بیکاری شصت درصد مهندسین معدن استان کرمانشاه یا فعالیت در شغل غیرمعدنی بیکاری شصت درصد مهندسین معدن استان کرمانشاه یا فعالیت در شغل غیرمعدنی

بیکاری شصت درصد مهندسین معدن استان کرمانشاه یا فعالیت در شغل غیرمعدنی

بیکاری شصت درصد مهندسین معدن استان کرمانشاه یا فعالیت در شغل غیرمعدنی ، اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با معدن و اعضای نظام مهندسی معدن بسیار کم است

کد خبر: 000805001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۰۰ - ۱۰:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیکاری شصت درصد مهندسین معدن استان کرمانشاه یا فعالیت در شغل غیرمعدنی ، اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با معدن و اعضای نظام مهندسی معدن بسیار کم است

بیکاری شصت درصد مهندسین معدن استان کرمانشاه یا فعالیت در شغل غیرمعدنی

بیکاری شصت درصد مهندسین معدن استان کرمانشاه یا فعالیت در شغل غیرمعدنی
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه بیان کرد:
شصت درصد مهندسین معدن کرمانشاه بیکار هستند یا شغل غیرمعدنی دارند
به گفته عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه، نزدیک به شصت درصد مهندسین معدن در کرمانشاه بیکارند و یا در رشته ‌های غیرمرتبط مشغول به فعالیت می‌شوند.
مرتضی عزیزی با عنوان اینکه متاسفانه اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با معدن و اعضای نظام مهندسی معدن بسیار کم است، ادامه داد: از حدود هفتصد و پنجاه نفر عضوی که نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه دارد تنها نزدیک به سی درصد آنها در مشاغل معدنی فعالیت دارند و مابقی یا بیکار می‌مانند و یا در رشته‌های غیرمرتبط فعالیت می ‌کنند.
عزیزی تصریح کرد: علت این امر ضعف قانون در واگذاری معادن است که امکان واگذاری معدن به افراد غیرمتخصص فقط با داشتن گواهی صلاحیت وجود دارد و این امر باعث شده آمار بیکاری مهندسین معدن بالا باشد.
وی با بیان اینکه در مراحل بعدی فعالیت‌ های معدنی بعد از واگذاری، از جمله اکتشاف، بهره‌برداری و یا فرآوری، نظارت و مسئولیت فنی به مهندسین معدن واگذار می‌شود، افزود: اشتغالزایی این بخش نیز بسیار کم و تنها حدود دویست نفر است.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد معادن در کرمانشاه خیلی زیاد نیست، تناسبی بین اشتغال‌زایی که صورت می‌گیرد با فارغ التحصیلان و مهندسین معدن وجود ندارد.
عزیزی، نبود بازار کار را باعث عدم گرایش جوانان برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با معدن دانست و ادامه داد: برای مثال زمانی دانشگاه آزاد اسلام آبادغرب رشته اکتشاف را در چارت آموزشی خود قرار داد اما مورد استقبال قرار نگرفت.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه از درآمد پایین مهندسین معدنی که مشغول به فعالیت هستند هم یاد کرد و افزود: حقوق این افراد گاهی از کارمندان هم کم‌تر است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۰۰
494 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0