نبود ماشین آلات عاملی جهت کم شدن رقابت در معادن مرمریت خراسان شمالی نبود ماشین آلات عاملی جهت کم شدن رقابت در معادن مرمریت خراسان شمالی

نبود ماشین آلات عاملی جهت کم شدن رقابت در معادن مرمریت خراسان شمالی

نبود ماشین آلات عاملی جهت کم شدن رقابت در معادن مرمریت خراسان شمالی ، است. متاسفانه در حال حاضر نود درصد از معادن مرمریت در این استان تعطیل هستند

کد خبر: 000706005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ مهر ۰۰ - ۶:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نبود ماشین آلات عاملی جهت کم شدن رقابت در معادن مرمریت خراسان شمالی ، است. متاسفانه در حال حاضر نود درصد از معادن مرمریت در این استان تعطیل هستند

نبود ماشین آلات عاملی جهت کم شدن رقابت در معادن مرمریت خراسان شمالی

نبود ماشین آلات عاملی جهت کم شدن رقابت در معادن مرمریت خراسان شمالی
یک مسئول بیان کرد:
نبود ماشین آلات قدرت رقابت را از معادن مرمریت خراسان شمالی گرفته است
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی بیان کرد: نبود ماشین آلات قدرت رقابت را از معادن مرمریت این استان گرفته است.
سجادی با اشاره به اینکه از سنگ مرمریت برای نمای خارجی ساختمانها، راه پله و … استفاده می گردد، گفت: متاسفانه در حال حاضر نود درصد از معادن مرمریت در این استان تعطیل هستند.
سجادی، تعداد معادن مرمریت در خراسان شمالی را سی معدن اعلام کرد و گفت: اما متاسفانه معادن مرمریت در خراسان شمالی در مقایسه با معادن سایر استان، معادن قدری نیستند.
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر معادن مرمریت با آن روبرو هستند، نبود ماشین آلات لازم برای تولید و استخراج سنگ معدن از معادن است.
سجادی افزود: این امر موجب میشود تا سنگهای مرمریت از معدن استخراج نشوند و اگر استخراج هم شدند، دستگاه برشی وجود ندارد که آن را برش دهد، بنابراین برای انجام برش باید به استانهای هم جوار همچون خراسان رضوی منتقل گردد.
وی گفت: اما هزینه حمل به استانهای همجوار برای برش بالا و برای معدنکار صرفه اقتصادی ندارد تا به آن مکان ها ارسال کند.
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی عنوان کرد: در همین راستا واحدهای همچون واحد تولید سنگ پله و … نیز در این استان شکل نگرفته است چرا که این معادن توان تامین سنگ های مرمریت مورد نیاز آن ها را ندارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر فقط یک واحد تولید سنگ پله در شهرستان شیروان وجود دارد که این واحد سنگ مرمریت مورد نیاز خود را خارج از استان تهیه می کند.
سجادی، در ارتباط با کیفیت سنگهای مرمریت استخراج شده در این استان نیز بیان کرد: از آنجایی که امر اکتشاف برای این معادن به صورت ناقص انجام شده است سنگهای باکیفیتی نیز استخراج نمی شود و اخیرا معدن کاران به دنبال انجام اکتشاف در معادن هستند تا ذخیره اصلی مرمریت را در معدن پیدا کنند.
سجادی ادامه داد: در حال حاضر باید از معادن مرمریت این استان حدود صد و پنجاه هزار تن سنگ استخراج شود اما به دلیل مشکلات مذکور میزان استخراج شاید به ۵ هزار تن برسد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مهر ۰۰
441 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0