نشست هم اندیشی منطقه ای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی شرق کشور نشست هم اندیشی منطقه ای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی شرق کشور

نشست هم اندیشی منطقه ای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی شرق کشور

نشست هم اندیشی منطقه ای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی شرق کشور، و هیأت همراه به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد. در ادامه حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ‌های خود پرداخته و در مورد موضوعات زیر به بحث و تبادل نظر پرداختند

کد خبر: 000930005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آذر ۰۰ - ۸:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست هم اندیشی منطقه ای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی شرق کشور، و هیأت همراه به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد. در ادامه حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ‌های خود پرداخته و در مورد موضوعات زیر به بحث و تبادل نظر پرداختند

نشست هم اندیشی منطقه ای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی شرق کشور

نشست هم اندیشی منطقه ای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی شرق کشور
نشست هم اندیشی منطقه ای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی شرق کشور و هیأت همراه به میزبانی خراسان رضوی
نشست هم‌اندیشی روسای سازمان‌های نظام مهندسی شرق کشور و هیأت همراه به میزبانی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در روز ۲ شنبه بیست و نهم آذرماه برگزار گردید.
در این نشست علاوه بر مهندس بشیر رئیس سازمان و اعضای هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت مدیره و مدیران خراسان رضوی، کیان حصاری رئیس سازمان خراسان شمالی، عباس عامری رئیس سازمان خراسان جنوبی و مهدی حکیمی رئیس سازمان سمنان و برخی از اعضای هیأت رئیسه این استان‌ها بصورت حضوری و علی پوراربابی رئیس سازمان سیستان و بلوچستان و محمدرضا آلوستانی رئیس سازمان استان گلستان به صورت مجازی حاضر بودند.
در ابتدای این دیدار بشیر، رئیس سازمان ضمن خوشا،دگویی به مهمانان حاضر بر اهمیت هماهنگی بین استان‌های مختلف برای رسیدن به اهداف سازمان‌ها تاکید کرد.
وی با عنوان اینکه مسائل و مشکلات جامعه مهندسی در کل کشور دارای یک چارچوب و کلیت مشخص است که برای حل آنها وحدت رویه بین استان ‌های مختلف و استفاده از تجربیات یک‌دیگر اجتناب ناپذیر است، گفت: عملکرد هر استان و بازخوردی که این عملکرد در سطح جامعه می‌گذارد بدون تردید در فعالیت استان ‌های دیگر نیز تاثیرگذار خواهد بود.
بشیر ادامه داد: جلب رضایت اعضا و عموم جامعه باید هدف اصلی تمامی هیأت مدیره‌ها باشد، بهمین علت، باید بر مبنای چابک‌سازی در تمامی فرایندهای سازمانی بررسی و در صورت لزوم تجدیدنظر صورت گیرد.
وی از تعرفه نامتناسب خدمات مهندسی در تمامی زمینه‌ها، بخشنامه تعارض منافع، بیمه مهندسین، محدودیت تعداد کار، الکترونیکی کردن فعالیت ‌های سازمان ‌ها، آموزش اعضا و بازنگری در قانون نظام مهندسی به عنوان مسائلی یاد کرد که هر استان به فراخور شرایط خود با آن درگیر است.
در ادامه حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ‌های خود پرداخته و در مورد موضوعات زیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بخشنامه تعارض منافع و مشکلات ایجاد شده برای هر استان و نحوه تعامل با ارگان ‌های حاکمیتی برای حل آن
تعرفه خدمات مهندسی در استان ‌های مختلف و نحوه تعیین آن
موضوع بررسی نقشه‌ها در هر استان با توجه به حجم ساخت و ساز و محدودیت بخشنامه تعارض منافع
نحوه تعامل هر استان با اداره کل راه و شهرسازی و مکاتبات ارگان‌ های حاکمیتی
نحوه استفاده از خدمات بیمه‌ای جهت بیمه مهندسین
سامانه‌ های الکترونیکی سازمان‌ها و آشنایی با عملکرد آنها
نحوه ارجاع نظارت در هر استان
نحوه عملکرد دفاتر طراحی و قراردادهای طراح و مالک
ساماندهی مجریان حقیقی و حقوقی و نحوه ارائه خدمات مجریان و نظارت و بازرسی بر آن
تشکیل و نحوه فعالیت گروه‌ های تخصصی با توجه به محدودیت تعارض منافع
نحوه فعالیت دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان‌ های هر استان و حدود اختیارات
در خاتمه این دیدار مقرر گردید مصوبات جلسه فوق طی مکاتبه‌ای به شورای مرکزی منعکس شده تا مورد استفاده سایر استان‌ ها نیز قرار بگیرد. هم‌چنین مقرر گردید، این جلسات بصورت مستمر و به میزبانی دیگر استان‌ ها جهت هماهنگی بیشتر و ورود به موضوعات بیشتر برگزار شود. قابل ذکر است استان خراسان شمالی بعنوان دبیرخانه این نشست‌ها توسط حاضرین انتخاب شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آذر ۰۰
341 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0