احداث ببست و سه درصد ساختمان ها در زنجان براساس بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته احداث بیست و سه درصد ساختمان ها در زنجان براساس بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته

احداث بیست و سه درصد ساختمان ها در زنجان براساس بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته

احداث بیست و سه درصد ساختمان ها در زنجان براساس بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته ، صورت گرفت. پروانه اشتغال، زمینه فعالیت مهندسین را فراهم می‌کند

کد خبر: 000925003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آذر ۰۰ - ۹:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، احداث بیست و سه درصد ساختمان ها در زنجان براساس بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته ، صورت گرفت. پروانه اشتغال، زمینه فعالیت مهندسین را فراهم می‌کند

احداث ببست و سه درصد ساختمان ها در زنجان براساس بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته

احداث ببست و سه درصد ساختمان ها در زنجان براساس بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد:
ببست و سه درصد ساختمان ها در زنجان براساس پروانه احداث می گردد
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: براساس بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته در استان زنجان حدود بیست و سه درصد ساختمان ها مطابق پروانه ساختمانی احداث می گردد.
احسان ذبیحیان با عنوان اینکه پروانه اشتغال، زمینه فعالیت مهندسین را فراهم می‌کند، ادامه داد: فعالیت مهندسین به ساخت و سازهایی که در شهر اتفاق می‌افتد وابسته است و هر چه قدر ساخت و سازها بیشتر گردد، مهندسین بیشتری مشغول به فعالیت خواهند شد.
ذبیحیان با عنوان اینکه با تمهیدات راه و شهرسازی استان زنجان از مهندسینی که پروانه اشتغال دارند برای اجرای پروژه‌های مسکن استفاده می‌ گردد، تصریح کرد: مهندسین زیادی در اجرای ساخت واحدهای مسکونی جهش تولید مسکن مشغول به کار هستند.
وی از وجود سیزده شرکت طراح و ناظر حقوقی در استان زنجان خبر داد و افزود: بیش از چهارصد نفر از مهندسان استان در حوزه ساخت و ساز مسکن در طرح اقدام ملی که با نهضت ملی مسکن ادغام شده مشغول هستند و ظرفیت خوبی برای اشتغال مهندسین هستند.
رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره راه و شهرسازی زنجان با اشاره به این مطلب که یکی از سه ضلع ساخت و سازها طراحی و نظارت است، گفت: براساس بازدیدها و بازرسی‌هایی که از ساخت و سازهای مسکن در استان انجام شده تنها بیست و سه درصد ساختمان‌ها مطابق پروانه ساختمانی احداث می ‌گردد و هفتاد و هفت درصد مغایر با پروانه ساختمانی است.
ذبیحیان در مورد میزان رعایت ضوابط و مقررات در طراحی نقشه‌های ساختمانی، گفت: حدود نود درصد ضوابط مقررات ملی ساختمان در طراحی نقشه‌ها لحاظ می‌شود و لیکن جزئیات نقشه‌ های مصوب به علل مختلف ازجمله دخالت اشخاص غیر ذی صلاح، بطور کامل اجرا نمی‌ گردد.
وی ادامه داد: اگر ضوابط مقررات ملی ساختمان رعایت شود، افزایش کیفیت ساخت و طول عمر ساختمان و کیفیت بهره برداری از ساختمان را در پی خواهد داشت.
وی در مورد لزوم رعایت مفاد مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان افزود: برخی از ساختمان ‌های ساخته شده اتلاف انرژی زیادی دارند و مقررات ملی ساختمان ضوابط خاصی را با توجه به شرایط جوی منطقه مشخص کرده است از جمله ضخامت وجنس دیوار پیرامونی و نما و جنس پوشش سقف ساختمان، که در صورت رعایت اتلاف انرژی کم‌تر شده و هزینه‌های تامین سرمایش و گرمایشی ساختمان ‌ها کاهش می‌یابد.
رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره راه و شهرسازی زنجان افزود: با بازیدهایی که از تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال ساخت در استان انجام گرفته از مصالح عایق صوتی و حرارتی برای دیوارهای ساختمان استفاده می ‌شود و با اینکه هزینه اجرا را مقداری افزایش داده اما راه و شهرسازی استان برای اجرای پروژه‌های مسکن از مصالح با خاصیت عایق حرارتی و صوتی استفاده می ‌کند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۰۰
326 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0