این است که مشکلات قانون حاضر برطرف گردد، ولی پیش نویس جدید یک چارچوب جدید معرفی می‌کند که با قانون موجود هم سنخیتی ندارد.
در ادامه صبری، عضو شهرساز هیأت مدیره نادیده گرفتن حقوق مکتسبه افراد در پیش نویس قانون، شناسایی دارایی و اموال سازمان ‌های نظام مهندسی بعنوان اموال عمومی و ورود بیش از حد به جزئیات امور را از مشکلات این پیش نویس برشمرد و خواستار بازنگری در آن شد.
هم‌چنین مهاجر، دبیر سازمان و مهندس دباغ عضو نقشه بردار هیأت مدیره نیز با بیان تخصصی بودن موضوع قانون نظام مهندسی و گره خوردن آن با معیشت بیش از پانصد هزار نفر جامعه نخبگانی کشور خواستار بازگشت پیش نویس از صحن علنی به کمیسیون عمران مجلس جهت بررسی بیشتر با در نظر گرفتن نظرات سازمان نظام مهندسی ساختمان شدند.
در پایان این دیدار حجت الاسلام نیک بین با استقبال از موارد مطرح شده، بیان کرد: شنیدن نظرات تخصصی افراد دخیل در این امر برای تصویب یک قانون تخصصی بسیار لازم و راه‌گشاست.
وی از هیأت مدیره سازمان خواست تا پیشنهادات سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی را بصورت یک طرح مدون با در نظر گرفتن علل توجیهی و معایب و مزایای موارد مطرح گردیده، ارائه دهند و در این طرح علاوه بر منافع جمعی به راه‌کارهای کاهش حداکثری فساد نیز توجه شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
239 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0