ديدار عضو شوراي شهر با رئيس و اعضاي هيئت مديره نظام مهندسی ساختمان گیلان ديدار عضو شوراي شهر با رئيس و اعضاي هيئت مديره نظام مهندسی ساختمان گیلان

ديدار عضو شوراي شهر با رئيس و اعضاي هيئت مديره نظام مهندسی ساختمان گیلان

ديدار عضو شوراي شهر با رئيس و اعضاي هيئت مديره نظام مهندسی ساختمان گیلان ، روز ۳ شنبه 19 بهمن 1400 برگزار گردید. در بخش تخلفات ساختمانى که شامل جريمه هاى چند ده برابرى می شوند شرايط مهندسان چگونه است؟

کد خبر: 001128008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ بهمن ۰۰ - ۱۱:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ديدار عضو شوراي شهر با رئيس و اعضاي هيئت مديره نظام مهندسی ساختمان گیلان ، روز ۳ شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار گردید. در بخش تخلفات ساختمانى که شامل جريمه هاى چند ده برابرى می شوند شرايط مهندسان چگونه است؟

ديدار عضو شوراي شهر با رئيس و اعضاي هيئت مديره نظام مهندسی ساختمان گیلان

ديدار عضو شوراي شهر با رئيس و اعضاي هيئت مديره نظام مهندسی ساختمان گیلان
ديدار عضو شوراي شهر با رئيس و اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان
ديدار سيد شمس شفيعي عضو شوراي شهر رشت با بهزاد پارسا رئيس سازمان و تعدادي از اعضاي هيئت مديره سازمان روز ۳ شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار گردید.
اين ديدار که به ميزباني مهندس بهزاد پارسا رئيس سازمان برگزار گردید، در مورپ خدمات سازمان، فرآيند ارائه خدمات و تعرفه اين خدمات صحبت شد.
شفيعي ضمن اشاره به ذهنيت عموم نسبت به خدمات مهندسي خواستار تعامل بيشتر بين شوراي شهر و سازمان شد و اظهار کرد: با توجه به علاقه اي که به حوزه ساخت و ساز دارم اميدوار هستم مشکلات اين حوزه هرچه سريع تر برطرف گردد.
روند طولانى فرآيند کنترل و صدور نامه نظام مهندسى به شهردارى ها، مقايسه تعرفه عوارض شهردارى و نظام مهندسى و توجه به کيفيت نظارتها از سوى نظام مهندسى از اهم سوالات اين عضو شوراى شهر بود.
در ادامه پارسا نيز به تشريح وظايف سازمان و مهندسان پرداخت و در مورد عدم تناسب تعرفه دريافتي مهندسان و وظايف و مسئوليت هاي آنها صحبت کرد.
پارسا، مقايسه موارد خاص در بحث تعرفه را ناعادلانه توصيف کرد و گفت: اين مقايسه جز مخدوش کردن ذهنها و ايجاد تفرقه خروجى ديگرى نخواهد داشت زيرا که در موارد خاص در اين سازمان نيز پروژه هاى زيادى وجود دارد که مالکان آنها از تخفيف ويژه و حتى بعضاً بصورت رايگان از خدمات مهندسى بهره مند مي گردند.
وی در ادامه صحبت هاي خود گفت در بخش تخلفات ساختمانى که شامل جريمه هاى چند ده برابرى می شوند شرايط مهندسان چگونه است؟ آيا تعرفه خدمات مهندسى با وجود تنشها و مشکلات فراوان در اين حوزه نبايد بصورت افزايشى باشد؟ در حالي که با همان تعرفه اوليه در حال انجام است.
رئيس سازمان هم چنين از روند الکترونيکي خدمات سازمان در فرآيند صدور پروانه و ارسال الکترونيکي گزارشات مهندسان به مراجع صدور به تفضيل سخن گفت.
در ادامه نيز گزارش مبسوطي از روند امور و چگونگي ثبت و کنترل نقشه ها و مستندات ارسالي به مراجع صدور پروانه در اختيار اين عضو شوراي شهر قرار گرفت که برخلاف شايعات مطرح گردیده، زمان بين ثبت درخواست و چاپ نامه خروج طبق مستندات ارائه شده غالباً بين سه روز تا دو هفته بوده است.
وی از اين عضو شوراي شهر رشت خواست بطور مشخص زمان ثبت درخواست پروانه ساختمانى توسط مراجعان به شهرداری ها و چاپ نامه به نظام مهندسى که به دلايل غيرفنى بسيار است، مورد بازبيني قرار گيرد.
پارسا در بحث نظارت نيز افزود: به استناد گزارشات الکترونيکى مهندسان در سيستم شهردارىهاى مناطق که موجود است، هزاران گزارش از سوى مراجع صدور بدون پاسخ مانده است.
وی گفت: قطعاً تلاش خواهيم نمود معايب و نقايص موجود در سازمان نظام مهندسى را به حداقل برسانيم و در کنار موضوعات مطروحه با تعامل و همکارى مناسب با شورا و شهردارى بتوانيم خدمات بهترى به مردم ارائه دهيم.
شفيعى نيز ضمن تشکر از توضيحات رئيس سازمان اظهار اميدوارى کرد با تشکيل کارگروه هاى تخصصى مشکلات حوزه صدور پروانه ساختمانى در جهت رفاه شهروندان به حداقل برسد.
فرزاد محمد عليزاده نايب رئيس دوم سازمان، ابراهيم افشاري دبير سازمان و حميدرضا شعباني عضو هيئت مديره سازمان در اين ديدار حضور داشتند و مقرر شد، به زودي جلسه اي با حضور مديران مناطق شهرداري رشت، تني چند از اعضاي شوراي شهر رشت و هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان برگزار و فرآيندهاي فعلي در مراحل ابتدايي صدور پروانه هاي ساختمان بازنگري و تا حد امکان تسهيل و تسريع گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۰۰
488 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0