رویکرد تقابلی شهرداری گرگان با سیاست دولت| فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن محتمل است رویکرد تقابلی شهرداری گرگان با سیاست دولت| فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن محتمل است

رویکرد تقابلی شهرداری گرگان با سیاست دولت| فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن محتمل است

رویکرد تقابلی شهرداری گرگان با سیاست دولت| فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن محتمل است ، رویکرد شهرداری گرگان در افزایش عوارض با سیاست دولت هم‌خوانی ندارد

کد خبر: 010112002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ فروردین ۰۱ - ۹:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رویکرد تقابلی شهرداری گرگان با سیاست دولت| فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن محتمل است ، رویکرد شهرداری گرگان در افزایش عوارض با سیاست دولت هم‌خوانی ندارد

رویکرد تقابلی شهرداری گرگان با سیاست دولت| فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن محتمل است

رویکرد تقابلی شهرداری گرگان با سیاست دولت| فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن محتمل است
قدس مفیدی، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان با عنوان اینکه رویکرد شهرداری گرگان در افزایش عوارض با سیاست دولت هم‌خوانی ندارد، افزود: این امر به فرار سرمایه گذاران از بازار ختم میشود.
سید محمد قدس مفیدی بیان کرد: فاکتورهای متعددی از جمله عرصه، قیمت عوارض، خدمات مهندسی، اشتراکات آب و برق و غیره و تامین اجتماعی در بهای تمام شده ساختمان تأثیر می گذارد.
وی با عنوان اینکه افزایش عوارض شهری امری طبیعی است، ادامه داد: تعرفه عوارض در گرگان بصورت غیر قابل فهمی بالا رفته و در جایی ده درصد و در جاهایی صددرصد افزایش یافته است.
وی افزود: طبیعی است که شهرداری به علت آنکه بودجه دولتی ندارد باید درآمدزایی داشته و عوارض را بالا ببرد لذا شهرداری گرگان هم در کوتاه مدت این امر را در پیش گرفته که تاثیر منفی بر قیمت تمام شده ساختمان دارد.
قدس مفیدی گفت: سیاست دولت جدید کاهش قیمت مسکن است و اقدام شهرداری در نقطه مقابل آن قرار دارد.
وی افزود: نرخ رشد عوارض تا ببست و پنج درصد قابل فهم بوده ولی از این عدد فراتر رفته که امری عجیب است و تاثیر زیادی در قسمت های مختلف شهر خواهد گذاشت.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: با افزایش عوارض سازنده هم روی قیمت تمام شده می کشد و این امری طبیعی است لذا در سال جاری اگر اتفاق جدیدی نیفتد و برای آن تدبیر نشود شاهد رشد قیمت مسکن خواهیم بود.
قدس مفیدی افزود: البته از تأثیر مذاکرات در وین هم نباید غافل شد و اگر کار به نحو مطلوب جلو برود، سرمایه گذاری از سمت مسکن به سمت بخشهای مولد کشاورزی و صنعت حرکت می ‌کند بنابراین صنعت ساختمان آن سوددهی سابق را نخواهد داشت.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ فروردین ۰۱
530 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0